וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה הצהרת תובע נגד חשוד בפיגוע באוטובוס בת"א

16.12.2012 / 11:35

נגד החשוד, אזרח ישראלי תושב טייבה, יוגש כנראה כתב אישום בחשד שהניח את מטען החבלה באוטובוס בשדרות שאול המלך במהלך מבצע "עמוד ענן", והפעיל אותו באמצעות מכשיר סלולרי

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה הבוקר (ראשון) הצהרת תובע על כוונה להגיש כתב אישום נגד אזרח ישראלי תושב טייבה, העצור בחשד שהניח מטען חבלה באוטובוס 142 של חברת "דן" בשדרות שאול המלך, במהלך מבצע "עמוד ענן", וגרם לפציעתם של 27 בני אדם.

הארכת מעצר לחשוד בהנחת מטען באוטובוס בתל  אביב , דצמבר 2012. יותם רונן
החשוד, תושב טייבה, היום בבית המשפט/יותם רונן

השב"כ חשף תוך מספר שעות לאחר הפיגוע את המעורבים בארגון הפיגוע, רובם מהכפר בית לקיא, שרכשו מכשירי סלולר על מנת שישמשו להפעלת המטען מרחוק. מהחקירה עלה כי חברי ההתארגנות, המזוהים עם חמאס והג'יהאד האיסלמי, גייסו את העצור תושב טייבה, וניצלו את רכבו של מעסיקו – ערבי תושב מזרח ירושלים, כדי להכניס את המטען לתל אביב. עוד עלה כי הסכימו לבצע פעילות טרור נגד ישראלים, הכינו מטען ובחרו את תל אביב כיעד הפיגוע. בנוסף עלה כי המטען הונח בתוך האוטובוס על ידי האזרח הישראלי תושב טייבה, ולאחר שעדכן את "מפקדו" בבית לקיא, התקשר האחרון והפעיל את המטען.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הארכת מעצר לחשוד בהנחת מטען באוטובוס בתל  אביב , דצמבר 2012. יותם רונן
הצהרת התובע שתוגש היום/יותם רונן

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, שהגיע באותו יום לזירת הפיגוע אמר כי לארגוני הטרור יש מוטיבציה גדולה מאוד למצוא כל דרך לבצע פיגועים בתוך הערים, בוודאי בערים הגדולות ובתל אביב בפרט. "אנחנו נערכנו בעניין הזה בהיערכות מאסיבית של משטרת ישראל וכוחות הביטחון לאורך כל מדינת ישראל, בדגש על הערים הגדולות", אמר. לדבריו, "התפקיד שלנו כרגע הוא מצד אחד לעשות הכול כדי לראות שאם יש מחבל כזה, לשים עליו יד בהקדם, ואם לא - להמשיך להיערך. מבחינתנו האיום קיים, המוטיבציה קיימת. הדיבורים על הפסקת האש רק גרמו להרבה יותר מתקפות".

נושא זירת הפיצוץ בתל אביב. דרור עינב
זירת ה פיגוע בתל אביב, במהלך מבצע "עמוד ענן"/דרור עינב

במסגרת החיפושים אחר חשודים ביום הפיגוע, הוקמו מחסומים ברחבי תל אביב. היו בידי המשטרה מספר תיאורים של המחבל החשוד, דבר שהקשה על זיהויו. כמו כן, עלתה הערכה שכבר הספיק לצאת מגבולות העיר. מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יורם אוחיון, אמר כי לא היה מרדף אחר המחבל. "אנשים דיווחו על מישהו שהיה נראה חשוד. יש לי לפחות שמונה חשודים בתיאורי לבוש שונים. את כל ההודעות האלה בדקנו עד תום".

יצוין כי צו איסור פרסום עדיין קיים על יתר פרטי הפרשה, כולל זהות העצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully