וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "נתקוף בעזה גם במהלך ביקור בכירים"

במשדר וואלה! הסביר תא"ל מרדכי כי כלקח מביקור ראש ממשלת מצרים, לא ייעצרו התקיפות בעת ביקור נציגים טורקים וערבים. על פגיעה באזרחים: "ביטחון ישראל קודם לביטחון עזה"

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי התייחס הבוקר (שלישי) לביקורם הצפוי של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ומזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בישראל בניסיון להביא להספקת אש בין הצדדים. "קשה לי לומר מתי תהיה הפסקת אש. יש פה לא מעט משלחות, מנציגות של מזכ"ל האו"ם דרך גורמים מדיניים נוספים, שנעים מרמאללה למצרים. אבל הצבא ערוך לכל פקודה גם במהלך ביקורים מדיניים, אם הדרג המדיני יחליט על כך", אמר במהלך משדר של וואלה! חדשות. "אני מניח שצה"ל לא יפסיק את ההתקפות גם בזמן ביקור הנציגים הטורקים ושרי החוץ הערבים בעזה. זה לקח מהביקור הראשון של ראש הממשלה המצרי".

מבצע "עמוד ענן" - הסיקור המלא בוואלה! חדשות:
3 רקטות התפוצצו בבאר שבע; פגיעה במבנה ובכלי רכב
אדם נפגע בגבו מרסיס באשכול; פונה במצב קשה
אקוניס לוואלה!: חמאס לא מבין את הנזק שנגרם לו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקיימים דיאלוג באש, במקביל לדיאלוג במצרים". תא"ל יואב מרדכי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא התייחס גם לסוגיית הפגיעה בחפים מפשע בתקיפות צה"ל במהלך מבצע "עמוד ענן" והדגיש: "ביטחון ישראל קודם לביטחון תושבי עזה". תא"ל מרדכי הסביר כי אחד ממאפייני הפעילות של חוליות הטרור היא שבתחילת המערכה בוצע הירי משטחים פתוחים, אך כיום הוא מתבצע ממרכזי הערים, מה שמקשה על איתורם ומוביל לפגיעה באזרחים.

"הדוגמא הכי טובה היא האצטדיון. לב האצטדיון הפך להיות בסיס לשיגורים. ניצלו את היציעים, הטמינו אמצעי לחימה וביצעו ירי מתוך האצטדיון", הסביר. "אנו לא רוצים לפגוע בבלתי מעורבים. יחסית היקף הבלתי מעורבים הוא נמוך. נכון, נפגעה משפחה, ועוד אחת גם אתמול בלילה, ואנחנו לא שמחים על כך. ברוב המקרים אנו יורים לעבר המשגרים, אבל לא תמיד. יש לנו צילומים של ילדים משחקים ליד שיגורים. אני שומע את הטייסים מתלבטים ולא מבצעים ירי".

דובר צה"ל הסביר כי הבוקר היה ירי הרקטות נרחב מאשר בימים האחרונים. "אפשר להבין את זה כי הייתה פגיעה קשה במהלך הלילה לחמאס, גם במוסדות הפיננסיים וגם בתשתיות, וההסבר השני הוא שאנו מקיימים דיאלוג באש, במקביל לדיאלוג במצרים", ציין. "אין ירידה בתקיפות צה"ל, יש רציפות. אני לא בודק את התקיפות בכמות אלא באיכות. הבוקר הושמדה חוליה מיד לאחר הירי, וחוליה נוספת". הוא עוד הוסיף כי רוב התקיפות הן תקיפות איכותיות. "יש לנו עוד יעדים אסטרטגיים, שבהתאם להתפתחות המערכה נוכל להחליט לפגוע בהם, כולל מטות החמאס ובתים של בכירים. לעיתים אנו תוקפים בתים של דרג הפיקוד בחמאס, כדי לאותת לחמאס", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מפתח כיפת ברזל: "תחושת סיפוק גדולה"

במהלך הימים האחרונים, זוכה המערכת ליירוט טילים "כיפת ברזל" לשבחים בשל יעילותה מול הרקטות שנורות לעבר ישראל מרצועת עזה, וכך גם האנשים שדחפו לפיתוחה ולהפעלתה בצה"ל. אחד מהאנשים הללו הוא תא"ל דני גולד, ראש מחקר ופיתוח במשרד הביטחון ומי שיזם את פיתוח המערכת. "אני בתחושת סיפוק מאוד גדולה, אבל אחרי כמה יירוטים ראשונים מתרגלים", הוא סיפר, גם כן במהלך משדר וואלה!.

"המערכת עצמה מתפקדת בצורה מצוינת, באחוזים מאוד גבוהים, מעל לכל דבר שקיים בעולם", הסביר גולד. "אם יש תקלות טכניות, הן מתוחקרות ברפא"ל ומשתפרים כל הזמן, מוצאים תיקון. כמו בכל מערכת יש פה ושם תקלה רגעית, אלו הבעיות".

כשנשאל מי תמך בפיתוח המערכת ומי התנגד, השיב גולד: "לא אנקוב בשמות, כולם עושים עבודה טובה וכל אחד והסיבות שלו. בסוף כולם הצטרפו – פרץ, ברק, אשכנזי, חלוץ אפילו, המנכ"לים". הוא הסביר כי בהתחלה הייתה התנגדות עזה למיזם. היו לדבריו כמה מקורות להתנגדות הזו. "חלק גדול לא לחשבו שזה יעבוד, בתעשיות השונות. חלק חשבו שלא צריך, לא ראו את התפתחו האיום ולא חזו את הנולד וחלק חשבו שיעלה יותר מדי כסף וייקח יותר מדי זמן".

הריסות ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
הריסות בעקבות תקיפת צה"ל בעזה, היום/רויטרס

גולד התייחס גם לאופציות האחרות שעלו כמענה לבעיית הרקטות. "כשהחלטתי שאפשר לפתח כזה דבר בארץ, יצאנו בבקשה למידע לתעשיות וגם הבאנו מידע מחו"ל. פסלנו את כל ההצעות והרכבנו משהו בתוך מפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון), ואמרנו לרפא"ל שהם יובילו זאת". לדבריו, בדרך התרוממו עוד כל מיני אלטרנטיבות, אבל שום דבר לא עבד ולא עמד ביעדים.

פגיעת רקטה בבית בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
בית שנפגע מרקטה בבאר שבע, הבוקר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully