וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: "החלטתי לפרוש מהחיים הפוליטיים"

טל שלו ופנחס וולף

26.11.2012 / 11:00

פצצה פוליטית: שר הביטחון לא יתמודד בבחירות לכנסת. בלשכתו הוא הצהיר: "אסיים את תפקידי עם הרכבת הממשלה הבאה ואתפנה למשפחתי. יש לאפשר לאנשים נוספים לתפוס עמדות כוח"

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, שי מכלוף, לע"מ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"החלטתי לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות". כך הודיע הבוקר (שני) שר הביטחון אהוד ברק. במסגרת הצהרה דרמטית שמסר בלשכתו בקריה בתל אביב אמר ברק: "בשנת 1959 התגייסתי לצה"ל, ובמשך 47 שנים שירתתי את עם ישראל כמיטב יכולתי. אסיים את תפקידי עם הרכבת הממשלה הבאה, ואתפנה למשפחתי”.

הוא הסביר כי החליט לפרוש מתפקידו כדי להקדיש זמן רב יותר למשפחתו - והוסיף: "מיציתי את העיסוק בפוליטיקה, שאף פעם לא הייתה עבורי מושא תשוקה, ואני חש שיש לאפשר לאנשים נוספים לתפוס עמדות בכירות. תחלופה בעמדות כוח זה דבר טוב".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אהוד ברק פורש מתפקיד שר הביטחון  , נובמבר 2012. יותם רונן
"מיציתי את העיסוק בפוליטיקה". ברק/יותם רונן

ברק גם התייחס לכהונתו כשר הביטחון ואמר: "אני גאה על כך שהייתה לה הזכות להיות בצוות שניהל את מבצע 'עמוד ענן' עד לסיומו המוצלח". הוא גם הביע גאווה "על כך שבשנה וחצי האחרונות, לצד הישגים, חזרה לצה"ל רוח של אמת וניקיון דעת, שקט וענווה. דברים שנשרטו בעבר. החזרנו לצה"ל את הקוד האתי של חיינו, והוא מבין את כפיפות הדרג הצבאי למדיני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

להצהרתו של ברק היום קדמו ספקולציות שונות על כוונתיו הפוליטיות, נוכח ההערכה כי הוא מעדיף לא להתמודד בבחירות בראשות מפלגת עצמאות ויהיה מעוניין בשריון במפלגה אחרת. הליכוד היה הבית הפוליטי הראשון ששמו של ברק נקשר אליו, אך נוכח ההתנגדות הפנימית העזה לכוונתו של נתניהו למזג את העצמאות או לשריין מקום לברק, הרעיון נגוז בקיץ שעבר.

אז החל ברק להיערך להתמודדות עצמאית ולבדל עצמו מנתניהו בשורה של סוגיות, מה שהגיע לשיאו בעימות הפומבי שפרץ בין השניים סביב סוגיית היחסים עם הממשל האמריקאי והטיפול בבעיה האירנית מולם. במקביל להיערכות לקמפיין הבחירות, במפלגת עצמאות נאבקו בשבועות בגלי השמועות על מסע חיפוש גלגל ההצלה הפוליטי של ברק, שכלל דיווחים על מגעים עם עופר עיני, ציפי לבני, משה כחלון, שלי יחימוביץ' ואפילו אביגדור ליברמן - לא היה שם שלא הוזכר במניין הדיווחים הפוליטיים על מגעים של ברק לחבירה.

במסגרת האפשרויות הפוליטיות שלבני בוחנת, עלה באחרונה שמו של ברק בשיחות שהיא ניהלה עם מקורביה. בשיחות נאמר שאם ברק עובר את אחוז החסימה, הרי שהוא כבר אינו מהווה נטל אלקטורלי ועשוי להועיל ללבני אם יצורף לרשימתה. עם זאת, נוכח הצהרתו של ברק היום, תיאלץ לבני לחפש "ביטחוניסט" אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully