וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בקונטיקט: התלמידים בכו - "לא רוצים למות"

במשטרה מסרבים להסגיר פרטים על חקירת הטבח, בו נרצחו 20 ילדים ו-7 מבוגרים - בהם אמו של היורה, אדם לנזה. גורם במשטרה סיפר כי אחיו העיד בחקירתו: "יש לו הפרעת אישיות"

רויטרס

פרטי הטבח המחריד שאירע אמש (שישי) בבית ספר יסודי בניוטאון שבקונטיקט, בו נרצחו 20 תלמידים ושבעה מבוגרים, עדיין מעורפלים - אולם גורמים רשמיים אישרו כי היורה הוא אדם לנזה, בן 20, תושב העיר ללא עבר פלילי. הוא נמצא בזירה ללא רוח חיים.

גורמים במשטרה דיווחו בעילום שם לרשת CNN כי בניגוד לפירסומים הקודמים, גופת אמו של הרוצח אדם לנזה לא נמצאה בבית הספר בו היא מלמדת – אלא דווקא בביתו של בנה בניוטאון. על פי החשד, היא נרצחה על ידי בנה בן ה-20 לפני שיצא ורצח 26 בני אדם נוספים. כמו כן, דווח כי כלי הנשק שנמצאו ברשותו של בנה היו רשומים תחת שמה של אמו.

עשרות הרוגים, רובם ילדים, בטבח בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. AP
"זירה מזעזעת"/AP

בעוד אדם וננסי לנזה כבר אינם בין החיים, יתר קרובי המשפחה עומדים במוקד חקירת המשטרה – שפרטים רבים ממנה טרם פורסמו באופן רשמי. בתחילה זוהה אחיו הבכור של היורה, ראיין לנזה בן ה-24, כמי שביצע את הטבח – ותמונתו אף פורסמה בטעות בכלי התקשורת בארצות הברית. לאחר תיקון הטעות, הוא נלקח לתשאול, אולם לא נעצר. על אף שהחקירה עדיין בשלביה המוקדמים, גורם במשטרה סיפר כי ראיין "שיתף פעולה באופן יוצא דופן", וככל הנראה לא היה מעורב במעשים.

כמו כן, גורם במשטרה אמר לסוכנות איי-פי שראיין סיפר לשוטרים שאחיו הצעיר "סובל מהפרעת אישיות, והוא סוג של אוטיסט". גם אביו של היורה עוכב לתשאול, אולם לא ידוע האם מיוחסים לו חשדות כלשהם בשלב זה. האב התגרש מהאם ננסי, שכאמור נורתה למוות, לפני מספר שנים – ומאז נישא מחדש. הוא מתגורר באזור העיירה ניוטאון בה בוצע הטבח.

פול ואנס, דובר משטרת קונטיקט, אמר בתדרוך האחרון שהעניק לכלי התקשורת כי מדובר ב"זירה מזעזעת". הוא סירב למסור פרטים נוספים, בטענה שהמקרה המורכב עדיין לא ברור. עם זאת, ציין כי "אין ספק שאנחנו יודעים מי היורה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"המורה נעלה את הילדים בארון"

בינתיים, בתקשורת האמריקנית כבר הכתירו את גיבורי הטבח – המורים בבית הספר, שהגנו על תלמידיהם בחירוף נפש. מרי-רוז כריסטופיק, מורה למוזיקה בבית הספר, הייתה בכיתה עם 15 תלמידים נוספים בעת הטבח. היא שמעה יחד איתם את היריות והבינה מה מתרחש, כאשר נשמעה דפיקה מקפיאת דם על הדלת.

"היורה דפק שוב ושוב על הדלת וצעק 'תכניסו אותי! תכניסו אותי!'", צוטטה ב"מייל" אם לילד בן תשע ששהה בכיתה. המורה התעשתה במהירות, חסמה את הדלת והורתה לילדים להסתתר בארון. "אני רוצה להודות לה. היא הצליחה את חיינו", אמרה האם. ברנדה לבינסקי, אם לתלמידה בת שמונה, העידה כי גם בתה ניצלה בזכות המורה כריסטופיק. "היא הגיבורה שלי", אמרה, "היא נעלה את הילדים שלנו בארון והצילה את חייהם".

מורה נוספת שהוזכרה בסיקור הטבח הייתה קתלין רויג, מחנכת בכיתה א' בבית הספר. עם הישמע היריות, רויג האיצה בילדים להיכנס לשירותים הצמודים לכיתה. היא סייעה לחלקם לעמוד על האסלה כדי לפנות מקום ליתר, נכנסה לשירותים גם היא, ונעלה את הדלת. "כולנו נכנסנו לשם", סיפרה לרשת ABC, "אני לא יודעת אם היורה נכנס לחדר".

עשרות הרוגים, רובם ילדים, בטבח בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. AP
"המורים ידעו בדיוק מה לעשות"/AP

הרגעים בחדר הצפוף, מספרת רויג, היו כמעט קשים מנשוא. "אמרתי לילדים שאני אוהבת אותם ושאני שמחה שהם היו התלמידים שלי... אמרתי להם שמי שמאמין בתפילות, צריך להתפלל עכשיו... ולאלו שלא, אמרתי לחשוב מחשבות שמחות". לדבריה, היא רצתה שהצלילים האחרונים שישמעו הילדים יהיו מילים אוהבות, ולא קולות ירי.

"הם שאלו 'אנחנו יכולים לצאת לראות אם יש מישהו בחוץ? אני לא רוצה למות, אני רק רוצה לחגוג את חג המולד!'", סיפרה בדמעות. כשהשוטרים שהגיעו לזירה ביקשו להיכנס, סירבה רויג לפתוח את הדלת ודרשה מהם להשחיל את תעודותיהם מתחת לדלת. "לא האמנתי. אמרתי להם שאם הם שוטרים, הם יוכלו להשיג מפתח בעצמם. וכך הם עשו".

נערה בת 13 שהייתה עדה לטבח וראתה את חבריה לכיתה מנסים להימלט מהיריות, סיפרה לרשת CNN: "היינו ממש ליד החלון, בתוך הכיתה שלנו. ראינו שוטרים ושמענו אותם על הגג". היא סיפרה שהילדים צעקו ובכו, וחלק מהם אף "קיבלו כאב בטן".

פינוי ילדים מבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, בעקבות ירי, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
תלמידים יוצאים מבית הספר לאחר הטבח/רויטרס

אם לילד בן שמונה שלמד בבית הספר, סיפרה על מורה נוספת שהצילה את חיי בנה מקליעים שנורו לעברו. "אני כל כך אסירת תודה", סיפרה האם ל-WCBS-TV, "קליעים עפו סמוך אליו ואל ילד נוסף, והיא משכה אותם לתוך הכיתה".

מורה אחרת בבית הספר סיפרה ל"וול סטריט גו'רנל" כי היא הייתה חסרת אונים, מאחר שבכיתה לא היה מנעול ובדלת היה חלון רחב דרכו ניתן היה לראות אותה ואת התלמידים. בנס, היורה פסח על הכיתה. לצד זאת, ציינה כי המורים בבית הספר תודרכו בעבר בנוגע למצבי חירום מסוג זה. "המורים ידעו בדיוק מה לעשות", סיפרה, "אנחנו מתאמנים על תרחישים כאלה פעם בסימסטר. על המורים לנעול את הדלת ולמצוא אזור בטוח בחדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully