וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשב: הרמטכ"ל גנץ החליט על סדרת מינויים בצה"ל

12.11.2012 / 22:46

גנץ הניח בצד את האירועים הביטחוניים והכריע בשורת מינויים לדרגות בכירות. שלושה ממפקדי החטיבות החדשים שמונו - חובשי כיפה. הערכה: רוב של חובשי כיפה במטכ"ל ב-2020

חרף ההסלמה בדרום והמתיחות בגבול סוריה, החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לקיים הערב (שני) את דיוני השיבוצים ושידר עסקים כרגיל כשהכריע בשורה של מינויים לדרגות תת-אלופים ואלופי משנה. בתום דיונים מרתוניים, החליט גנץ למנות את תא"ל רועי אלקבץ למפקד עוצבת אדום, אל"מ אמיר ברעם מונה למפקד אוגדה ואל"מ ליאור הוכמן מונה אף הוא למפקד אוגדה אחרת. לתפקיד ראש מטה פיקוד צפון מונה אל"מ אילן לביא וראש מטה פיקוד מרכז יהיה אל"מ אילן מלכא.

אילן מלכא אלוף משנה מפקד חטיבת גבעתי, מאי 2012. דובר צה"ל
עוכב בקידום ובדרגה בשל מעורבותו במבצע עופרת יצוקה. אילן מלכא/דובר צה"ל

אל"מ מלכא עוכב בקידום ובדרגה בשל מעורבותו במבצע עופרת יצוקה. בצמרת צה"ל הביעו ביקורת על כך שלמרות העיכוב, הוחלט שלא למנות אותו לתפקיד פיקודי. לתפקיד ראש מטה פיקוד דרום יתמנה אל"מ אודי בן מוחא ולקצין משטרה צבאית ראשי אל"מ גולן מימון, הנחשב לאחד הקצינים המקורבים מאוד לראש אכ"א, אלוף אורנה ברביאי.

אל"מ דדי שמחי סיים את תפקידו במחוז דרום בפיקוד העורף לאחר שלוש שנים. דובר צה"ל
ראש מטה פיקוד העורף החדש. דדי שמחי/דובר צה"ל

מינוי נוסף שנעשה בתמיכה משמעותית של ברביבאי הוא תא"ל מוטי אלמוז שיקבל את תפקיד קצין חינוך ראשי במקומו של אל"מ ארז וינר, שהודח מהתפקיד על ידי הרמטכ"ל בשל מעורבותו בפרשת מסמכי הרפז. לתפקיד ראש מטה פיקוד העורף יתמנה אל"מ דדי שמחי ולתפקיד קצין שריון ראשי יתמנה אל"מ שמואל אולנסקי.

שופטי בג"ץ דנו הבוקר בעתירתו של אל"מ ארז וינר נגד מבקר המדינה, יוני 2012. עומר מירון
הודח בשל מעורבותו בפרשת מסמכי הרפז. ארז וינר/עומר מירון

בשכבת מפקדי החטיבות הסדירות החליט הרמטכ"ל על שורה של מינויים ובכך הפך את מרבית מפקדי החטיבות הסדירות לחובשי כיפה, בהן חטיבת הצנחנים, חטיבת גבעתי, חטיבת וביסל"ח. המינוי המפתיע ביותר הוא של אל"מ אליעזר טולדנו שנבחר לפקד על חטיבת הצנחנים. מינוי צפוי בהשפעה של אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, הוא אל"מ עופר וינטר שיתמנה למפקד חטיבת גבעתי. למפקד בית הספר לחי"ר יתמנה אל"מ מרדכי כהנא ולפיקוד על חטיבת כפיר יתמנה אל"מ אשר בן לולו, אשר הוא אינו חובש כיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד בית הספר לחי"ר החדש. מרדכי כהנא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מינויים אלו מעוררים הערב את ההערכה בצמרת צה"ל כי בשנת 2020 יהיה המטה הכללי עם רוב של חובשי כיפות סרוגות, בעוד כבר כיום ישנם לא מעט מפקדי אוגדות חובשי כיפה. עוד החליט הרמטכ"ל למנות את אל"מ אבי גיל למפקד בה"ד 1, את אל"מ גיא חסון למח"ט 460, אל"מ תומר יפרח למח"ט 188, אל"מ נדב לוטן למח"ט 7, אל"מ הדי זילברמן לקצין אג"מ בפיקוד צפון, ראש מחלקת מבצעים אל"מ עודד בסיוק, נספח יבשה אל"מ טל חרמוני ומפקד בית הספר להנדסה אל"מ סבג אילן. יצוין, כי בחטיבת גולני שבדיון זה לא נבחר לה מח"ט עתידי, קיים רוב של מפקדי גדודים חובשי כיפה סרוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully