וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ההוביט" עדיין בפסגה

23.12.2012 / 15:57

למרות שפע הסרטים החדשים שיצאו לרגל חג המולד, "ההוביט" ממשיך לעמוד בראש טבלת שוברי הקופות כשאחריו "ג'ק ריצ'ר" בכיכובו של טום קרוז

החג הגדול של שוברי הקופות באמריקה מתחיל עכשיו, ולא יסתיים עד שתגיע שנת 2013 – אבל בינתיים, נראה שהיחיד שבאמת חוגג הוא בילבו באגינס. סוף השבוע הנוכחי ממשיך ישר אל תוך חופשת בכריסטמס-סילבסטר, שהיא בדרך כלל השבוע הצפוף ביותר בבתי הקולנוע בארצות הברית. לאורך החופשה, סרטים מביאים הכנסות של סוף שבוע לאורך יותר משבוע שלם, מה שתמיד מוביל הרבה אולפנים לשחרר מספר גדול של סרטים מבוקשים כמעט בו-זמנית כדי לנצל ככל האפשר את התקופה הזאת.

אבל אף שחצי מהעשירייה הגדולה השבוע נכבשה על ידי סרטים חדשים, דבר אחד לא השתנה – "ההוביט" עדיין במקום הראשון, ולא נראה שהוא עומד לזוז משם עד השנה הבאה. בסוף השבוע הנוכחי "ההוביט" הכניס כ-32 מיליון דולר, וסך כל הכנסותיו עומד על כ-145 מיליון דולר. למרות התלונות הרבות על האורך המוגזם של הסרט, ושזה כבר לא אותו הדבר כמו "שר הטבעות" של פעם, אין ספק שמבחינה קופתית, הסרט עומד ברף הגבוה שהציבו סרטי "שר הטבעות".

"ההוביט": מקסים, אבל ארוך באופן מוגזם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה עוד ארוך? כן! "ההוביט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה, הזוכה הגדול והמפתיע של תקופת החגים היה "משימה בלתי אפשרית 4", שהוכיח שלמרות הכל, טום קרוז עודו כוכב קולנוע גדול. השנה הוא ניסה לחזור על הטריק, בהצלחה פחותה: סרט האקשן "ג'ק ריצ'ר" בכיכובו של קרוז הגיע למקום השני, עם כ-17 מיליון דולר במהלך הסופ"ש. ההכנסות לאורך חופשת החגים כולה יביאו את הסרט אל נקודה קופתית סבירה יותר – זה לא כשלון כמו הניסיון הקודם השנה לפתוח פרנצ'ייז אקשן, "אלכס קרוס" – אבל זה בהחלט לא "משימה בלתי אפשרית".

גם האופציה הקומית קצת איכזבה: במקום השלישי נמצא "הכל יחסים" ("This Is 40"), סרטו של ג'אד אפאטו, שהוא מעין המשך ל"הדייט שתקע אותי" המתמקד בדמויותיהם של פול ראד ולזלי מאן מהסרט הקודם. אפטאו נחשב למשך זמן מה לבעל מגע זהב, כשהקומדיות שביים, כתב או הפיק ("בתול בן 40", "הדייט שתקע אותי", "סופרבאד" ועוד רבים) הפכו ללהיטים בזו אחר זו. המכונה המשומנת חרקה עם "אנשים מצחיקים", הסרט הקודם בבימויו, נכשל מסחרית, ועכשיו גם "הכל יחסים" מאכזב. הביקורות כבר לא אוהבות את אפטאו כמו בעבר, והסרט הכניס בסוף השבוע כ-11 מיליון דולר בלבד. וזה עדיין הרבה יותר טוב מהקומדיה האחרת שיצאה השבוע – "אמא מלווה", עם סת' רוגן (גם הוא יוצא "הדייט שתקע אותי") וברברה סטרייסנד בתור האמא הפולניה שלו, שהגיע למקום השביעי עם 4.5 מיליון דולר בלבד.

אז יש אקשן, ויש פנטזיה, ויש קומדיות – אבל מה שחסר בחג הזה, באופן משונה, הוא סרטי ילדים חדשים. המרוויח העיקרי מהמחסור הוא "שומרי האגדות", שאמנם נחשב לאכזבה בשבועות הראשונים שלו, אבל מבלה כבר שבוע חמישי בין חמשת הגדולים, וצפוי לסגור קצת את הפער בין הציפיות למציאות במהלך החופשה; וגם "מפלצות בע"מ", אותו סרט של פיקסר מלפני עשור, שיצא לקולנוע מחדש בגרסת תלת-מימד והכניס כ-6.5 מיליון דולר. דיסני מוציאים לאחרונה בזה אחר זה סרטי אנימציה קלאסיים שעברו הסבה ל-3D, אבל במקרה של "מפלצות" יש לזה סיבה נוספת – החזרת המפלצות למודעות לקראת הפריקוול "אוניברסיטת המפלצות", שייצא בקיץ הקרוב.

ואם כל זה לא מספיק, בעוד יומיים יצטרפו לקלחת גם "עלובי החיים", המהדורה הקולנועית של המחזמר עם יו ג'קמן ואן האתוויי, ו"ג'אנגו ללא מעצורים", המערבון של טרנטינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully