וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש עם 10 הנשמות: 9 נסיונות חיסול ב-12 שנים

ניסים אלפרון מכיר את התרגולת היטב: במלחמת הפשע שגבתה את חיי אחיו יעקב, הוא נמצא באופן קבוע על הכוונת. ככה זה כשמרגיזים את אבוטבול, רוזנשטיין, אברג'יל ומולנר

צילום: אבי כהן, ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

ניסים אלפרון, איש משפחת הפשע הענפה מגבעת שמואל, שניצל היום (חמישי) מניסיון חיסול בתל אביב, לא צריך להיות מופתע יותר מדי. בכל זאת, זהו כבר ניסיון החיסול התשיעי - לא פחות - שהוא חווה בתוך קצת יותר מ-12 שנים. הצלחתו המרשימה לחמוק מהמתנקשים - בניגוד לאחיו הבכור והידוע יעקב אלפרון, שחוסל ב-2008 - ללא ספק מזכה אותו בתואר "העבריין בעל תשע הנשמות".

את עובדת היותו יעד קבוע לנסיונות חיסול רכש ניסים אלפרון בעשורים ארוכים ל חיי פשע, במהלכן רכש לא מעט אויבים, אך תמיד - עד כה - ידע לצאת מהסכסוכים הלאימים כשידו על העליונה.

קריירת הפשע של אלפרון התפרשה על פני מגוון תחומים - מסחר בסמים (קוק פרסי) דרך השתלטות על שטחים ציבוריים והפעלת לחץ על פקידי מנהל מקרקעי ישראל ועיריית גבעתיים, ועד הפעלת פרוטקשן ואיומים נגד עשרות סוחרים, בעיקר מסעדנים, ש"הסתבכו" בחובות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת שנות ה-2000, הפך אלפרון ליעד מרכזי לחיסול, עם תחילתו של מאבק דמים בין שתי קואליציות בעולם הפשע הישראלי. ה"מלחמה" התחילה בשנת 2003, כשמצד אחד ניצבו ניסים ויעקב אלפרון, בקואליציה אחת עם האחים אברג'יל והאחים גבריאלי; מנגד, ניצבו האחים אבוטבול, האחים אוחנה וזאב רוזנשטיין. הרקע היה תחרות על הפעלת מועדוני אינטרנט-קפה, בהם פעלו תוכנות הימורים מתחרות של שתי הקואליציות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

במלחמה כמו במלחמה

מלחמת ההיי-טק נפתחה עם החיסולים של פליקס אבוטבול ושל חנניה אוחנה, ונמשכה בתגובה עם ניסיונות חיסול כושלים באמצעות מתנקשים ש"יובאו" מבלארוס. נסיון חיסול אחד רדף את משנהו: במקרה אחד, פספסו מתנקשים את הג'יפ של יעקב אלפרון ברעננה; בפעם השנייה החטיאו את ניסים אלפרון מול ביתו ברמת גן, ונלכדו בפעם השלישית כאשר הגיעו לחדש את ניסיון הירי על ניסים אלפרון.

יעקב אלפרון חוסל בתל אביב. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חיסול יעקב אלפרון, נובמבר 2008/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

המלחמה התחדשה בשנת 2007, כאשר בתוך הקואליציה של אברג'יל ואלפרון התפתח סכסוך על רקע אזורי השליטה של איסוף הבקבוקים למחזור. ארבעה אלפרונים התייצבו שכם אחד נגד יצחק אברג'יל ומוטי חסין, האחראי על ענף מחזור הבקבוקים בארגון אברג'יל. פי החשד, המאבק הזה הוליד גם פיצוץ מטען חבלה במכון לשטיפת מכוניות של ניסים אלפרון, ואת הקטטה המצולמת המפורסמת מתחת למגדלי משה אביב ברמת גן. חלפו כמה שבועות עד שחמישה מאנשי אברג'יל נלכדו בפארק הירקון. ניסים אלפרון בא אז כהרגלו להאכיל את התוכים שלו בפארק, והמתנקשים הגיעו חמושים לחסל אותו - אבל נתקלו בכוח של בלשי יאחב"ל. בלש אחד נפצע, ועבריין נהרג.

במקביל לכל אלה, הסתבכו האחים אלפרון גם עם עמיר מולנר, "נער הפלא" של כנופיית רמת עמידר. תקרית אחת במלון דניאל בהרצליה "הוציאה לאור" את דרור אלפרון, בנו של יעקב, תקרית שנייה, שנקלטה במצלמות האבטחה של "מפגש הסטייק" הבהירה לציבור הרחב שהסכסוך הזה חי ובועט, ולשיאו הוא הגיע עם חיסולו של יעקב אלפרון בנובמבר 2008.

ניסיון חיסון בניסים אלפון ברמת גן, יוני 2012. דרור עינב
זירת נסיון החיסול ברמת גן, יוני 2012/דרור עינב

הסכסוך המשיך במלוא העוז, כשעצם הקיום של ניסים אלפרון אינו נותן מנוח ליריביו. החשש שלהם מפני הנחישות שלו לנקום את רצח אחיו הפך אותו למטרה מהלכת. אמנם בשנים האחרונות היו שמועות על כך שבין ניסים לרוצחיו של יעקב הושג הסכם הפסקת אש, אבל אלו התבדו לאחר ניסיון חיסול נוסף, רק לפני חצי שנה. גם מהפיצוץ הזה, ברחוב רש"י ברמת גן, הוא יצא ללא פגע, ומאבטחו נפצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully