וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הצצה לפרק של "האלבומים" על המכשפות. צפו

14.12.2012 / 0:30

האלבום הראשון של המכשפות חשף לראשונה לעולם את דמותה הכריזמטית של ענבל פרלמוטר, אבל הלהיט הגדול מתוכו, "עד העונג הבא", עבר חבלי לידה לא קלים. צפו בהצצה ראשונה

הצצה לפרק של "האלבומים" על המכשפות ו"עד העונג הבא"/ערוץ 8

"האלבומים", סדרת המקור של המרתקת של ערוץ 8, חוזרת לחקור את ההיסטוריה של הרוק הישראלי בחמישה פרקים נוספים שמתרחשים בחדרי חזרות, אולפני הקלטות ומועדונים. העונה הנוכחית, בעריכתו של יואב קוטנר, בימויו של אבידע ליבני והפקתו של אסף אמיר, ממשיכה את הקו של קודמתה עם הסיפורים מאחורי כמה מאלבומי הבכורה החשובים, המשפיעים והמשמעותיים בתולדות המוזיקה הפופולרית בארץ. מדי שבוע אנחנו מביאים לכם הצצה ראשונה לפרק בסדרה שישודר השבוע, והפעם זהו סיפורה של להקת המכשפות, שהוציאה ב-1994 את "עד העונג הבא" הבלתי נשכח.

להקת המכשפות הוקמה על ידי ענבל פרלמוטר ויפעת נץ, כשעד מהרה הצטרפה אליהן יעל כהן. פרלמוטר, מהדמויות החידתיות והכריזמטיות ביותר בדברי ימי הרוק המקומי, היתה היוצרת המרכזית בהרכב, ו"האלבומים" מתחקה בין היתר אחרי דמותה החידתית והנועזת, עד למותה הטראגי ב-1997. אבל אלבום הבכורה של המכשפות, בהפקתה של קורין אלאל, עומד במבחן הזמן גם ללא כל קשר לסיפורה האישי של פרלמוטר, וכמה מהשירים בו – בראשם שיר הנושא – הפכו לקלאסיקות ישראליות שמושמעות בתחנות הרדיו עד היום.

ואמנם, מסתבר שהשיר "עד העונג הבא", לא נחשב לאחד השירים הבולטים במהלך ההקלטות. "הוא לא היה פתור בכלל", מספרת כהן. "רק בסוף החזרות בכלל הצלחנו לפתור אותו. תמיד קורין אמרה 'יש בו איזה בעיה ואני לא מצליחה להבין איפה היא. מה, איך נפתור אותו?' וממש הוא היה השיר האחרון שלדעתי גם הוקלט". גם אחרי ההקלטה לא היו חברות הלהקה מרוצות מהתוצאה. "כשהיא שמעה את השיר הזה", מספר טכנאי ההקלטה יואב שדמה על פרלמוטר, "היה משבר גדול. ענבל לא שמעה את מה שהיא שמעה בחלום שלה שזה צריך להיות, והיו דמעות באולפן, 'זה לא מספיק טוב'. אני חושב שזה השיר היחיד באלבום שבישלתי פעמיים". בסופו של דבר הפך השיר ללהיט הגדול ביותר באלבום.

הפרק השלישי של "האלבומים" ישודר ביום שבת, 15.12 בערוץ 8 בשעה 22:30.

מתגעגעים לענבל פרלמוטר? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully