וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: בבית הלבן אפו עוגה - בצורת הבית הלבן

שישה שבועות עמלו טבחי הנשיא על העוגה הרשמית של חג המולד. היא נועדה לנוי בלבד, אך מורכבת מרכיבים בריאים יחסית, ואפילו מלמדת על ההיסטוריה. ומשפחת אובמה? נופשת בהוואי

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

אחרי שישה שבועות של עבודה ואפייה, עוגת חג המולד הרשמית של הבית הלבן סוף סוף מוכנה. בניגוד לשנים קודמות, השנה מכילה העוגה פחות שוקולד ויותר מרכיבים בריאים, כגון שיפון וחיטה מלאה - עד כמה שניתן לדחוס "בריאות" לעוגה שמשקלה כ-150 קילוגרמים.

העוגה עשויה כולה רכיבים אכילים, אך באופן רשמי, היא לא נועדה למאכל. כך או כך, בבית הלבן סיפרו כי העוגה, המייצגת את החזית הצפונית של הבית הלבן, עשויה כמעט 80 קילוגרם של זנגביל (gingerbread) ורק 22 קילוגרמים של שוקולד. לצד הבית הוצב דגם אכיל של גינת התבלינים המפורסמת של מישל אובמה, ולידו - "כלב מרציפן" בדמות הכלב המשפחתי, בו אובמה.

צפו: כך מתכונן הכלב בו לחג המולד

משפחת אובמה בחופשה בהוואי. 22 בדצמבר 2012. רויטרס
משפחת אובמה מגיעה לחופשה בהוואי ביום שבת/רויטרס

בעבר נהוג היה ליצור את "חזית" העוגה משוקולד לבן, אך הפעם הצליחו הטבחים והשפים ליצור אותה מתערובת של קמחים שונים, וכך נוצר, בטעות או במכוון, הצבע האפרפר המקורי של מעון הנשיא, לפני שנצבע בלבן בשנת 1798.

לפי המסורת, העוגה מוצבת לאורך תקופת החג בחדר האוכל הממלכתי שבקומה הראשונה של הבית הלבן. משפחת אובמה עצמה נמצאת כעת בחופשה בהוואי, והנשיא לא יזכה לזלול בסתר מהעוגה האסורה. הבית הלבן לא נקב בתאריך חזרתו של אובמה ומשפחתו מהחופשה, אך ככל הנראה הנשיא יחזור לוושינגטון ביום חמישי או שישי, כדי לשוב למגעים עם ראשי הרפובליקנים במטרה להשיג הסכם שימנע את משבר "המצוק הפיסקלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully