וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי: "מתנגדת לגיוס חרדים לצה"ל"

המתמודדת ברשימת העבודה לכנסת הזהירה כי גיוס חרדים יחמיר את תופעת הדרת הנשים בצבא: "אנחנו נשלם על זה מחיר כל כך גבוה שאני לא רואה סיבה לשלם אותו היום"

כן לשוויון, לא לגיוס חרדים: מרב מיכאלי המתמודדת ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19 הביעה היום (שלישי) התנגדות לגיוס חרדים לשירות צבאי. באירוע "מדברים גורדון" בהנחיית העיתונאי רועי כץ אמרה מיכאלי: "אני לא בעד גיוס חרדים לצבא. הפוליטיקה הישראלית נותנת לרבנים כוח בזה שאנחנו ממשיכים להתעקש על גיוס. יש עוול היסטורי ואין ספק בזה, אך הוא כבר נעשה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפוליטיקה הישראלית נותנת לרבנים כוח בזה שאנחנו ממשיכים להתעקש על גיוס". מיכאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכאלי הוסיפה: "לימודים בישיבה הם לא כיף. זה חיים קשים ומבאסים. יש מעטים שערוכים לשבת מהבוקר עד הלילה ולשנן גמרא. זה דבר מסובך מאין כמותו. ברמת ההפרדה שיש בין חרדים לחילוניים, הרבה יותר חשוב שהחרדים ילכו לעבוד ושהם יהיו מעורבים בחברה". לדבריה, אם היום היו פוטרים את החרדים בצורה גורפת משירות בצבא, המשמעות תהיה למשוך לרבנים את הכוח מתחת לרגליים. "הרבה חרדים רוצים להשתלב ושנפטור אותם משירות צבאי ונפסיק עם איום הגיוס", אמרה.

חברת הכנסת לעתיד אמרה גם כי גיוס חרדים יחמיר את תופעת הדרת הנשים בצה"ל. לדבריה, "לקח כל כך הרבה שנים להגיע למצב, שעדיין אינו מזהיר, של מעמד נשים בצבא. אנחנו נשלם על זה מחיר כל כך גבוה שאני לא רואה סיבה לשלם אותו היום".

שלי מציגה את התוכנית הכלכלית , דצמבר 2012. דרור עינב
מפלגת העבודה תומכת ב"מתווה בן-גוריון". מיכאלי עם עמיתותיה סתיו שפיר ונינו אבסדזה/דרור עינב

במצע מפלגת העבודה נאמר, כי היא "מכירה בחשיבות ערך לימוד התורה עבור המגזר החרדי והחברה הישראלית כולה", אך מבקשת להחליף את המצב הקיים ב"מתווה בן גוריון", לפיו יינתן פטור ל-4,000 חרדים בשנה בלבד. היתר יגויסו, ועל המשתמטים יוטלו סנקציות כלכליות למשך שלוש שנים.

"חוק בן גוריון" שמפלגת העבודה הגישה הדגיש את ההשלכות של גיוס המוני של חרדים על "השילוב הראוי" של נשים בצה"ל, ומשום כך, ההצעה קובעת כי "גיוס ושירות יוצאי צבא לשירות צבאי ייעשה תוך שמירה על אופיו של צה"ל ותוך התחשבות בעיקרון השוויון בין נשים לגברים ככל הניתן - ומבלי לפגוע במעמדן של המשרתות בצבא".

לקריאה נוספת:
חרדים לשוויון בנטל - מה המפלגות מציעות?
הוארך הפטור לחרדים: רק 1,300 יגויסו לשירות אזרחי
לפיד עתר לבג"ץ: "הפטור לחרדים - מסיבות פוליטיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully