וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בכירי חמאס חוסלו בתקיפת חיל האוויר ברצועה

אחמד אבו ג'לאל, מפקד פלוגה במערך הקרקע של חמאס, חוסל בעת שהיה בדרכו לשגר טיל נ"ט. חאלד שאער, בכיר נוסף, חוסל גם הוא. פלסטינים: "נזק כבד לבניין משרד הפנים ברצועה"

צילום: דובר צהל, עריכה: יותם בן-דוד

מבצע "עמוד ענן" – הערב השלישי: שני בכירי חמאס חוסלו הערב (שישי) בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל, תא"ל יואב מרדכי, מסר כי אחמד אבו ג'לאל, מפקד פלוגה במערך הקרקעי של חמאס, חוסל בעת שהיה בדרכו לשגר טיל נ"ט עם שני אחיו. חאלד שאער, בכיר אחר שפעיל במערך הנ"ט של חמאס, חוסל גם הוא.

דיווחים פלסטינים מעלים כי בניין משרד הפנים בעזה נהרס כמעט כליל מתקיפת חיל האוויר, שפגע גם בחוליית חמושים ליד מסגד בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה. בתקיפה שבוצעה במרכז הרצועה נהרגו חמישה פלסטינים, ובכך עלה מניין ההרוגים ברצועת עזה מאז החל מבצע "עמוד ענן" ל-29.

חמאס ביצע ניסוי בכלי טיס בלתי מאויש. דובר צה"ל
חוסל מהאוויר/דובר צה"ל

לפי דיווח אחר, מוקדם יותר, בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים אל-מע'זי שברצועת עזה נהרגו ארבעה בני אדם. לא ברור אם מדובר באותה התקיפה בה חוסל אבו ג'לאל. בהמשך, דיווחו הפלסטינים כי צה"ל תקף גם ברפיח שבדרום הרצועה ובדיר אל-בלח שבמרכזה.

הערב התיר דובר צה"ל לפרסם תיעוד של ניסוי שביצעו פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בכלי טיס בלתי מאויש, ותמונות ראשוניות מתקיפה של מחסן בו הוסתרו הכלים, שנבנה סמוך לבית מגורים – כדי להקשות על צה"ל לתקוף אותו מהאוויר. התיעוד מציג את הניסוי שביצעו בחמאס בפרויקט שערכו בסיוע מומחים אירנים. עדיין לא ברור אם צה"ל הצליח להשמיד את כלל המערך, כחלק מבליץ התקיפות האוויריות שביצעה ישראל בפתיחת מבצע "עמוד ענן", במסגרתו הותקפו גם מאגרי רקטות פאג'ר 5 שהוטמנו מתחת לפני האדמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צה"ל ביצע 613 תקיפות מתחילת המבצע/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגף המודיעין של צה"ל ובפיקוד דרום ביצעו עבודת נמלים כדי לחדור ללב ארגון חמאס, במטרה לאתר מטרות איכות במסגרת בניית בנק המטרות עבור חיל האוויר הישראלי, ששימש ליצירת מאות יעדים שכבר הותקפו ברצועה. בסך הכל, מתחילת המבצע, הותקפו 613 יעדים. סוללות מערכת "כיפת ברזל" יירטו עד כה 197 רקטות שנורו לעבר יישובי ישראל – 99 מהם היום.

סוללה חמישית של "כיפת ברזל" תימסר לידי צה"ל. רויטרס
יירטה 99 רקטות רק ביממה האחרונה. כיפת ברזל/רויטרס

מאז תחילת המתקפה הישראלית על עזה ועד הערב דווח על 22 הרוגים ו-245 פצועים ברחבי הרצועה. בשעות הצהריים חוסל איסמעיל קנדיל, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, באזור ח'אן יונס. בג'בליה מתה מפצעיה אישה שנפגעה הבוקר בתקיפה. במקביל, דווח על תקיפות של שטחים פתוחים באזור בית חאנון שבצפון הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully