וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי בנו בחרת: על מה יובל צלנר לא היה מוותר בתרבות?

1.1.2013 / 0:45

וואלה! תרבות מארחת את המתמודדים לכנסת ישראל שמספרים על הבחירה התרבותית שלהם. והפעם ח"כ יובל צלנר מספר על אהבתו למוזיאון הפלמ"ח

יובל צלנר. נמרוד סונדרס
יובל צלנר במוזיאון הפלמ"ח/נמרוד סונדרס

"מוזיאון הפלמ"ח הוא לא סתם עוד מוזיאון. הוא מביא בצורה חווייתית את ההיסטוריה של דור המייסדים, מגש הכסף שעליו ניתנה מדינת היהודים, ובאופן מרתק כרוך בהיסטוריה המשפחתית שלי.

סבתי, הדסה צלנר-ריטוב, שירתה כאחות בחטיבת הראל של הפלמ"ח תחת פיקודו של יצחק רבין ז"ל. שם היא גם הכירה את סבי, עת הובהל כפצוע במהלך הקרבות על ירושלים. שם, ממש כמו בסרטים, התאהבו הקצין הג'נטלמן הגרמני, ששנים ספורות קודם לכן נמלט משיני הנאצים, והאחות הצברית, בת גאה להתיישבות העובדת בשרון. לימים נסגר המעגל כאשר סבתא הדסה טיפלה בי בתקופת השיקום הממושכת מהפציעה שעברתי במהלך שירותי בסיירת הצנחנים.

בצעירותי, נהגתי להשתרך אחרי סבתא לכנסי הפלמ"ח וכמובן לפתיחת המוזיאון, שהיתה מבין מייסדיו. שם נחשפתי למורשת הפלמ"ח, מפקדיו וגיבוריו. הביקור במוזיאון חושף פן מרתק של אלה שלחמו בנחישות ובתעוזה. נכונים לפקודה מבלי שחיפשו לעצמם דבר מה. אלה שראו בפטריוטיות ובטוב הלאומי ערך. אלה שחלמו ולא נרתעו גם אל מול הבלתי אפשרי.

סבתא הדסה הורישה לי את ערכי הפלמ"ח והם אלה שהובילו אותי לעיסוק הפוליטי. הרצון לתת, להילחם ולהוביל. הרעות, אהבת המולדת, לצד תרבות וחלוציות. אלה הם הערכים הרלוונטיים עבורנו כיום כפי שהיו שלפני 71 שנים, כשיצחק שדה ייסד את פלוגות המחץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבו וסבתו של צלנר בימי הפלמ"ח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully