וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: להדיח את נחמן שי מתפקידו כיו"ר רשות השידור

רוני קורן-דינר

28.7.2002 / 17:48

האגודה לזכות הציבור לדעת טוענת כי שי מקדיש חלק ניכר מזמנו לתפקידו כמנכ"ל איחוד הקהילות היהודיות של צפון אמריקה, ומזניח את רשות השידור

האגודה לזכות הציבור לדעת והיו"ר לשעבר של וועדת הביקורת ברשות השידור, גלעד ארדן, עתרו לבג"ץ בבקשה להורות לשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, רענן כהן, לפטר את יו"ר הוועד המנהל של הרשות, נחמן שי.

בינואר השנה החל שי לכהן בתפקיד מנכ"ל איחוד הקהילות היהודיות של צפון אמריקה (UJC), שבו הוא אחראי על ריכוז תרומות מכל יהדות ארה"ב. במקביל, צימצם שי את היקף המשרה שלו ברשות השידור למשרה חלקית, באומרו כי תפקיד יו"ר הוועד המנהל של רשות השידור אינו מצריך משרה מלאה. לדברי העותרים, שי מקדיש חלק ניכר מזמנו לתפקידו החדש, הכולל נסיעות רבות לחו"ל, ומזניח את רשות השידור. השר כהן אף הוא מפעיל לחצים מזה מספר שבועות לסיים את כהונתו של שי.

בהחלטתו כתב השופט אליעזר ריבלין כי לא יתקיים דיון דחוף בעתירה בזמן הפגרה, וכי הורה לכהן והממשלה להגיש תגובה מקדמית בתוך 30 יום. יצוין כי עד למועד הגשת התגובה האמורה יסיים כהן את תפקידו ויפרוש לטובת תפקיד יו"ר הבנק לפיתוח התעשייה , והאחריות על רשות השידור תעבור ככל הנראה לידי שר התרבות, מתן וילנאי.

"הפעילות של השר כהן פסולה מבחינה מוסרית עקב העובדה שהוא עומד לפרוש בתוך שבועיים", אמר שי בתגובה לדברים, "את תשובתי בנושא אמסור לבג"ץ". (בג"ץ 6478/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully