וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: "העבודה אינה חלופה - או ביבי או ציפי"

פנחס וולף

2.12.2012 / 17:10

יו"ר התנועה יו"ר העבודה לשעבר הודיעו רשמית על שילובו במקום השני ברשימתה של לבני לכנסת. "למפלגת העבודה רשימת מתמודדים טובה אך היא אינה מציבה אלטרנטיבה אמיתית"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

"לא עזבתי את המפלגת העבודה, מפלגת העבודה עזבה אותי", כך אמר היום (ראשון) יו"ר המפלגה לשעבר, עמרם מצנע, במסיבת העיתונאים בה הודיע על הצטרפות למפלגתה של ציפי לבני, "התנועה", במקום השני ברשימה.

"בפעם הראשונה מזה עשרות שנים מדינת ישראל הולכת לבחירות עם מועמד אחד לראשות הממשלה. הולכים לבחירות כשאין אלטרנטיבה לראש ממשלה, אין אף מועמד שרואה את עצמו חלופה לנתניהו", אמר מצנע, "בבחירות הקרובות זה או ביבי והמשך הקיפאון המדיני, המשך הידרדרות הדמוקרטיה, החברה, הכלכלה והמוסר של מדינת ישראל, או ציפי לבני: עם תקווה והבנה שאנחנו חייבים לקחת אחריות לגורלנו ולקבוע באופן הנחרץ ביותר מה טוב לישראל".

מצנע הדף את הביקורת כלפיו על כך שנטש את מפלגתו הקודמת לטובת מקום בכנסת הבאה: "אני שומע את הציניות והספקנות אבל לא מקבל אותה. הציניות היא האויב הגדול של התקווה משום שהיא משלימה עם הייאוש ואני לא מוכל להתייאש. אני לא יכול לשבת בצד ולא לקחת אחריות על גורלי ועל גורל המדינה". הוא ביקר את מפלגת העבודה על כך שאינה מתמקדת בסוגייה המדינית, "יש למפלגת העבודה רשימת מתמודדים טובה, אבל לצערי לראשונה מאז הקמתה מפלגת העבודה איננה מדברת על הכורח בשלום ובוודאי שלא על הדרך בהשגתו ואינה מציבה אלטרנטיבה אמיתית לממשלת הימין והעומד בראשה. רק מי שהשלים שאין אלטרנטיבה לנתניהו יכול לרשות לעצמו לבחור אג'נדה צרה".

הוא הדגיש כי "החיבור של לבני ושלי יוצר הנהגה שהיא לא רק בעלת אג'נדה וניסיון מדיני ביטחוני אלא גם הנהגה עם עשייה מוכחת בתחום החברתי", והזכיר את תקופתו כראש עיריית חיפה וראש הוועדה הקרואה בירוחם.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

עמרם מצנע מודיע על הצטרפות למפלגת התנועה של ציפי לבני. דרור עינב
"אני שומע את הציניות והספקנות אבל לא מקבל אותה". מצנע במסיבת העיתונאים/דרור עינב

לבני, שנאמה לפניו, בירכה את הצטרפותו לרשימה. "אני מאוד גאה שנמצא היום לצדי עמרם מצנע שבא להילחם" אמרה לבני, "הוא לא רק נלחם צבאית עם כל עברו והאותות שקיבל. אדם שבאמת ידע להילחם גם בקרבות של מדינת ישראל, וגם במגרש החברתי, כשירד לנגב כמעשה בן גוריון וגישר על הפערים החברתיים בירוחם. כמוני, גם הוא רוצה להצטרף למערכה הזאת". לבני ציינה כי צירופו של מצנע תוביל תהווה תוספת כוח משמעותית. "סיכמנו בינינו שנעבוד ביחד, בשותפות מלאה. ביחד נוביל את המאבק הזה ומבחינתי זה בהחלט הרבה גאווה, ואני אסירת תודה על זה שעוד דמות, שלא חייבת לחזור או להיות בפוליטיקה, כמו מצנע, החליטה להצטרף כדי להוביל את המהלך הזה", אמרה לבני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ממפלגת העבודה הגיבו בתקיפות להודעת מצנע בנוגע להצטרפות ללבני: "מצנע, שהגיע אחרון בבחירות במפלגת העבודה, מצטרף למפלגת פליטי הפליטים של ציפי לבני בה לא צריך לעשות כלום חוץ מלהביע תמיכה בלבני. הדבר העצוב הוא כי מצנע ולבני יודעים שאין להם סיכוי להיות מפלגה עם משמעות, והם עושים את המהלך מתוך אגו טריפ אישי אשר רק יפגע בגוש המרכז. רק היום, מחקר מקיף של סטנלי גרינברג מגלה כי לבני פחות פופולארית בישראל אפילו מאביגדור ליברמן - וברור כי אין לה שום יכולת להגיע למשמעות פוליטית אמיתית. מצנע, אשר ראה ביום שישי את הנבחרת המפוארת של מפלגת העבודה, החליט לא להירתם למשימה להחלפת נתניהו, אלא למשימה – הכניסו את ציפי לכנסת. מפלגת העבודה תמשיך להוות האלטרנטיבה היחידה והברורה לשלטון נתניהו ליברמן, ותציג לציבור את הסיכוי היחידי לשפר את החיים בישראל".

גם במפלגת הליכוד הגיבו להכרזה: "מפלגת הפליטים של לבני יוצאת לדרך. לבני עוטפת את עצמה באנשי שמאל ופליטים פוליטיים. מצנע יוזם הנסיגה החד צדדית מגוש קטיף מצטרף לציפי, מבצעת הנסיגה, ויחד עם שבעה מחפשי עבודה מקדימה הם מתכננים לרוץ ולקדם את הנסיגה הבאה".

האם גם הנדל ושטרן יצטרפו?

מוקדם יותר היום דווח כי ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר, העיתונאי יועז הנדל, יחבור גם הוא לרשימת "התנועה" וישתלב בחמישייה הראשונה. כמו כן, גם ראש אכ"א בצה"ל לשעבר, אלוף (במיל') אלעזר שטרן, וחבר הכנסת מאיר שטרית הודיעו על הצטרפותם למפלגה החדשה. שטרית מצטרף לשישה חברי כנסת שכבר הודיעו על הצטרפותם ללבני: שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו.

לדברי מאיר שטרית, שהודיע ליו"ר קדימה, שאול מופז, על החלטתו, ייתכן שגם מפלגת הגמלאים – שביקשה ממנו לעמוד בראשותה – תצטרף ל"תנועה". שטרית, שהיה ממבקריה החריפים של לבני כאשר כיהנה כיו"ר קדימה, הוסיף: "לא תמכתי בלבני כי חשבתי שהיא אחראית לכמה דברים, ומבחינתי האלטרנטיבה הייתה מופז. אני מקווה שהיא למדה את הלקח. אני לא מהסס לבקר גם את המנהיגים שלי, אבל אני לויאלי למערכת".

מחר צפויה ועידת הכנסת לדון בבקשת השביעייה לפלג את סיעת קדימה, ואם זו תתקבל, תזכה לבני לדמי מימון מפלגות שנחוצים לה לניהול קמפיין הבחירות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully