וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי גלובוס הזהב - הערב הגדול של "הומלנד" ובן אפלק

14.1.2013 / 3:02

"הומלנד", "ארגו" ו"בנות" הם הזוכים הגדולים בטקס מפתיע במיוחד של גלובוס הזהב. ביל קלינטון הפתיע בהופעת אורח, סשה ברון כהן עשה בלגן וג'ודי פוסטר ריגשה עד דמעות

צילום: רויטרס,עריכה: אמיר קוטיגרו

(עדכון סופי: 6:42)

הלילה נערך בלוס אנג'לס טקס פרסי גלובוס הזהב ה-70, שנחשב לטקס השני בחשיבותו בעונת הפרסים האמריקאית - מיד אחרי טקס האוסקר. הזוכים הבולטים בטקס הם "הומלנד", הדרמה האמריקאית המבוססת על "חטופים" הישראלית מבית קשת, שזכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר - גידי רף, יוצר "חטופים", ואבי ניר, מנכ"ל קשת, היו בין מקבלי הפרס על הבמה - וכן בפרסים לשני השחקנים הראשיים (קלייר דיינס ודמיאן לואיס); ושני זוכים פחות צפויים - "ארגו" של בן אפלק שזכה בפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר על חשבון "לינקולן" של סטיבן שפילברג, ואף זיכה את אפלק בפרס הבמאי הטוב ביותר, והסדרה "בנות" שזכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, וזיכתה את לנה דנהאם, הכוכבת והיוצרת שלה, גם בפרס השחקנית הקומית הטובה ביותר. "עלובי החיים" זכה, כצפוי, בפרס הסרט הקומי או המוזיקלי הטוב ביותר.

גידי רף על הזכייה בגלובוס הזהב: ”גאה ומתרגש מאוד”

בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט דרמטי זכה, כצפוי, דניאל דיי לואיס, שצפוי לקטוף על תפקידו ב"לינקולן" את הפרס גם בטקס האוסקר הקרוב. בפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמטי זכתה ג'סיקה צ'סטיין, על תפקידה בסרט "כוננות עם שחר". הפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר הוענק לכריסטוף וולץ על תפקידו ב"ג'אנגו ללא מעצורים" של קוונטין טרנטינו. זהו גלובוס שני לוולץ, שזכה בפרס בעבר על תפקידו ב"ממזרים חסרי כבוד", גם הוא של טרנטינו. בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר זכתה אן התוואי על תפקידה ב"עלובי החיים". בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט קומי או מוזיקלי זכה יו ג'קמן, על תפקידו ב"עלובי החיים".

בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה או סרט מוזיקלי זכתה ג'ניפר לורנס הצעירה, כשהיא גוברת על מתמודדות ותיקות ונערצות כמו מריל סטריפ וג'ודי דנץ'.

כריסטוף וולץ. GettyImages
כריסטוף וולץ/GettyImages

בפרס למיני-סדרה הטובה ביותר או לסרט טלוויזיה זכתה "Game Change" של רשת HBO, העוסקת בסיפורה של שרה פיילין. ג'וליאן מור, המגלמת את פיילין בסרט, זכתה בפרס לשחקנית הטובה ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה על תפקידה בסדרה, ואילו אד האריס זכה על תפקידו בסדרה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה. בסיכומו של דבר הסדרה היא הפתעה גדולה נוספת בטקס.

בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית זכה דון צ'ידל על תפקידו בסדרה "House of Lies" - עוד זכייה לא צפויה לשחקן שזהו לו גלובוס שני. בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית זכתה כאמור לנה דנהאם על תפקידה ב"בנות", שהיא גם היוצרת שלה. זו לה זכייה ראשונה בפרס אחרי מפח נפש בטקס האמי האחרון. בין היתר ניצחה דנהאם את מנחות הערב פוהלר ופיי בקרב על הפרס, והשתיים מיהרו להתבדח על כך מעל הבמה.

בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה זכה כאמור דמיאן לואיס, על תפקידו ב"הומלנד". זהו גלובוס ראשון ללואיס, שזכה מוקדם יותר השנה בפרס האמי. קלייר דיינס זכתה בפרס השחקנית השחקנית הטובה ביותר עבור "הומלנד". זוהי זכייה רביעית של דיינס בפרס, לאחר שזכתה בעבר על תפקידיה ב"הומלנד", "טמפל גרנדין" ו"אלה הם חיי".

קווין קוסטנר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה על תפקידו ב"האטפילד ומקוי". זו זכייה שנייה לקוסטנר, שזכה בעבר בגלובוס לבמאי הטוב ביותר על סרטו "רוקד עם זאבים".

השחקנית הבריטית הוותיקה מגי סמית זכתה בפרס לשחקנית המשנה בטלוויזיה על תפקידה ב"אחוזת דאונטון". על אותו תפקיד זכתה השנה סמית גם באמי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הומלנד. GettyImages
עוד הישג. יוצרי "הומלנד" על הבמה/GettyImages

בפרס הפסקול הטוב ביותר זכה מייקל דנה על הפסקול לסרט "חיי פיי". מיד לאחר מכן זכתה אדל, ביחד עם שותפה פול אפוורת', בפרס שיר הנושא הטוב של השנה על "סקייפול". זהו גלובוס ראשון לאדל, שזכתה בעבר בתשעה פרסי גראמי, וזו הופעתה הראשונה באירוע מאז שילדה את בנה הבכור.

קוונטין טרנטינו זכה בפרס התסריט הטוב ביותר הטוב ביותר לסרט, והודה על הבמה שלא ציפה לזכות בפרס. זוהי זכייה בלתי צפויה עבור טרנטינו, שזכה בעבר בפרס על התסריט שלו ל"ספרות זולה".

בפרס הסרט הזר הטוב ביותר זכה, כצפוי, "אהבה", סרטו של מיכאל הנקה המייצג את אוסטריה - שנחשב גם למועמד המוביל לזכייה בקטגוריה המקבילה באוסקר, ומועמד גם לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר.

ג'ניפר לורנס. GettyImages
ג'ניפר לורנס/GettyImages

במהלך הערב, רוברט דאוני ג'וניור הגיש פרס על מפעל חיים לג'ודי פוסטר. פוסטר, בנאום אמיץ ומפתיע, הכריזה על הבמה שהיא עומדת להצהיר הצהרה דרמטית, ולבסוף הודיעה: "אני רווקה". לאחר מכן אמרה שהיא מתנצלת על כך שאינה מתכוונת לצאת מהארון על הבמה, אך הבהירה שמבחינתה היא יצאה מהארון כבר מזמן בפני קרוביה ומכריה, בימים בהם מפורסמים לא נדרשו להצהיר על כל פרט בחייהם הפרטיים בתוכניות ריאליטי. היא סיכמה את הנושא במילים "אני לא האני בו בו". לאחר מכן אמרה שהיא מתכוונת להמשיך ליצור, אך בצורה שונה, כשהיא רומזת שהיא ככל הנראה איננה מתכוונת להמשיך בקריירת המשחק שלה. נראה כי הנאום המיוחד, המרגש והנועז שלה גרם לרבים בקהל לדמוע.

בין האירועים הבולטים בערב ניתן לציין גם את עלייתו לבמה של סשה ברון כהן, שהגיש את פרס סרט האנימציה של השנה כשהוא מגלם דמות של ג'נטלמן אנגלי, ועקץ כמה מהנוכחים באולם. הוא חתם את דבריו במילים "לא אחשוף יותר את אחורי הקלעים של הוליווד - ואני לא מתכוון לחצאית המורמת של אן התוואי", כשהוא מתייחס לתקרית בה נחשפו בטעות מבושיה של השחקנית בצילומי פפראצי. הבדיחה הקיצונית התקבלה בדממה מוחלטת מצד הקהל. בפרס עצמו זכה "אמיצה" של אולפני פיקסאר.

בנוסף יש לציין את השתתפותו של ביל קלינטון, נשיא ארצות הברית לשעבר, שעלה לבמה על מנת להציג את הסרט "לינקולן", שהיה מועמד לפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר. לבסוף קטף את הפרס, כאמור, "ארגו" של אפלק, שגם זכה בפרס על הבימוי - זכייה מפתיעה במיוחד לאור העובדה שהוא אינו מועמד לפרס המקביל בטקס האוסקר. אפלק זכה לתשואות רמות מהקהל. בנאום הזכייה שלו החמיא למועמדים שהתמודדו מולו.

עוד אירוע מעניין נרשם כשאת פרס הסדרה הקומית הגישו בצוותא ג'ימי פאלון וג'יי לנו, מגישי תוכניות האירוח של NBC. זהו ציוות מפתיע לאור העובדה שבשבועות האחרונים נפוצו שמועות כי פאלון הולך להדיח את לנו מתפקידו בתוכנית המרכזית של הרשת, "טונייט שואו". פאלון ולנו התייחסו למתיחות ביניהם בקטע שקדם להקראת שמות המועמדים.

גלובוס הזהב נחשב לאירוע משוחרר יותר ורשמי ומעונב הרבה פחות מהאוסקר. הטקס, בו מעניק איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד את הפרסים שלו לסדרות ולסרטים הטובים ביותר של השנה שחלפה, התהדר השנה בשתי מנחות חדשות: טינה פיי ("רוק 30") ואיימי פוהלר ("מחלקת גנים ונוף") שנכנסו לנעליו הגדולות של ריקי ג'רוויס. ג'רוויס הגיש את שלושת הטקסים הקודמים, ונודע בגישתו התוקפנית ובנטייה שלו להעליב את הסלבריטאים המועמדים תוך כדי הטקס ללא רחמים. פוהלר ופיי התבדחו עם פתיחת הטקס על כך שג'רוויס לא יכול היה להשתתף השנה כיוון שהוא גורש מעסקי השעשועים, ומיד לאחר מכן עשו מאמץ להשתוות אליו במונולוג שמלגלג על מועמדי הערב - כמו למשל קוונטין טרטינו, שפיי כינתה "כוכב סיוטיי המיניים". עם זאת, בסופו של דבר ההנחיה שלהן לא הותירה חותם מיוחד.

מה דעתכם על הטקס? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully