וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה נגד חמאס: "לא הודה לארגון על הסיוע"

ניר יהב

20.11.2012 / 13:27

במאמר בעיתון לבנוני, תקף בכיר בארגון את חאלד משעל, על כך שבנאומו "הארוך" במסיבת עיתונאים בקהיר לא הודה לאירן, לסוריה ולחיזבאללה על הסיוע שהעניקו לחמאס במשך השנים

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(צפו בנאומו של חאלד משעל בקהיר, אתמול)

בכיר חיזבאללה ועורך העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", איברהים אמין, כתב הבוקר (שלישי) מאמר שבו תקף בחריפות את מנהיג חמאס, חאלד משעל, על כך שלא הודה לאירן, לסוריה ולחיזבאללה על הסיוע שהעניקו לארגונו במשך שנים ארוכות. "למה חאלד משעל לא הודה לסוריה, חיזבאללה ואירן על כך שעמדו לצד עזה וסיפקו באופן ישיר תמיכה צבאית לכוחות ההתנגדות בעזה?!", תהה אמין במאמרו.

תומכות חיזבאללה מפגינות בביירות נגד התקיפות הישראליות בעזה, נובמבר 2012. רויטרס
מפגן תמיכה של חיזבאללה בשלטון חמאס ברצועה בסוף השבוע/רויטרס

אמין, המקורב מאוד להנהגת חיזבאללה, כתב עוד: "משעל הודה פעם אחר פעם לטורקיה, מצרים וקטאר על כך שעמדו לצד רצועת עזה, אבל משום מה הוא שכח להזכיר את האחרות. הוא היה צריך לעשות זאת במהלך נאומו הארוך". לטענת אמין, לא רק הוא חושב כך. לדבריו, "בתגובות רבות שניתנו על דבריו של משעל נאמרו דברים דומים".

גם נסראללה רמז למתיחות עם חמאס

אתמול מתח מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ביקורת מרומזת על חמאס, כשהבהיר שחיזבאללה ואירן לא ינטשו את עזה. לדבריו, "אירן, סוריה וחיזבאללה לא ינטשו את עזה. היינו איתם בעבר ונמשיך להיות לצדם גם היום, אפילו אם יש בינינו מחלוקות על נושאים מדיניים מדי פעם". עוד הבהיר נסראללה בנאומו אתמול כי "חשוב מאוד לפתוח את הגבול לרצועת עזה ולשלוח אמצעי לחימה לרצועה".

כמו כן, התייחס אתמול נסראללה להישגי מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. לדבריו, "ישראל נכשלה בהשגת יעדיה במבצע הצבאי ברצועה". הוא אף הוסיף ואמר כי "ההרג אמור ללחוץ על ההנהגה ברצועת עזה לזנוח את תנאיה ומכוון נגד נשים וילדים". בסוף השבוע התייחס נסראללה לאפשרות של כניסה קרקעית של צה"ל במסגרת המבצע ברצועה. לדבריו, כל ניסיון ישראלי לפלוש לרצועת עזה יהיה "טעות טיפשית". בהמשך הנאום, שנשא לרגל יום העשורא השיעי, אמר נסראללה כי "ההתנגדות בעזה צברה כוח, נחישות ויכולות תכנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully