וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בובה של מדינה" מגישה הומור עממי ונטול אמירה

אלכס פולונסקי

27.12.2012 / 1:55

"בובה של מדינה" לא צולחת את המעבר מערוץ הספורט לערוץ 10, ומי שצופה בה בפעם הראשונה מקבל הומור נמוך, אפס אמירה ואווירה שמזכירה ספסל אחורי של אוטובוס בטיול שנתי

יח"צ - חד פעמי

"בובה של מדינה", תוכנית הנונסנס החדשה של ערוץ 10, נפתחה במלכוד. הצופים שמלווים אותה מערוץ הספורט, בגרסת "בובה של לילה", יודעים בדיוק למה לצפות ולא כדאי לאכזב אותם, בעוד שאת כל השאר צריך לתפוס מהרגע הראשון. "כל השאר", במקרה הזה, הם אלה שלא צפו בגרסת הבטא של התוכנית בערוץ הספורט. ומה הם מקבלים? בובות חרצופים של פוליטיקאים, חיקויים לא מוצלחים ברובם, ושנינויות דלוחות שיצחיקו, במקרה הטוב, נערים ששורקים לבחורות בטיילת.

שוקו (אלי בן דוד) הוא ראש הפאנל, מקביל בתפקידו לאייל קיציס וליאור שליין, רק שבהגדרת התפקיד שלו יש הגשה ואין הנחיה. מה שקורה על המסך הוא קקופוניה מוחלטת, רעש של מגרשי כדורגל שמבאס את הצורה ובדיחות שלא עוברות את אחוז החסימה - פאנצ'ים קהים, משחקי מילים ילדותיים וחיקויים שמזכירים מסיבת תחפושות עצובה במשרד. לצידו מופיעים אלי יצפאן (הפעם בחיקוי לא רע בסך הכל של ניסים משעל) ושלישיית מה קשור שמגישה, כרגיל, כמויות עצומות של הומור מצ'ואיסטי-עממי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיחות שלא עוברות את אחוז החסימה. מתוך "בובה של מדינה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולי בפני עצמה, בעיניים אחרות, בערוץ אחר, עם קהל צופים מצומצם מזה של ערוץ 10, "בובה של מדינה" עשויה להיות מוצר סביר, אבל כשמשבצים אותה בפריים טיים של ערוץ מסחרי, היא מחווירה באופן מיידי מול "ארץ נהדרת" או "מצב האומה", שתי תוכניות סאטירה שאינן חפות מפגמים, אבל יודעות מה מטרתן. המטרה כאן, כפי שניתן לשפוט מהתוכנית הראשונה, היא לנסות ולייצר צחוקים, בלי אמירה ובלי שורה תחתונה. סטס מסז'ניקוב אוהב חשפניות וצריך כבד חדש? יש; יצחק תשובה מפוצץ בכסף? יש; חנין זועבי, אממ... ערביה? יש; עמיר פרץ זגזגן ולשלי יחימוביץ' אין מסר אמיתי? יש; ליברמן אגרסיבי עם מניירות של מאפיונר? דה.

עד לכתוביות הסיום לא היתה בדיחה אחת שתיזכר גם מחר או חיקוי שנרצה לחזור אליו. אולי מה שעבד היטב בצחוקים על ספורט, פשוט לא עובד כשמדובר בעניינים פוליטיים-מדיניים; בסטנדרטים של ערוץ הספורט התוכנית הגדירה עצמה כסאטירה, אבל במקרה הזה מדובר בשורה של דאחקות, שנקודת האור היחידה שלהן היא שהן הסתיימו רגע לפני שהתחילה "מצב האומה".

צפו: ביקור על הסט של "בובה של מדינה"

מה אתם חשבתם על "בובה של מדינה"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully