וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סוזן רייס פורשת מהמרוץ לתפקיד שרת החוץ

אחרי חודשים ארוכים של ביקורת מצד הסנאטורים הרפובליקנים, הודיעה השגרירה באו"ם כי היא מושכת את מועמדותה לתפקיד היוקרתי. "הליך המינוי יהיה ארוך וכואב", כתבה לאובמה

סבב המינויים בקבינט הבא של הנשיא אובמה יתעכב עוד יותר. שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, הודיעה כי היא מושכת את מועמדותה לתפקיד מזכירת המדינה של ארצות הברית, במקומה של הילרי קלינטון, שצפויה לפרוש מהתפקיד בתחילת 2013. במכתב שהעבירה רייס לנשיא ברק אובמה, כתבה השגרירה באו"ם: "אני משוכנעת כי אם אכן אבחר כמועמדת לתפקיד, הליך המינוי יהיה ארוך, כואב ויקר". רייס צפויה להישאר בתפקידה במטה האו"ם בניו יורק.

רייס, בת 48, הייתה נתונה לביקורת נוקבת מצד סנאטורים רפובליקנים, שטענו כי היא הטעתה את הציבור אחרי המתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, שגבתה את חייו של השגריר כריס סטיבנס ושל שלושה דיפלומטים נוספים. רייס טענה להגנתה כי התבססה בדבריה על דוחות מודיעין שגויים. היא גובתה על ידי הנשיא אובמה ועל ידי מחוקקים בכירים.

קלינטון פורשת - ומבטיחה: "לא אתמודד לנשיאות ב-2016"

מזכירת המדינה הילרי קלינטון ושגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס בדיון מועצת הביטחון על סוריה, 31 בינואר 2012. רויטרס
מזכירת המדינה קלינטון עם השגרירה באו"ם, סוזן רייס/רויטרס

בסוף חודש נובמבר, דיווח העיתון "וושינגטון פוסט" כי רייס ובעלה רכשו מניות בחברות שקיימו עד לאחרונה קשרי מסחר עם אירן. רייס, שעמדה בראש החזית הבינלאומית להטלת משטר העיצומים על אירן, אמרה כי המניות נרכשו בתקופה שהחברות לא ניהלו עסקים מול אירן.

בין המועמדים הבולטים: קרי, דונילון וברנס

חרף הביקורת עליה, רייס זכתה כאמור לתמיכה חזקה ורצופה מצדו של הנשיא ברק אובמה, ששיבח את תפקידה כשגרירה באו"ם. פרשנים רבים שיערו כי אובמה יבחר ברייס כמחליפה של מזכירת המדינה הפורשת קלינטון, מפני שהמועמד המוביל השני, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, ג'ון קרי, הוא מינוי בעייתי: כדי לעבור לקבינט, עליו להתפטר מהסנאט, מצב שיצמצם את הרוב הדמוקרטי הדחוק בבית.

מועמדים נוספים ששמם הוזכר עד כה כמחליפים אפשריים לקלינטון הם היועץ לביטחון לאומי, טום דונילון, וגם וויליאם ברנס, סגנה הנוכחי של קלינטון ולשעבר השגריר האמריקני במוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully