וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "להמשיך ולתקוף בכל הכוח, להגביר את הקצב"

צה"ל ממשיך לגייס מילואים לטובת מבצע "עמוד ענן". 39 פלסטינים נהרגו בתקיפות עד כה. מתחילת המבצע הותקפו כ-830 יעדים ברצועת עזה, בהם בניין ממשלת חמאס בעיר עזה

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

בהערכת המצב שהסתיימה לפני זמן קצר (שבת) בבור בקריה בתל אביב, הנחה הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, "להמשיך ולתקוף בכל הכוח, להגביר את הקצב". בשעות האחרונות ממשיך צה"ל לגייס חיילי מילואים מחטיבות שונות מצה"ל כחלק מההיערכות למתקפה רחבה על רצועת עזה ובכפוף להנחיות הרמטכ"ל להאיץ את ההכנות לתקיפה קרקעית. כמו כן, מקיים שר הביטחון, אהוד ברק, הערכת מצב בקריה בתל אביב, בנושא מבצע "עמוד ענן", בהשתתפות הרמטכ"ל, מפקדי צה"ל וראשי מערכות הביטחון והמודיעין.

במהלך הלילה המשיך צה"ל לתקוף ברצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו למעלה מ-200 מטרות ברחבי הרצועה, בהן כ-120 משגרים מוטמנים ומעל ל-20 מנהרות התקפה ברפיח. מתחילת המבצע הותקפו כ-830 יעדים, בהם בניין ממשלת חמאס בעיר עזה. מצה"ל נמסר כי הבוקר הופעל סיכול נוסף "נגד חוליית ירי שהייתה בפעולה ברפיח".

שר הביטחון, אהוד ברק, עם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מהערכת מצב בקריה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בשעות האחרונות ממשיך צה"ל לגייס חיילי מילואים מחטיבות שונות מצה"ל כחלק מההיערכות למתקפה רחבה על רצועת עזה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הפלסטינים מדווחים כי בעקבות התקיפות היום ברצועת עזה, עלה מניין ההרוגים הפלסטינים ל-39 מאז החל המבצע. מדובר צה"ל נמסר כי 12 מחבלים פלסטינים נהרגו מהלילה בתקיפות חיל האוויר.

"נמשכת צבירה של חיילי מילואים לקראת הפעולה הקרקעית", מסר דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי. "מעל 120 משגרים מוטמנים הושמדו במהלך הלילה. בכירי החמאס נמלטו, הם מסתתרים בבתי החולים ובבתי אזרחים. החמאס נמצא במצוקה, הוא מפיץ סט של שקרים". גורם צבאי בכיר מסר כי ההנהגה במצרים מגששת לגבי האפשרות להחלת הפסקת אש. למרות זאת, הנחה הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, להגביר את הקצב של התקיפות ברצועת עזה.

מבצע "עמוד ענן" - כל הכותרות:
יומו הרביעי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים
לאחר התקיפה בעזה: רקטות נורו לבאר שבע, אשדוד וגן יבנה
מהבוקר: כוחות צה"ל מתאמנים לכניסה קרקעית לעזה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ילד פלשתיני מחזיק חלון אחרי תקיפה של חיל האוויר במהלך מבצע עמוד ענן. Hatem Moussa, AP
ילד פלסטיני בעזה/AP, Hatem Moussa

כאמור, חיל האוויר הפציץ לפנות בוקר את בניין ממשלת חמאס בעיר עזה. חמישה טילים פגעו במתחם בזה אחר זה, והוא נהרס לחלוטין - אולם לא דווח על נפגעים במקום. במקביל, נשמעו מפי גורמים פלסטיניים דיווחים על תקיפות נוספות ברצועה - בין היתר, במחנה ג'באליה, שם נפגע ביתו של פעיל חמאס בשם סלאח סולימאן, ונפצעו 30 בני אדם; בחאן יונס, שם דווח על אדם רכוב על אופנוע שנפגע ונהרג, ושניים נוספים שנפצעו קשה; ובאזור המנהרות ברפיח.

הריסות מטה הממשלה בעזה, לאחר שהותקף על ידי צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
בניין ממשלת חמאס לאחר התקיפה, הבוקר/רויטרס

כמו כן, מתחילת המבצע ביום רביעי האחרון, נורו מרצועת עזה לעבר ישראל כ-650 רקטות, מהן 211 יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". לעומת זאת, 26 רקטות בלבד נפלו בשטח בנוי. אחרי לילה שקט, מהבוקר נורו כבר עשרות רקטות לעבר אזורים רבים במערב הנגב. רקטה פגעה בבלון גז בחצר בית במועצה האזורית באר טוביה. מספר בני אדם הוגדרו כנפגעי חרדה, וטופלו על ידי צוותי מד"א. כמו כן, מטח רקטות נורה אל גן יבנה, והתפוצצו רקטות בשטחים פתוחים בבאר שבע, בבני שמעון, באשכול, במרחבים, בשער הנגב ובשדות נגב.

(עדכון ראשון: 9:58)

שוטר בוחן טיל שלא התפוצץ לאחר תקיפת צה"ל בעזה, נובמבר 2012. רויטרס
שוטר בעזה בוחן טיל שלא התפוצץ מתקיפת צה"ל/רויטרס
אישה ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל במסגרת מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. רויטרס
אישה ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל במסגרת מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012/רויטרס
פלסטינים מחפשים נפגעים בין הריסות בית, לאחר תקיפת צה"ל בג'באליה, נובמבר 2012. רויטרס
פלסטינים מחפשים נפגעים בין הריסות בית, לאחר תקיפת צה"ל בג'באליה, נובמבר 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully