וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב עובדיה: "לפטר מורים הומואים"

17.12.2012 / 0:02

בשיעורו השבועי התייחס הרב יעקב יוסף לתופעה של מורים גאים: "אסור לשלוח ילד לאדם כזה, שיהיה חלילה טרף קל". עמותת הומואים דתיים: "לא מבחין בין נטייה להתנהגות מינית"

התפוח לא נופל רחוק מהעץ? בשיעורו השבועי של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, השווה אמש (שבת) הבן בין פדופיליה לבין נטייה מינית בין בני אותו המין. בתחילת דבריו התייחס הרב יוסף ליחסים הומוסקסואליים, ואמר כי אסור לתת למורה גוי ללמד ילד יהודי משום שהגויים חשודים במשכב זכר, כהגדרתו, ולפיכך יש סיכון כי המורה יאנוס את התלמיד. בהמשך התייחס הרב לאפשרות של מורה יהודי הנמשך לגברים. "גם אם יש אדם שהוא בר מינן סוטה, מה שנקרא הומו. עם אדם כזה צריך להיזהר. (אסור) לשלוח את הילד אליו שיהיה חלילה טרף קל".

שיעור של הרב יעקוב יוסף בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
"לבחון את יראת השמיים של המורה, שלא יהיה נגוע במחלה הזו". הרב יעקב יוסף/עומר מירון

בהמשך הדגיש הרב יוסף ש"כל מה שאמרנו שישראל לא נחשדו, זה על סתם אדם. אבל ברגע שהיה על האדם הזה שאלות ותשובות ודין ודברים, כדאי שאדם יהיה זהיר. קל וחומר שאם אני מנהל בית ספר, אני לא אקבל לבית הספר אדם כזה". בתשובה לשאלת אחד הנוכחים מה הדין לגבי מורה שכבר מלמד והתגלה שהוא בעל נטייה כזו, ענה הרב יוסף: "אם רק אחרי כמה שנים נודע, ועכשיו אנחנו רוצים לפטר אותו, גם בזה צריך שאלת חכם, כי שמה לכאורה אתה חייב להוכיח. אתה לא יכול על פי שמועות לפטר אדם, הוא כבר מוחזק בפרנסה שלו ואסור לפטר אותו בלי פיצויים. זה בעיה קשה".

אחר כך יצר הרב קישור בין אדם הנמשך לאותו המין לבין פדופיליה ואמר שעל מנת להימנע מקבלת מורים בעלי נטייה כזו, אפשר לבדוק במאגר של משרד החינוך כדי לוודא שלא היו תלונות על אותו מועמד. "בדרך כלל היום למשרד החינוך יש מחשב שהם מתואמים עם המשטרה", אמר הרב יוסף. לדבריו, "המשטרה לא מרשה שכל אחד יצפה במחשב שלהם. אבל משרד החינוך יש להם האפשרות, אז הם יכולים לראות. אני מגיש בקשה, אלו הם המועמדים שלי ואני ומבקש לדעת אם העבר שלהם נקי או לא. ולפי זה הרב יראה אם יש צורך להעיף אותו, להדיח אותו".

"הרב מינה מורה שיפקח על המורה"

בהמשך סיפר הרב לנוכחים על מקרה של מורה בירושלים בעל נטייה מינית לבני מינו. לדברי הרב יוסף, מנהל המוסד שבו לימד המורה שאל את הרב אלעזר מנחם שך מה לעשות, וזה שלח אותו לרב אלישיב, כי המקרה קרה בירושלים. בתשובה לשאלתו, הורה הרב אלישיב כי ימנו מורה שיפקח על המורה, והכל יהיה בסדר. ואולם מששמע הרב שך את התשובה, הוא טען בפני המנהל כי צריך להעיף אותו, ואף נימק זאת בפני המנהל בדברים הבאים: "הרב אלישיב סובר שהבעיה הזו של הומו או פדופילים זו בעיה של תאווה, כמו תאוות אישה, ואם יש עליו שמירה זה בסדר. אבל היום הפסיכולוגים אומרים שזו מחלה, ועל מחלה כזו גם מפקח לא יעזור, ולכן אני חושב שצריך לפטר אותו".

בהמשך אמר הרב יוסף: "ייאמר לשבחו של המנהל שהיה גבר שבגברים. הוא קרא למורה הזה ואמר לו 'אני לא יכול להמשיך לעבוד איתך, אני רוצה לפטר אותך', קיים עמו משא ומתן, ונתן לו הרבה כסף פיצויים, רק שיסתלק, וסילק אותו". לדברי הרב יוסף, "אני לא ידעתי מהסיפור הזה והבן שלי למד שם, וכשבדקתי את המחברות של הבן ראיתי שעל גב המחברת כתוב מורה כך וכך חייב שחיטה, ולא הבנתי מה חייב שחיטה. הלכתי למנהל ושאלתי אותו מה העניין, והמנהל סיפר לי על המקרה ושפיטרו אותו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הרב רון יוסף: "ממתי נוברים בדל"ת אמות של האחר?"

בהמשך הסביר הרב יוסף כי "לפעמים אדם לוקח סיכון, וזה על חשבון הילדים. אבל כאן זה נפשות של ילדים, ולכן מה שעשה אותו המנהל עשה בחכמה, עשה בתבונה". בסיום הדברים הדגיש הרב את הזהירות שלטעמו צריכים המנהלים לנקוט. "כל מנהל שצריך לקבל מלמדים חדשים לתלמוד תורה צריך לבדוק לא רק את הרמה של מורה, אם המורה יודע לתפוס כיתה ויש משמעת, אם הוא יודע להכין טוב ולהרצות יפה את השיעור, אלא לבחון היטב את יראת השמים שלו, שלא יהיה נגוע במחלה הזו, פדופיל וכיוצא בזה".

בתגובה לדבריו של הרב יוסף, מסר יו"ר עמותת הו"ד (הומואים ולסביות דתיים), הרב רון יוסף: "צר לנו כי הרב יעקב יוסף לא עושה את ההבחנה הברורה בין נטייה מינית להתנהגות מינית". לדבריו, "אפילו המחמיר שבין פוסקי ההלכה יאמר שאין איסור בנטייה ההומוסקסואלית. מכך נובע שהחטא היחיד שההלכה יכולה לטעון נגדו הוא החטא של משכב זכור (שהוא איסור ברור). אך מה קרה להנחת החפות מפשע? מה קרה להנחה שכל יהודי בחזקת כשר? האם זה הולם לשער באופן אוטומטי שכל בעל נטייה הומוסקסואל אשם במשכב זכור? ובכלל ממתי קיימת לאדם הזכות לנבור בדל"ת אמותיו של האחר?".

יו"ר העמותה הוסיף כי "הו"ד תמשיך לפעול בחינוך והסברה בקרב הציבור הדתי והחרדי להבנת הנושא בצורה אחראית ומעמיקה תוך שמירה על ההלכה, ואנו קוראים לרב יעקב יוסף ולשאר רבני הציבור החרדי, לקיים איתנו לימוד ישיר, אחראי ומעמיק, כיוון שמדובר כאן בדיני נפשות".

מעמותת "כמוך"– הומואים דתיים אורתודוקסים, אשר חשפה את דבריו של הרב עובדיה, נמסר: "אם חשבנו שאפשר לנוח על זרי הדפנה וכי המילה 'סוטה' נמחקה מזמן מהשיח ההומוסקסואלי, ואם חשבנו כי הובהר מזמן שאין קשר בין הומוסקסואליות לפדופיליה – נראה שעדיין יש עבודה רבה. אנו מזמינים את כבוד הרב לאחד מהמפגשים החודשיים שלנו בעמותת 'כמוך', כדי שיראה בעצמו הומואים דתיים שעוסקים בהוראה, הן במקצועות קודש והן במקצועות חול, וכדי שייווכח כי אין בינם ובין 'סטייה' או פדופיליה ולא כלום. אנו מאחלים לכבוד הרב אריכות ימים ושנים ורפואה שלמה, ושימשיך להרביץ תורה ולהאדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully