וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור באשכבה של אברהם מור: "שאלוהים יניח לנו כבר"

18.12.2012 / 12:52

ארונו של השחקן שהלך לעולמו ביום ראשון בגיל 77, הוצב על במת תיאטרון הבימה לפני שהובא למנוחות בכפר סבא. "איבדנו יותר מדי אנשים בשבועיים", אמרה ליא קניג

צילום: דייב שחר, עריכה: בת גולן

עולם הבידור והבמה הישראלי נפרד היום (שלישי) בצהריים מאברהם מור המכונה אברמל'ה, שהלך לעולמו ביום ראשון בגיל 77. ארונו של מור הוצב על במת תיאטרון הבימה, וטקס קצר נערך לזכרו. על הבמה נשאו דברים שלמה וישינסקי, דב רייזר, מיכאל כורש, שחר רז ודבורה קידר. בקטע וידאו מיוחד שהוקרן על מסך באולם דיברו אושרי כהן, עמוס תמם, גילה אלמגור, ליא קניג, אושיק לוי ואחרים על מור ופועלו. בהמשך הובא מור למנוחות בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. (לגלריית התמונות גללו למטה)

"הזיכרון הכי ספציפי ממנו זה שעד לפני שבועיים הוא שיחק בהצגה 'כל החיים לפניו'", סיפרה ליא קניג לוואלה! תרבות בכניסה לאולם. "הוא ליווה את ההצגה הזאת מההתחלה - במשך זמן רב הוא הפסיק לשחק כיוון שמצבו הבריאותי לא איפשר לו, ופתאום הוא חזר. זו היתה חוויה בשביל כולם כי הוא היה נפלא בתפקיד הזה כמו בכל התפקידים שלו. הוא עלה לבמה והיה תענוג לשמוע אותו שוב. ודאי שמצבו הפיזי היה מאוד ירוד אבל לראות אותו, איך שהוא מנסה להתגבר על זה, עושה את עצמו כאילו הוא לא חולה, כאילו הוא סתם לא היה כמה זמן בהצגה. זה היה אברמל'ה. שקט כזה, צנוע, עם חוש הומור. קיווינו שעוד יחזיק מעמד. הוא היה גם נפלא בהצגה 'החותנת'. כולם קיוו שהוא יחזור וכולם שמחו כשזה קרה. לצערנו לא זכינו להרבה זמן. גם הוא לא. חבל עליו. היה שחקן נפלא, ליווה את התרבות הישראלית המון שנים, איבדנו יותר מדי אנשים במשך שבועיים", הוסיפה קניג בהתייחסה לריבוי ההלוויות בעולם התיאטרון בשבועות האחרונים. "ולא הזיקנה לקחה אותם - זו המחלה הארורה הזאת. אני מצטערת".

"ברמה האישית אברמל'ה מור תמיד הצטייר אצלי כאילו הוא דוד שלי, לא יודע למה - נכנס לי לראש שהוא דוד שלי", אמר יעקב מנדל, יו"ר אמ"י. "זה היה משהו בהוויה שלו, בטוב לב שלו. הוא מבחינתי התגלמות של איש טוב, עוד לפני שהוא שחקן. הרי כולם יודעים איזה שחקן הוא היה, אבל מעבר לזה, האדם שבו. בשורה התחתונה הוא מסוג האנשים שאתה אוהב וכיף לך להיות לידם. באתי להיפרד מחבר".

"זו אבידה גדולה לתיאטרון הלאומי הבימה ולתיאטרון הישראלי בכלל, שספג בחודשים האחרונים אבידות רבות", אמרה מנכ"לית תיאטרון הבימה אודליה פרידמן. "אברמל'ה ואני עובדים יחד למעלה מ-20 שנה. לכבוד הוא לי שנפל בחלקי להיות המנהלת שלו במשך שנים רבות, וזה שהצלחנו להביא אותו לשחק עד ימיו האחרונים על בימת התיאטרון, גם ב'ביקור הגברת הזקנה' וגם ב'כל החיים לפניו', זה דבר נפלא. הוא סיים את חייו עם טעם טוב בפה, וכשחקן גדול".

ליה קניג. ניב אהרונסון
"לא הזיקנה לקחה אותם - זו המחלה הארורה". ליא קניג/ניב אהרונסון

מור זכור לקהל הרחב באופן מיוחד מתפקידיו בסרט "אלכס חולה אהבה", בו גילם את אביו של הגיבור הראשי, ובתוכניות הילדים "רחוב סומסום" וכמובן "פרפר נחמד" - שם גילם את דמותו של סבא נחמן. הוא החל את דרכו כתלמיד בסטודיו למשחק של תיאטרון הקאמרי, והמשיך משם לסדרה של תפקידים בתיאטראות המרכזיים בישראל – האהל, הקאמרי והבימה. כמו כן היה מור בין מקימי הלהקה המיתולוגית בצל ירוק.

מלבד זאת כיכב לאורך השנים בסרטים ישראליים רבים – "מוישה ונטילטור", "קוני למל בקהיר", וכן "אהבתה האחרונה של לורה אדלר" של אברהם הפנר. כמו כן ידוע מור כמדובב שתרם את קולו לעשרות גרסאות עבריות של סרטים וסדרות לילדים, ביניהם "אלאדין", "שלגייה ושבעת הגמדים", "צעצוע של סיפור" ועוד רבים. לאחרונה ניתן היה לצפות בו על המסך הקטן, בתפקידי אורח בסדרות כמו "אחת אפס אפס", "החיים זה לא הכל" ו"סרוגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבי קושניר. ניב אהרונסון
אבי קושניר/ניב אהרונסון
יעקב מנדל. ניב אהרונסון
יעקב מנדל/ניב אהרונסון
אורי בנאי. ניב אהרונסון
אורי בנאי/ניב אהרונסון
אושרי כהן. ניב אהרונסון
אושרי כהן/ניב אהרונסון
גילה אלמגור. ניב אהרונסון
גילה אלמגור/ניב אהרונסון
דן אלמגור. ניב אהרונסון
דן אלמגור/ניב אהרונסון
אלדד זיו. ניב אהרונסון
אלדד זיו/ניב אהרונסון
מתי סרי. ניב אהרונסון
מתי סרי/ניב אהרונסון
אושיק לוי. ניב אהרונסון
אושיק לוי/ניב אהרונסון
יעקב אגמון. ניב אהרונסון
יעקב אגמון/ניב אהרונסון
חיים טופול. ניב אהרונסון
חיים טופול/ניב אהרונסון
דב רייזר. ניב אהרונסון
דב רייזר/ניב אהרונסון
יהורם גאון. ניב אהרונסון
יהורם גאון/ניב אהרונסון
שלמה וישינסקי. ניב אהרונסון
שלמה וישינסקי/ניב אהרונסון
מיכאל כורש. ניב אהרונסון
מיכאל כורש/ניב אהרונסון
  • עוד באותו נושא:
  • אברהם מור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully