וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת נתניהו: השנה הבאה - "שנת המורשת הלאומית"

טל שלו

18.12.2012 / 13:13

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים קיבלה את הצעתו של ראש הממשלה והחליטה כי שנת העצמאות ה-65 של מדינת ישראל תעמוד בסימן העצמת נכסי התרבות הלאומיים למען הדורות הבאים

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים אישרה הבוקר (שלישי) את הנושא המרכזי לשנת העצמאות ה-65 של מדינת ישראל - "שנת המורשת הלאומית". הנושא נבחר לבקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמאז תחילת כהונתו השיק תוכנית להעצמת התודעה והמורשת הלאומיים, במסגרתה הושקעו 400 מיליון שקלים לשיקום אתרי ונכסי מורשת, והגדלת חשיפתם והנגשתם לציבור.

בנימין נתניהו  מציין 35 שנה לביקור סאדאת, נובמבר 2012. עומר מירון
הוועדה קיבלה את הצעתו. נתניהו/עומר מירון

ועדת השרים בראשות שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, קיבלה הבוקר את הצעת נתניהו והטילה על מטה ההסברה הלאומי להקים ועדה ציבורית לבחירת מדליקי המשואות לפני נושא זה – "שנת המורשת הלאומית - העצמה, הנחלה ושימור נכסי התרבות הלאומיים למען הדורות הבאים". לדברי מיסז'ניקוב, "ממשלת ישראל רואה את הנחלת המורשת הלאומית כמשימה לאומית ומשקיעה מאות מיליוני שקלים בשיקום אתרי מורשת עמנו בארץ ישראל. הכרזה זו, לצד הפעולות שנוקטת הממשלה כחלק מהתוכנית להעצמת המורשת הלאומית, תשים את העיסוק במורשת הלאומית, בהיסטוריה ובתרבות הישראלית במקום הראוי להן - מרכז תשומת הלב הציבורית ותשרת אינטרס ציבורי ראשון במעלה".

על שאיפתו לחיזוק המורשת וההיסטוריה היהודית הלאומית, הכריז נתניהו כבר בתחילת כהונתו. תוכנית המורשת הייתה אחת מתוכניות הדגל של ממשלת נתניהו, שהוביל מזכיר הממשלה צבי האוזר. במסגרת התוכנית הוקם אגף מיוחד במשרד ראש הממשלה בנושא והוקצו מאות מיליוני שקלים מתקציב הממשלה וכספי תרומות לשיקום ושחזור אתרים בעלי חשיבות היסטורית, יהודית וציונית בישראל. עד כה אושרו פעולות בעלות כוללת של עשרות מיליוני שקלים שיושקעו בעשרות אתרים ובהם תל שילה, הרודיון, תל ערד, צריף יצחק בן צבי, תחנת הקמח של מונטיפיורי בירושלים, בית העצמאות בתל אביב וכן במיזמים דיגיטליים של הנגשה ברשת כמו הקמת פורטל משותף לארכיוני ישראל וארכיון למורשת המוזיקה הישראלית ופרויקטים נוספים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully