וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התקלות: בעבודה יקיימו הצבעה ממוחשבת

טל שלו

25.11.2012 / 22:31

ועדת הבחירות של המפלגה החליטה לקיים את הבחירות במועדן ובשיטה הממוחשבת, על אף הבעיות בבחירות בליכוד. בעבודה מדגישים: "נפיק לקחים, בכל קלפי יהיו גם פתקים לגיבוי"

בעקבות התקלות במערכת הממוחשבת בבחירות המקדימות בליכוד קיימה הערב (ראשון) ועדת הבחירות של מפלגת העבודה דיון מיוחד בנושא, ובסופו הוחלט כי לפי שעה הפריימריז יתקיימו כמתוכנן ביום חמישי, בשיטה הממוחשבת. מחר ייערך במפלגה דיון להפקת לקחים מהאירועים בליכוד, בו תציג חברת המחשוב את הצעדים הנדרשים לקיום ההצבעה כסדרה, לאחר שיילמדו ויופקו מסקנות מהבחירות במפלגה היריבה. אותה החברה - אמן יועצים - מפעילה את מערכת ההצבעה הממוחשבת גם בליכוד וגם בעבודה.

בעבודה מדגישים כי נערכו לתקלות אפשריות מבעוד מועד וכי מראש הוחלט שבכל קלפי יהיה גיבוי שיאפשר לעבור להצבעה ידנית במידה ויתגלו תקלות. המפלגה חתמה גם על חוזה עם חברת סריקה שתקלוט במידת הצורך את כלל טפסי ההצבעה על מנת להפיק תוצאות. מזכ"ל המפלגה חיליק בר אמר הערב כי "המפלגה עושה את כל הצעדים על מנת לאפשר בחירה קלה, נקייה ושקופה תוך מוכנות לכל התרחישים האפשריים ביום הבחירות".

מסכי הצבעה לפריימריז של הליכוד , נובמבר 2012. עומר מירון
חברת המחשוב תציג לעבודה את הצעדים הנדרשים לקיום ההצבעה כסדרה. מסך תקול בפריימריז בליכוד/עומר מירון

כמה מועמדים בבחירות כבר פנו היום בנושא למזכ"ל בר. "הבעיות שהתגלו היום בפריימריז בליכוד, בנוסף לניסיון העגום של מפלגת העבודה עם מערכות ממוחשבות שהביא כבר לביטול יום בחירות לפני ארבע שנים (הפריימריז נדחו אז בשבוע, ובהמשך אף תבעה המפלגה את חברת טלדור שהבפעילה את ההצבעה הממוחשבת), מחייב אותנו לנהוג באחריות ולחזור להצבעה ידנית", אמר המועמד פתחי אמארה. גם מועמד התנועה הקיבוצית דוד דרומלביץ פנה בדרישה דומה ואמר כי מדובר ב"פארסה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. מדינה שיודעת ליירט טילים צריכה לדעת גם לערוך בחירות דמוקרטיות. לפעמים כדאי לשוב למקור ולחזור להצבעה ידנית".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

61 אלף מצביעים ב-68 אתרים

כדי לנסות ולמנוע מצב בו הצבעה תוכתב בידי קבלני קולות, החליטו בעבודה שההצבעה תיעשה באמצעות סימון שמות בלבד ולא על בסיס סימון מספרים. הרעיון הוא לקדם הצבעה על פי היכרות ובדיקה מקדימה על המועמדים. בעקבות ההחלטה, הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי על ידי סמי שושן, ערן חרמוני ומתמודדים נוספים, שנדחתה הבוקר על הסף. העותרים דרשו לציין מספרים בצמוד לשמות, ולהוסיף גם את שמות המועמדים בערבית.

מהלך נוסף עליו הוחלט במפלגה, בפעם הראשונה, במטרה לקדם הצבעה חופשית ונטולה מלחצים, הוא הצגה של חלוקת הקולות לציבור הרחב ברמה הארצית בלבד. חלוקת הקולות באזורים וביישובים השונים תוצג בפני המפקח על הבחירות בלבד. איש מהמתמודדים, או כל גורם אחר למעט המפקח, לא יידע עבור מי הצביעו בקלפיות.

הבחירות במפלגה ייערכו באמצעות כ-500 מסכי מגע אלקטרוניים שיתפרשו ב-140 קלפיות ברחבי הארץ ב-68 אתרי הצבעה. בפריימריז ייטלו חלק כ-61 אלף מתפקדי המפלגה - אלו שהתפקדו עד לפני חצי שנה. הקלפיות ייפתחו בשעה 10:00 וייסגרו 22:00. עם תום ההצבעה ייערך כנס בבית ברל בכפר סבא, בו יוצגו התוצאות במעמד יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ', חברי הכנסת והמתמודדים השונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully