וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן יתפטר היום: "אין משפט מורכב מדי"

טל שלו

16.12.2012 / 6:08

שר החוץ ימסור את התפטרותו עוד לפני ישיבת הממשלה וימסור הצהרה לתקשורת. גורמים בסביבתו העריכו כי משפטו יסתיים עוד לפני הבחירות. "צריך לסיים עם זה כמה שיותר מהר"

צילום: רומן ויינר, עריכה: מיכאל ברגמן

שר החוץ אביגדור ליברמן ימסור היום (ראשון) את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה, ויגיש בקשה רשמית להסרת חסינותו מהכנסת. התפטרותו של ליברמן, הכוללת באופן אוטומטי גם את התפטרות סגנו, דני אילון, תיכנס לתוקף תוך 48 שעות מהגשת המכתב. ליברמן ימשיך לכהן כחבר כנסת ולהתמודד כמספר 2 ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת ה-19, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למלא את מקומו כשר החוץ עד הרכבת הממשלה הבאה. ליברמן ימסור את מכתב ההתפטרות לנתניהו עוד לפני ישיבת הממשלה השבועית, ומיד לאחר מכן הוא צפוי למסור הצהרה לתקשורת.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס פעילים בתל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
ימשיך לכהן כחבר כנסת. ליברמן/יותם רונן

לפני כניסת השבת, לאחר התייעצות עם עורכי דינו, הודיע ליברמן על כוונתו להתפטר מתפקידו כשר החוץ בעקבות הכוונה להגיש כתב אישום בעניין פרשת השגריר מבלרוס, בו יואשם במרמה והפרת אמונים. "לאחר שנים כה רבות בהן מתנהלים נגדי הליכים משפטיים, חקירות והאזנות אוכל לשים גם את הענין שנותר, שגם משפטנים בכירים ביותר סבורים שאין בו כל היבט פלילי, מאחוריי, החלטתי להתפטר מתפקידי", אמר ליברמן, והדגיש כי עשה זאת על אף חוות דעת משפטיות מהן עלה כי לא חלה עליו חובת ההתפטרות. "לאחר 16 שנים בהן מתנהלות נגדי חקירות אוכל לסיים את העניין במהרה וללא עיכובים ולנקות את שמי באופן מוחלט", אמר.

ראש הממשלה הביע בסוף השבוע תקווה שליברמן יוכיח בהקדם את חפותו ויחזור לכהן בתפקיד בכיר בממשלה ואילו בסביבתו של ליברמן הדגישו בסוף השבוע כי הוא מקווה כי פרקליטות המדינה תשתף איתו פעולה ולא תערים קשיים על רצונו במשפט מהיר שיסתיים עוד לפני הבחירות, "אין כאן משפט מורכב מדי, הכל מוכר וידוע, אין עדים שצריך להביא מחו"ל", אמרו גורמים בסביבת ליברמן. "צריך לסיים עם זה כמה שיותר מהר ולאפשר לציבור לבחור בבחירות באופן שקוף".

sheen-shitof

גם בגוף וגם בפנים

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במערכת הפוליטית ימשיכו לתקוף את ליברמן

התפטרותו של ליברמן הורידה מעל הפרק את האפשרות של עתירה והתדיינות בפני שופטי בג"ץ בשאלת חובתו להתפטר ותאפשר לו להתמקד בחודש וחצי הקרובים בהתדיינויות המשפטיות, אך בסביבתו הדגישו כי הוא צפוי למלא במקביל חלק משמעותי ונכבד בקמפיין הבחירות של הליכוד ביתנו. לפי ההערכה, ליברמן שואף להסכים עם הפרקליטות על הסדר טיעון מהיר, בו יודה באשמה בתמורה להרשעה שאין עמה קלון שתאפשר לו לכהן כשר גם אחרי הבחירות.

התפטרותו של ליברמן זכתה להודעות תמיכה מצד מפלגות האופוזיציה המתמודדות בבחירות, אך במערכת הפוליטית צפויים להמשיך לתקוף את ליברמן במסגרת הקמפיין לבחירות, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', תכנס היום כנס פעילים תחת הכותרת "הון שלטון, עולם תחתון" בו תוצג תכנית העבודה לחיזוק שלטון החוק ומיגור השחיתות השלטונית. בעבודה אף הקימו במסגרת הקמפיין "מטה למלחמה בשחיתות" בראשות המועמדים ניצב (בדימוס) משה מזרחי ומיקי רוזנטל. "ליברמן פגע באופן חמור בשלטון החוק וחיבל באמון של הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה", אמרה יחימוביץ' בסוף השבוע. "שחיתות שלטונית מסכנת את המערכת הדמוקרטית כולה, המבוססת על אמונו של ציבור הבוחרים, שמי שמצביעים עבורו לא ישתמש בשררה ובכלים הרבים העומדים לרשותו כדי לחצוב לעצמו ממון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully