וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות התאבדויות בצה"ל: 14 שמו קץ לחייהם ב-2012

26.12.2012 / 17:55

מנתוני הצבא עולה כי בשנה החולפת נרשמה ירידה במספר החיילים ששמו קץ לחייהם, לעומת השנתיים שקדמו לה. באחרונה נעצר ונחקר בלוגר שטען כי צה"ל אינו מפרסם הנתונים המלאים

14 חיילים התאבדו בשנת 2012, במה שמוגדר בחיל הרפואה כ"שיא חיובי" במלחמה נגד התופעה - כך עולה מנתוני צה"ל שפורסמו היום (רביעי). לפי הנתונים, בשנת 2010 התאבדו 27 חיילים וב-2011 שמו קץ לחייהם 21 חיילים. באמצע שנות התשעים, במה שכונה "השנים השחורות", התאבדו 42 חיילים בכל אחת מהשנים 1994 ו-1995, והדבר זכה לתשומת לב רבה ולהקצאת משאבים באגף כוח אדם ובשנת 2000 נרשמו 30 התאבדויות בצה"ל.

קצין רפואה ראשי, תא"ל איציק קרייס, הרחיב בשנת 2010 את תכנית החיל שכללה תחקיר מעמיק לכל אירוע התאבדות, שיבוץ פסיכולוגים קבועים בכל יחידה, כדי לבנות תהליך ארוך טווח לטיפול ביחידות השונות. בנוסף לכך הוחלט להגביר את מעורבות המפקדים בתופעות השונות בתחום בריאות הנפש, ומתן דגשים שנועדו לזהות סימני מצוקה אצל חיילים. כמו כן, הוחלט על מעקב שיטתי אחר חיילים שפנו לקבלת טיפול נפשי במהלך שירותם.

"לא נמצא קשר בין הסיבות שהביאו כל חייל לשים קץ לחייו"

גורם צבאי רשמי אישר את הנתונים, אך טען כי גם בדיקת האירועים שהביאו חיילים לשים קץ לחייהם, לא הביאה לכדי הבנת המכנה המשותף ביניהם שיאפשרו לזהות סימנים מקדימים בעתיד. גורם צבאי נוסף הדגיש כי בשנים האחרונות נעשו מספר רב של פעולות מערכתיות, בהן הרחבת הפיקוח על השימוש בנשק בקרב לוחמים בעת חופשה. עוד הוחלט על הקטנת משך הטיפול בקרב חיילים עליהם התקבל דיווח, מעקב פרטני אחר הנתונים בכלל הצבא ומניעת ביורוקרטיה מרגע שהחייל פנה לקבלת עזרה.

בתוך כך, יצוין כי באחרונה נחקר הבלוגר "אישתון" שעסק בתופעת המתאבדים בצה"ל וטען כי קיים פער בין נתוני החללים שפורסמו בידי מערכת הביטחון לבין הנתונים שנגישים באתר ההנצחה הרשמי "יזכור". מכאן, טען הבלוגר, מספר ההתאבדויות בצבא גבוה מכפי שמסכים לפרסם צה"ל. בתגובה, הוא נלקח לחקירה במצ"ח ובמשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully