וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LF-A, הסוף

18.12.2012 / 11:01

הלקסוס המהירה בכל הזמנים מגיעה לסוף דרכה. ה-LF-A החזיקה מעמד רק שנתיים ו-500 יחידות. האם נתגעגע?

בעולם שבו מכוניות העל נשלטות על ידי פרארי ולמבורגיני, האם יש מקום גם למכונית על של לקסוס? תלוי את מי שואלים שכן ה-LF-A של לקסוס מסיימת את חייה שנתיים בדיוק לאחר שירדה לראשונה מפס הייצור ב-15 בדצמבר 2010.

מכונית העל של היצרנית היפנית נולדה כהפגנת יכולת מרשימה והיא אכן הייתה כזו. היא צוידה במנוע V10 בנפח 4.8 ליטר שהפיק 552 כ"ס והיה למהיר כברק ביכולת הטיפוס בסל"ד. הוא הזניק אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות אל מהירות מרבית של 325 קמ"ש ורק תיבת ההילוכים הרובוטית עם מצמד יחיד מעט הפריעה. אולם לא רק היא, גם תג מחיר שערורייתי של 345 אלף פאונד בבריטניה (כ-2.1 מיליון שקל לפני מסים).

לקסוס קבעה מכסת ייצור בתחילת דרכה ובשנה השניה אף שווקה חבילת שדרוג הקרוי 'נורבורגרינג' על שם המסלול המפורסם בגרמניה. זו נתנה לה עוד 10 סוסים במנוע, שדרגה את תיבת ההילוכים, שינתה את הצבע ללבן מט וכמובן עלתה לא פחות מ-50 אלף פאונד נוספים. גרסה משודרגת זו יוצרה ב-50 כלי רכב בלבד.

כעת, עם ירידת המכונית האחרונה מדגם זה (גרסת נורבורגרינג), צופים מומחי רכב בעולם כי למרות מחירה הגבוה של הלקסוס הזו, תוך שנים אחדות היא תהפוך למבוקשת מאוד בקרב אספנים. לקסוס מצדה מצהירה כי הטכנולוגיה שפותחה במיוחד עבורה לא תעלם, אלא תעבור לשימוש בכלי הרכב העתידיים של החברה, כמו ה-LF-LC ההיברידית והתקינה יותר פוליטית בעולם הירוק שלנו.

עוד על לקסוס בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

לקסוס LF-A. אתר יצרן
לקסוס LF-A/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully