וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרמה היא ללא ספק ז'אנר מגדיר ערוץ"

9.11.2012 / 16:23

אנג'לה ג'יין, מנהלת הערוצים הדיגיטליים של ענקית הכבלים הבריטית ITV, מסבירה למה שידורי האולימפיאדה ב-BBC עשו לה רק טוב, ומייחלת למצוא את "האח הגדול" הבא. ראיון

"אם הייתי יודעת איפה נמצא 'האח הגדול' הבא הייתי דוחפת אנשים הצידה מהדרך כדי לרכוש אותו", אומרת אנג'לה ג'יין, מהדמויות הבולטות בשוק הטלוויזיה הבריטית והכוח המניע מאחורי הצלחת הערוצים הדיגיטליים של חברת ITV. ג'יין מנהלת את חטיבת הערוצים הדיגיטליים של רשת ITV ועוסקת ברכש של סדרות לערוצים השונים. ג'יין התחילה את הקריירה שלה ב-BBC בערוץ לילדים, לאחר מכן עבדה בערוץ 4 והפיקה שלל תכניות מבידור וריאליטי ועד תכניות תחקירים. עכשיו היא מגיעה לישראל לטובת כנס INTV של קשת שעוסק בחדשנות בטלוויזיה ויתקיים בירושלים בימים ראשון ושני ותשתתף בפאנל שעוסק בשינויים שעברו על תכניות הבידור ובעלייתה של המדיה החברתית בהקשר הטלוויזיוני.

הטלוויזיה הבריטית היא יצואנית תוכן אדירה. למה בעצם? את רואה שוק כזה מתעורר גם במדינות מתפתחות?

"אני חושבת שבבריטניה יש המון אנשים מוכשרים ויצירתיים שעובדים בטלוויזיה והם מקור אדיר של רעיונות, אבל זה לא המקום היחיד. התהליכים האלה הם מעגליים, ועושה רושם כי גם לישראל יש את הרגעים שלה".

רשת ITV ידועה בשל תכניות החדשות והדוקו שלה, אך לאחרונה נראה כי יש על המסך יותר קומדיות ותכניות ריאליטי. ייתכן שיש על המסך פחות ופחות מקום לחומרים טלוויזיוניים איכותיים?

"יש תמיד מקום לטלוויזיה מצוינת ואיכותית, ואף אחד לא רוצה לדחות רעיון טוב – הטריק הוא למצוא או ליצור רעיון כזה. תכניות ריאליטי הן עובדה בחיינו כרגע, חלקן טובות וחלקן לא כל כך. כולם יודעים שאם אתה מוצא קומדיה שתהיה להיט הערך של זה מבחינת מוניטין ובמושגים של לוחות זמנים – הוא עצום. קומדיה יכולה לומר כל כך הרבה על הערוץ שלך, על הטון שלו והכיוון שלו, זה לא מקרי שערוצי ITV מנסים באופן שוטף למצוא קומדיות מוצלחות. כך או כך, לתפיסתי, דרמה היא ללא ספק ז'אנר מגדיר ערוץ, והאפקט של זה בדמות ערוץ ITV1 היה בלתי נמנע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם לישראל יש את הרגעים שלה". ג'יין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מעולם לא חשבתי שאנחנו צריכים לוותר לאולימפיאדה"

האם את רואה את ישראל כמקור טוב לתוכן אחרי הצלחות כמו "הומלנד" המבוססת על "חטופים" הישראלית? האם ישנן עסקות נוספות שנשקלות עם ספקית תוכן ישראלית? האם שיתוף הפעולה שלכם עם זכיינית ערוץ 2 רשת בהקמת חברת תוכן משותפת הוא התחלה של מגמה של שיתופי פעולה עסקיים כאלה?

"גם עם קשת יש לנו שיתוף פעולה. רכשנו מהם את " Girlfri3nds" שמבוססת על הפורמט הישראלי "3". אני חושבת שישראל היא מדינה מרתקת כספקית תוכן ושהומלנד היא נהדרת. אנחנו בוחנים הזדמנויות באופן גלובלי ועוסקים את העסקאות הנכוחות עם האנשים הנכונים שיכולים לתרום למוניטין שלנו".

אולי בגלל שיש מעט ערוצים בישראל, נוצר הרושם כי כאשר משודר באחד מהם משדר שצפוי להניב רייטינג גבוה - האחרים נמנעים מלהציב תחרות. אתם התחלתם מגמה הפוכה - כאשר BBC שידרה את האולימפיאדה אתם השקתם סדרת ריאליטי חדשה והשגתם נתוני רייטינג גבוהים. מה עומד מאחרי ההחלטה הזו, ומה יכולים ללמוד ממנה בישראל?

"המשחקים האולימפיים היו נהדרים עבור לונדון ועבור BBC. הסיקור של BBC היה יוצא דופן ואלה באמת היו זמנים מיוחדים להיות בלונדון. אני מנהלת את ITV2 וחשבתי, כמו כולם, שיותר אנשים באופן כללי יצפו בטלוויזיה – אבל לא כולם ירצו לראות דווקא את המשחקים. צדקתי לגבי החלק הראשון, אבל טעיתי לגבי השני. נתוני הצפייה עלו על הציפיות של BBC, אולם המשמעות של זה עבור גופי השידור היא שיותר אנשים נשארו בבית על מנת לצפות בטלוויזיה, כך שהיו רצועות שידור שניתן היה לנצל".

"המחשבה שעמדה מאחורי ההחלטה של השקת תכנית ריאליטי חדשה בשעה 22.00 בערב הייתה ששני ערוצים מרכזיים משדרים חדשות באותה העת, שייתכן וחלק מהצופים רוצים הפסקה אחרי יום שלם של המשחקים האולימפיים, או אולי רוצים לסיים את ערב הצפייה שלהם עם קצת צחוק ובידור. מעולם לא חשבתי שאנחנו צריכים לוותר. הניסיון שלי כעורכת ב"האח הגדול" בערוץ 4 מלמד שהשנים המוצלחות ביותר שלנו היה בזמן שידורי משחקי היורו בכדורגל, פשוט כי אז היו יותר אנשים שצפו בטלוויזיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רכשנו מקשת את הפורמט הישראלי של "3". "Girlfri3nds"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עתיד בריא, במיוחד לשידורים חיים

איך את רואה את העתיד של הטלוויזיה?

"הטלוויזיה, כמו עסקים רבים אחרים, עומדת בפני אתגרים במיוחד בתחום הטכנולוגי. אבל אני חושבת שהעתיד נראה בריא, במיוחד עבור תוכניות בשידור חי או משדרי אירועים גדולים. פעם אחר פעם מוכח שאם אתה רוכש תכניות טובה ואיכותית, אתה יכול ליצור הצלחות".

יש אנשי טלוויזיה ישראליים שאת מכירה באופן אישי?

"אני לא מכירה את השוק הישראלי כל כך טוב, ולכן אני מעוניינת להכיר כאן כישרונות חדשים. פגשתי את אבי ניר פעם אחת".

לפני שהגעת ל-ITV היית מעורבת בהפקת "האח הגדול". למרות העונות הרבות של התכנית היא עדיין הנצפית ביותר בישראל. מה הטרנד כרגע בעולם בנוגע לפורמט הזה? האם יש מגמה של איבוד עניין בה, כזו שאנחנו יכולים לצפות כאן? כיצד משמרים את ההצלחה של הפורמט בשוק?

"הייתי העורכת האחראית של "האח הגדול" ב-5 השנים האחרונות כאשר הוא שודר בערוץ 4. זה פורמט פנומנלי. האתגר בסדרות שרצות לאורך תקופה ארוכה הוא להמציא אותן מחדש. זו הייתה החלטה לא פשוטה שלא להמשיך ולשדר את התכנית בערוץ 4 והיו כמה שיקולים לכך. ערוץ 4 עובר תהליך של חידוש יצירתי, ונראה היה כי הוא צריך למצוא את התכנית או התכניות שהן "הדבר הבא" ולשם כך הוא צריך היה לפנות מקום לתכניות הללו על המסך. זה ללא ספק היה להיט מדהים בקנה מידה עולמי והוא ייצג משהו מ"הגביע הקדוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully