וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על הטבח: נגבש רפורמה בחוקי הנשק עד ינואר

19.12.2012 / 19:17

נשיא ארה"ב הודיע כי סגנו ביידן יהיה אחראי לאסוף הצעות לקראת רפורמה בחוקי הנשק, אשר תגובש לפני נאום מצב האומה בחודש הבא. "אם יש דרך למנוע עוד טבח - חובתנו לנסות"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בעקבות הטבח בקונטיקט, הודיע הערב (רביעי) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי כבר בחודש ינואר תוצג תכנית לשינוי חוקי הנשק השנויים במחלוקת במדינה. כמו כן, הפציר אובמה בקונגרס ליישם את המסקנות במהירות האפשרית. "אם יש אפילו דבר אחד שאפשר לעשות כדי למנוע שוב אירועים מסוג זה, יש לנו מחוייבות עמוקה – לכולנו – לנסות אותו", אמר הנשיא לעיתונאים בבית הלבן.

נשיא ארה"ב ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון. דצמבר 2012. Alex Wong, רויטרס
אובמה וביידן מכריזים על גיבוש הרפורמה, הערב/רויטרס, Alex Wong

המאמצים להפחית את מקרי התקיפה באמצעות נשק חם במדינה יובלו על ידי סגנו של אובמה, ג'ו ביידן - שכאמור יהיה אחראי לאסוף הצעות רלוונטיות לרפורמה עד החודש הבא. אובמה ציין כי הוא מעוניין שהרפורמה תגובש כבר החודש, כך שיוכל לדון בה עד נאום מצב האומה שיישא בחודש ינואר.

לדברי אובמה, הוא תומך בזכויות האמריקנים לשאת נשק, אולם יש לנקוט במאמצים על מנת למנוע את הטבח הבא. אובמה ציין כי יש להקשות על אזרחים להשיג כלי נשק המיועדים לשימוש צבאי, וכן כי יש להסדיר פערים שנמצאו לגבי חוקיות מכירות בתערוכות נשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יש להרחיב את השיח על צמצום האלימות"

בעקבות הטבח בבית הספר בניוטאון, בו נהרגו 20 ילדים ושבעה מבוגרים, הודיע אתמול הבית הלבן כי הנשיא יתמוך בחידוש הצעת חוק ישנה מימי ביל קלינטון – המגבילה ייצור של רובי סער לשימוש אזרחי. היוזמה לחדש את החוק מובלת על ידי חברת הסנאט, דיאן פיינשטיין.

החוק נחתם על ידי קלינטון שעות לאחר אישורו בקונגרס, ב-13 בספטמבר 1994. הוא אוסר על ייצורם של 18 דגמים מסוימים של נשקים חצי אוטומטיים, לצד ייצורן של מחסניות המסוגלות להכיל יותר מעשרה קליעים. מאז תפוגתו של החוק בשנת 2004, נכשלו הניסיונות לחדשו. יש לציין כי הדגם העיקרי בו השתמש החשוד בטבח, אדם לנזה, כלל לא נכלל באיסור.

כבר במהלך העימות הנשיאותי השני, ציין הנשיא אובמה כי הוא שואף לחדש את החוק. "מקומו של נשק שמיוצר עבור חיילים תחת איום מלחמתי אינו ברחובות שלנו. מה שאני מנסה להשיג הוא שיח רחב יותר לגבי כיצד לצמצם את האלימות באופן כללי", אמר הנשיא בעימות, "חלק מזה הוא לראות אם אנחנו יכולים לחדש את ההגבלות על נשק למטרות תקיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully