וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק כתב ש"העיתונות היהודית נגד ישראל" - והתנצל

19.11.2012 / 14:27

איל המדיה האוסטרלי החיה בטוויטר טענה בעלת ניחוח אנטישמי וטפל האשמות על הקולגות. הפרשן הווארד קורץ: "מרדוק זועם על כל סיקור שלא אוהד את נתניהו"

איל המדיה האוסטרלי-אמריקני רופרט מרדוק היה נתון למתקפה סוערת ביומיים האחרונים, אחרי שכתב כי "בכל משבר, כלי התקשורת שנמצאים בבעלות יהודית מתעקשים לנקוט קו אנטי-ישראלי" (בתרגום חופשי). מרדוק נאלץ להתנצל בחצי-פה והודה כי לא היו בידיו דוגמאות לכלי תקשורת "אנטי-ישראליים".

מרדוק, שרק באחרונה פתח חשבון בטוויטר ומשתמש בו כדי לנגח את מתחריו, "צייץ" את המשפט הקצר אתמול (ראשון) לפנות בוקר, אך לא ציין בו דוגמאות שיחזקו את הטיעון שהציג, שנושא סממנים אנטישמיים, לפיהם היהודים שולטים באמצעי התקשורת. בציוץ מוקדם יותר, הביע מרדוק תרעומת על ה"הטיה", לטענתו, שמתבטאת בדיווחים על מבצע "עמוד ענן" בתקשורת העולמית, ובפרט אלה שמפרסמת סוכנות הידיעות אי-פי, ובדיווחים שמפרסמת רשת סי-אן-אן. "זה מגיע לרמה מביכה", פסק מרדוק, בהתייחסו לשני התאגידים האמריקניים – שכלל אינם נמצאים תחת "בעלות יהודית" (סוכנות אי-פי, שמושבה בניו יורק, היא תאגיד ללא מטרות רווח, ורשת סי-אן-אן שייכת לחברת הענק טיים וורנר).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוץ של מרדוק. שאלה טובה/מערכת וואלה!, צילום מסך
איל התקשורת רופרט מרדוק מעיד בפני ועדת החקירה של הפרלמנט הבריטי לפרשת ההאזנות, 26 באפריל 2012. רויטרס
מרדוק מעיד בפרלמנט הבריטי בפרשת האזנות הסתר/רויטרס

אחרי שעיתונאים מכלי תקשורת רבים "צייצו" נגד מרדוק, הוא התנצל על הדברים שכתב, גם אם לא בהתלהבות-יתרה. "(הדברים שכתבתי לגבי) 'העיתונות שנמצאת בבעלות יהודית' ספגה ביקורת קשה, והיו רמיזות שקשרו אותן לעיתונאים יהודים. אני לא רואה את הקשר, אבל אני מתנצל לגמרי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רואה את הקשר, אבל שיהיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרשן המדיה האוורד קורץ פרסם הבוקר מאמר תגובה ארוך באתר האינטרנט של רשת סי-אן-אן, ובו התייחס לרמיזות האנטישמיות שעלו מהציוצים של מרדוק. "יש דברים שאני מעריץ אצל רופרט מרדוק", כתב קורץ, "הוא הקדיש את חייו לעיתונים, גם כשנעשה ברור שהם אינם רווחיים. הוא מלא-מרץ בגיל 81, אף שהוא יכול להפליג בשלווה על יאכטה אי-שם. כעת, הוא מקיא את דעותיו ברשת החדשנית הזו, שנקראת טוויטר, ומכיוון שהוא עומד בראש התאגיד 'ניוזקורפ', מי יוכל לעצור אותו?".

"המזרח התיכון הוא שדה מוקשים גם עבור העיתונאי המוסרי ביותר"

קורץ ניסה לשער למי רמז מרדוק, כשטען שיש גופי תקשורת שנשלטים על ידי יהודים. קורץ מזכיר שפרט לעיתון ניו יורק טיימס – שמוצא לאור על ידי בני משפחת סולצברגר, ומתחרה בגופי התקשורת של מרדוק - שאר הגופים הגדולים בארה"ב נשלטים על ידי חברות ציבוריות, בהם הרשתות אן-בי-סי, סי-בי-אס, אי-בי-סי, סי-אן-אן, וגם העיתונים הגדולים וושינגטון פוסט, שיקגו טריביון ולוס אנג'לס טיימס. לפי דיווחים שונים, מרדוק מנסה לרכוש את האחזקות בשני העיתונים האחרונים.

קורץ מציין ש"זה משעשע לשמוע תלונות מסוג זה דווקא מאדם ששולט בכמה גופי תקשורת מרכזיים" ומציין שהתאגיד של מרדוק מחזיק בשליטה ברשת פוקס, ברשת סקיי ובעיתונים וול סטריט ג'ורנל וה"טיימס" הבריטי, שנחשבים כולם לשמרניים למדי. לפי הפרשנות שמציע קורץ, "המזרח התיכון הוא שדה מוקשים גם עבור העיתונאי המוסרי ביותר". לדבריו, "תצלום של פלסטיני פצוע עשוי לגרור תלונות לפיהן ישראל זוכה ליחס שגוי, ושהנפגעים שלה אינם מובלטים דיים; סיפור על ישראלים שנפגעים מירי הרקטות של חמאס גורר רטינות, לפיהן סיקור המצוקה הפלסטינית מצטמצם שלא כדין". לפי קורץ, "מרדוק הוא בבירור פרו-ישראלי - ולכן הוא אולי זועם על כל סיקור תקשורתי שאינו אוהד את ממשלתו של בנימין נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully