וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל חי: הפריצה הגדולה של ישראל זגורי

דירה חדשה, מאמן אישי חדש, טיפים מנצחים מאבי נמני, הם רק חלק מהסיבות לבגרות שנכנסה בכישרון המתפרץ של ישראל זגורי, שמצטער עד היום שוויתר על מכבי תל אביב לטובת מכבי חיפה. הפספוס של הירוקים? משבוע לשבוע, זה באמת נראה כך

one

בוידאו: השער האדיר של ישראל זגורי בגביע הטוטו נגד הפועל באר שבע

התוכניות לחגיגות האליפות של עירוני קרית שמונה כבר נשלפו מהמגירה לפני המשחק מול בני יהודה. ניצחון, ותואר בלתי נתפס לקבוצה הצנועה מהצפון. גזרי הקונפטי נחתכו דק דק, הבמות הוכנו במקומות אסטרטגיים בעיר. מזג האוויר לא התחשב בכך שכבר סוף חודש מארס, וגרם לדחיית צעדת האליפות. גם שלו מנשה לא התחשב, ודחה את כל העסק בשבוע עם שער בדקה ה-73. הזהובים שמחו על עוד קלקול אליפות. ישראל זגורי, שלא נכלל בסגל של יוסי אבוקסיס, חיכה עם ההתרגשות עד שנותר לבד עם אחיו חיים.

ואז הוא נשבר.

רן אבוקרט שחקן הפועל חיפה (שמאל) מול ישראל זגורי שחקן בני יהודה, דיאן קלהאר. ברני ארדוב
"הגעתי לפה וזה רק החזיר אותי אחורה. אין לי כוח. שהעונה הזו תיגמר כבר". ישראל זגורי בבני יהודה/ברני ארדוב

"איך טעיתי ככה", הוא בכה. "הגעתי לפה וזה רק החזיר אותי אחורה. אין לי כוח. שהעונה הזו תיגמר כבר". אבל הייאוש הרגעי בא עם החלטה. באותו ערב אמר זגורי לאחיו הגדול: "הכל זו תוצאה של ההתנהלות שלי. אני חייב לעשות שינוי. אני חייב לפתוח דף חדש".

כמעט חצי עונת כדורגל לאחר מכן, וזגורי, היום בהפועל רמת גן, בהחלט פתח דף חדש. הקיצוני שיחגוג 23 בסוף החודש סופר כבר ארבעה שערים ושישה בישולים בליגה. להיות אחראי ל-10 שערים זה יפה, אבל בקבוצה שכבשה רק 22 שערים, זה יותר מיפה. יש כמה גורמים שהחזירו את זגורי לפסים. באופן אירוני, הכל התחיל ברכבת.

משפחת זגורי מתגוררת בעכו, וגם אחרי שיוסי אבוקסיס חיזר אחרי הטאלנט וזכה בשירותיו, הקשר לא רצה לעזוב את הבית. הוא חשב שיתמודד עם המרחק בלי בעיה. הוא טעה. סדר היום האנטי ספורטיבי התחיל בשבע בבוקר. זגורי היה מתעורר, לפעמים אוכל משהו קטן ועולה על הרכבת של שמונה ורבע לכיוון תל אביב. שעתיים נסיעה, אימון, שעתיים חזרה. לפעמים היה מקום לשבת, אבל רק לפעמים. לפנות ערב הוא היה מגיע בחזרה לעכו. לפעמים היה אוכל סנדביץ', אבל רק לפעמים. "הרגשתי כאילו אני עובד במפעל, מדפיס כרטיס", אמר לחבריו אז. וכך, כל יום, נראתה העונה של זגורי בבני יהודה. וכך נראה גם זגורי. המהירות שאפיינה את הילד נעלמה, ואיתה המקום בהרכב, ואיתו חדוות המשחק, ואיתה החיוך. "הוא נראה פשוט נורא", מעיד אחיו חיים. "הוא לא התנהל ולא אכל כמו ספורטאי. אין בלוף בכדורגל. כשאתה חי ככה, יש השלכות".

ההשלכות היו משחק מלא אחד מתוך 26 הופעות בכתום, ושער אחד בלבד. "הוא שחקן שמאוד רציתי בבני יהודה", מספר אבוקסיס. "האמנתי בו מאוד, בניתי עליו, אבל הוא קיבל החלטה לא טובה בכך שלא עבר למרכז ועבר את הנסיעות האלו בכל יום. חבל שזה לא עבד. העונה הוא עושה מספרים יפים ומגיע לו כל הכבוד. אני שמח בשבילו שהפריצה סוף סוף באה, חבל שלא בעונה שעברה – השערים שלו היו חסרים לנו. אין ספק שהכל קורה קודם כל בגלל שהוא קיבל החלטה לעבור למרכז".

אלון מזרחי מנג'ר הפועל כפר סבא. דרור פיקלני
"שיפרתי את השקט הנפשי, לימדתי אותו לבוא עם הראש למעלה, לעבוד עם הפס, מתי לבעוט ומתי למסור. עכשיו הוא השתנה". המאמן האישי אלון מזרחי/דרור פיקלני

כן. הפועל רמת גן סידרה דירה בפתח תקוה, וישראל והחברה עברו סוף סוף לפסים ספורטיביים. "העונה שעברה היתה לקח אחד גדול לקריירה שלו", אומר האח חיים (38). "כי כישרון לבד אף פעם לא מביא תוצאות". משפחת זגורי לא נוטרת טינה לבני יהודה. הכל זה ישראל. הכל בהחלטות. בקיץ המשקל חזר לקבוצת האם ממכבי חיפה. "ברגע שקיבלנו את הכרטיס ביד", מספר חיים, "הגשמנו את החלום - העתיד רק בידיים שלנו, יש יורו צעירות בקיץ, לישראל יש דרכון גרמני והכל יכול להתהפך סוף סוף. אז הוא אמר לי 'חיים, זו השנה של החיים שלי'".

עד כה זגורי אכן מתנהג בהתאם, ואם שואלים את יובל נעים, הפריצה בכלל הגיעה תחתיו, לפני שנתיים בהפועל פתח תקוה. "ישראל הוא שחקן מוכשר שפשוט צריך תמיכה מהמאמן שלו ומהמערכת", אומר נעים. "זה שחקן שחסר בכדורגל שלנו. מהיר, מחויב, שחקן שיודע לעשות פעולות שמביאות לשערים. אחרי פתיחה קשה, הראנו כדורגל שלא ראו בהפועל פתח תקוה ב-20 השנים האחרונות, וזגורי היה המוביל בהצגה הזו". נעים שם לב מיד מה יש בבחור, וגם מה אין. "המהירות שלו מדהימה", הוא מחמיא, "אבל החיסרון הגדול היה בבעיטה. אם הוא משפר את הבעיטה הוא כובש 10 שערים בעונה, נתון יפה מאוד לשחקן כנף".

הזגורים כבר צעד אחד לפניך. עוד החלטה שנתקבלה שם בקיץ היא אכן לשפר את הפיניש. ברור שהטלפון הראשון שהורם היה לאלון מזרחי. השניים קבעו דייט, וזגורי הגיע לאימון ברמת השרון. מהר מאוד הבין מזרחי איפה הבעיות. "חוסר שקט ליד השער", אומר מלך השערים, "בעיה בקבלת ההחלטות בסיום ההתקפה". מאז השניים עובדים כל שבוע. "מהירות ודריבל תמיד היו לו", טוען מזרחי. "שיפרתי את השקט הנפשי, לימדתי אותו לבוא עם הראש למעלה, לעבוד עם הפס, מתי לבעוט ומתי למסור. עכשיו הוא השתנה, רואים את זה בקור הרוח ברחבה".

לטוויסט הנוסף בעלילה אחראי פרדי דוד, מאמנה של רמת גן בתחילת העונה. גם הוא ידע שהכישרון בילט אין, ועכשיו צריך רק להשתמש בו. דוד היה מראה לקשר קליפים של שחקנים גדולים שמשחקים באותו התפקיד, מנסה לגרום לו לחקות את המקור. "כשהוא הגיע הוא ידע לשחק רק על קו שמאל", מספר המאמן. "אמרתי לו שהוא חייב להפסיק להיות מקובע, לעשות דברים נוספים. הוא עשה שינוי חשיבתי וכיום הוא מבין טוב יותר את המשחק. הוא גם מבין שיש לו עוד הרבה להשתפר ועוד הרבה מה לתת. אני בטוח שהוא יהיה אחד השחקנים הטובים בישראל". עד כדי כך אופטימי? "בתור אחד שראה צעירים בתחילת דרכם, כן, אני אופטימי. הוא עדיין צריך לעבוד על הטיימינג במסירה האחרונה, אבל יש לו צעד ראשון ואחד-על-אחד נדירים. בסגנון של עומר דמארי וטל בן חיים. גם בקבוצה גדולה הוא יוכיח את עצמו. אני בטוח בזה".

חלוץ הפועל רמת גן דויד מנגה חוגג שער עם ישראל זגורי. נמרוד סונדרס
"הוא מהיר, נותן לי מסירות מצוינות לגולים. יש לו איכות שיכולה לעזור לי". דויד מנגה וישראל זגורי/נמרוד סונדרס

זגורי באמת נהנה ברמת גן. "הילד מחייך בכל יום מתחילת העונה", האח חיים גאה לבשר. "הוא במקום חם, מקום שתפור עליו. ישראל אוהב להיות במקומות שמחזיקים ממנו. הוא כבר שכח את העונה שעברה – זה היה בור בקריירה. שמחת החיים חזרה, החשק לתת 110 אחוז מעצמו". גם חיבור יש. זגורי כבר אירח כמה ערבי חברה בבית, בעיקר מול היורוליג של מכבי תל אביב.

ובדיוק כמו שנהרס לאט לאט בעונה שעברה, כך זגורי מתחזק השנה. גם פיזית. בנוסף לאימוני ההעשרה אצל האווירון, זגורי גם עושה סשנים פרטיים אצל מאמן הכושר, נהיה אפילו מהיר יותר. אולי יום אחד הוא יתפוס אפילו את החבר לחוד, דויד מנגה. "הוא שחקן מצוין", מספר החלוץ האפריקאי, היחיד שכבש יותר שערים מזגורי. השניים מדברים הרבה לפני האימונים, מנסים לחדד עוד יותר את שיתוף הפעולה הפורה. "הוא מהיר", מוסיף מנגה, "דריבל טוב מאוד, נותן לי מסירות מצוינות לגולים. יש לו איכות שיכולה לעזור לי". החלוץ, שעבר בקריירה הקצרה בצרפת, בגרמניה ובסרביה, מזהה פוטנציאל. "יש לו את היכולת", הוא אומר. "השנה הוא מתפוצץ, ואם ימשיך ככה הוא יהיה בנבחרת ישראל ובמועדון באירופה".

ובין כל המחמאות לזגורי, יש גם כאלה שעדיין מטילים ספק. "הוא מדהים", אומר גורם במועדון, "אבל הוא לא מספיק יציב. יש משהו שעוצר אותו. מה שהוא עושה באימונים זה באמת נהדר, ובכל משחק שהוא מבריק הוא נותן את הטון, אבל ההרגשה היא שהילד עדיין פספוס. הוא יכול להיות ברמות הכי גבוהות שיש". גם הטבלה מצננת קצת את החגיגות, כשהחץ מורה כרגע על הליגה הלאומית. זגורי, אם תשאלו את חבריו, בטוח בהישארות. כמו פרדי דוד, גם אלי כהן נותן לו חופש במגרש והרבה ביטחון. באחת השיחות הראשונות ביניהם אמר המאמן לשחקן: "תהנה, אני לא מגביל אותך. תמשיך את הכיף של תחילת העונה".

לפני עוד משחק של כמעט, ב-3:2 מול בית"ר ירושלים, זגורי קיבל את הודעת ה-SMS הרגילה. "תבוא מרוכז", כתב אבי נמני, "תהיה באזורים המסוכנים". בכל שבוע ההודעה משתנה קצת, אבל כוללת את אותו מסר. כבר כמעט שמונה שנים. "נמני זה כמו אבא של ישראל", אומר חיים, ששכל את אביו יעקב כשישראל עוד שיחק בנערים של מכבי חיפה. נמני, אז עוד שחקן בבית"ר, קיבל טיפ ממאמן השוערים משה בן דוד, חבר ילדות של חיים. נמני הגיע למשחק ונדלק. מאז הוא אחראי על הקריירה של זגורי. "הוא בא אלינו ואמר 'זוזו הצדה, מה שאני מחליט, אני מחליט, ואתם תראו שהוא יגיע רחוק'", נזכר חיים. "אני זוכר את הפגישה עם איתמר צ'יזיק. אבי אמר לי 'תן לי לדבר, אל תתערב. נעשה להם קשה, ואז הם יוותרו עליו ונעביר אותו למכבי תל אביב'. אבל אנחנו רצינו להישאר בחיפה, וטעינו, טעינו, טעינו. בכל מה שאבי אמר, הוא צדק. אם ישראל היה עובר אז למכבי, הכל היה אחרת".

שוער הפועל פתח תקוה אוסטין אג'ידה מול ישראל זגורי, מכבי חיפה. יותם רונן
האקסית. ישראל זגורי במדי מכבי חיפה/יותם רונן

החיבור עם מכבי חיפה, כבר הבנתם, יצר לא מעט סערות בחייו של זגורי. עוד בנוער מספרים שהוא אמר לאחד האנשים בצוות המקצועי: 'אם לא אהיה כדורגלן, לא אהיה כלום'. בבוגרים הוא הגיח לכמה הופעות, כולל שתיים זכורות בצ'מפיונס ליג, אבל מעולם לא פרץ. אצל אלישע לוי הוא לא זכה לחסד מיותר, וגם הקיץ לא נלחמו עליו. את כל הרצון להוכיח הוא תיעל למשחק הראשון מול הירוקים העונה, והתוצאה – כרטיס אדום מפגר בדקה ה-37, שהפקיר את החברים בדרך לניצחון היחיד של ראובן עטר. "איבוד עשתונות של שנייה", הוא קרא לעבירה ההזויה על לירוי צעירי. ברמת גן התאכזבו, אבל זגורי התאכזב יותר מכולם. "התפלאתי שזה קרה דווקא לו", מודה פרדי דוד. "אני בטוח שהוא הבין את הטעות. זה משהו חד פעמי. זה בחיים לא יחזור".

הערב הוא שוב מול הירוקים. אריק בנאדו עדיין לא טעם הפסד, וגם באצטדיון הלאומי ספק אם יטעם. לרמת גן המשחק קריטי. נתניה כבר עברה את האדומים, וגם הפועל חיפה מתחילה לאיים מלמטה. לזגורי, גם אם לא יודה בזה, המשחק חשוב יותר מכולם. "אני צריך לבוא רגוע", אמר לחבריו בהכנות למשחק.

"אני לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד".



לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

ישראל זגורי שחקן הפועל רמת גן. ברני ארדוב
"הילד מחייך בכל יום מתחילת העונה. הוא במקום חם, מקום שתפור עליו. הוא כבר שכח את העונה שעברה – זה היה בור בקריירה. שמחת החיים חזרה, החשק לתת 110 אחוז מעצמו"/ברני ארדוב
סוכן השחקנים אבי נמני. קובי אליהו
"אבי אמר לי 'תן לי לדבר, אל תתערב. נעשה להם קשה, ואז הם יוותרו עליו ונעביר אותו למכבי תל אביב'. אבל אנחנו רצינו להישאר בחיפה, וטעינו, טעינו, טעינו. בכל מה שאבי אמר, הוא צדק"/קובי אליהו
יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"אני שמח בשבילו שהפריצה סוף סוף באה, חבל שלא בעונה שעברה – השערים שלו היו חסרים לנו". יוסי אבוקסיס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully