וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום יוגש נגד ניצב ניסו שחם בכפוף לשימוע

מפקד מחוז ירושלים לשעבר יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, במסגרת הפרשה שבה מעורבות תשע שוטרות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו

(ניצב ניסו שחם מגיע לביתו לאחר שהחשדות התפרסמו לראשונה)

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (רביעי) למפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, ניצב ניסו שחם, על הכוונה להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, במסגרת פרשה שבה מעורבות תשע שוטרות. על פי ממצאי החקירה, שחם חשוד כי במהלך שירותו עשה שימוש במעמדו כדי לפרוש חסות על שוטרות צעירות, וכי ניהל עמן קשרים מיניים ולא נמנע מלקבל החלטות בעניינן.

שחם, על פי החשד, ניהל קשרים מיניים בהסכמה עם השוטרות, שהיו כפופות לו, בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כקצין משטרה בכיר וכמפקד. על פי החשד, למרות קשריו המיניים עם השוטרות הוא לא נמנע מלדון בעניינן בהזדמנויות שונות, בתוקף תפקידו, ולקבל החלטות בבקשות שונות שהגישו, בין השאר בנוגע לאיוש תפקידים, יציאה ללימודים ועוד. עוד נמסר ממח"ש, כי על פי החשד, חלק מהחלטותיו היו מנוגדות לעמדת מפקדיהן הישירים של השוטרות, שאף הם היו כפופים לו.

"לא נעברו על ידי ניצב שחם עבירות פליליות"

ניצב שחם, חושדים במח"ש, פעל לכאורה באותם מקרים כשהוא במצב של ניגוד עניינים, מבלי לדווח לממונים עליו על נגיעתו האישית בדבר, באופן שיש בו כדי לפגוע באמון השוטרים במפקדיהם, בתדמיתה של משטרת ישראל ובאמון הציבור בה. כמו כן העלו ממצאי החקירה בחלק נוסף של הפרשה חשד, כי בארבע שוטרות זוטרות, הכפופות אליו במישרין או בעקיפין, ביצע ניצב שחם מעשים מגונים או כאלה העולים כדי הטרדה מינית.

במח"ש הבהירו כי לא נמצאו ראיות מספיקות לכך שהסכמתן של השוטרות לקשר המיני הושגה עקב ניצול יחסי מרות, אולם בשל מעמדו הרם של שחם ומעורבותו המקצועית בענייני השוטרות, תוך ניגוד עניינים לכאורה, התגבש חשד לביצוע עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים בגזרה זו של הפרשה.

פרקליטותיו של ניצב שחם, עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, מסרו בתגובה להחלטה: "אנחנו סבורות כי לא נעברו על ידי ניצב שחם עבירות פליליות וננסה לשכנע בכך את מח"ש בהליך השימוע. אנחנו מאמינות שבמסגרת הליך זה ייבדקו הדברים לעומקם ותיבחן עצם השאלה אם להגיש כתב אישום בפרשה. מח"ש עצמה הודיעה שטרם גובשה עמדה סופית וההחלטה תיפול רק לאחר שישמעו הטיעונים שלנו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully