וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שגיא לא יתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה

טל שלו

7.11.2012 / 14:45

האלוף במילואים הסביר כי החלטתו התקבלה מסיבות בריאותיות-משפחתיות. יו"ר המפלגה יחימוביץ' מסרה כי היא מכבדת את החלטתו. כעת תצטרך למצוא "ביטחוניסט" אחר במקומו

אלוף במילואים אורי שגיא הודיע הבוקר (רביעי) ליו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', כי הוא לא מתכוון להתמודד בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה בכנסת הבאה. לדברי שגיא, החלטתו התקבלה מסיבות בריאותיות-משפחתיות. הוא איחל למפלגת העבודה הצלחה בבחירות. יחימוביץ' מסרה כי שגיא תרם רבות למדינה והיא מכבדת את החלטתו שלא להתמודד.

רק לפני שבועיים, הודיע שגיא על הצטרפותו למפלגת העבודה ועל כוונתו להתמודד בפריימריז. שגיא בן ה-69, ששימש בעבר כראש אמ"ן ואלוף פיקוד הדרום, ואף עמד בראש צוות השיחות של ישראל עם סוריה בין השנים 2000-1999, היה הראשון בעל רקע ביטחוני ומדיני ארוך שנים מבין ה"כוכבים" החדשים במפלגת העבודה – בהם סתיו שפיר, מרב מיכאלי, איציק שמולי, מיקי רוזנטל ואחרים. על כן, היה צפוי לאייש את עמדת "הביטחוניסט" במפלגה, ולחזק את יחימוביץ', המתמקדת בעיקר במסרים כלכליים-חברתיים. כעת, תצטרך יו"ר העבודה למצוא מועמד בעל רקע תואם, שכמו שגיא, יהווה "תוספת כוח משמעותית למפלגת העבודה" – כפי שהסבירה יחימוביץ' עצמה על שגיא בעת ההכרזה על מועמדותו.

אורי שגיא מצטרף למפלגת העבודה , אוקטובר 2012. דרור עינב
"זה הזמן להירתם ולהשפיע על הדרך". שגיא עם יחימוביץ', ביום ההצטרפות למפלגה/דרור עינב

שגיא תקף בקיץ האחרון בחריפות את ראש הממשלה ואת שר הביטחון, בשל תמיכתם בתקיפה ישראלית עצמאית באירן, וכינה אותה בראיון ל"הארץ" "היסטריה מתוזמרת ומתוזמנת, המכניסה את המדינה לחרדה מלאכותית, ותו לא". ביום הצטרפותו למפלגה, הוא אמר כי הוא מאמין בכוחה של העבודה ושל יחימוביץ' להוביל לשינוי. "הספינה על סיפונה אנו נמצאים משייטת ליעד שאינו ברור לי, ועתה זה הזמן להירתם ולהשפיע על הדרך, כדי שמדינת ישראל תעלה שוב על הנתיב הנכון", אמר שגיא, שמאז שפרש מהשירות הצבאי ומתפקידיו הציבוריים משמש כמרצה למזרח תיכון וממשל, וחיבר שני ספרים - "אורות בערפל" ו"היד שקפאה" - במקביל להתנדבות במוסדות רווחה ועיבוד משק חקלאי בכפר ביאליק, שם הוא מתגורר.

עוד בנושא:
מרב מיכאלי הגישה מועמדות לעבודה: "אפשר לשנות את המדינה"
הפריימריז בעבודה נדחו ביומיים: יערכו ב-29 לנובמבר
עוד אחד מצטרף: נחמן שי עוזב את קדימה לטובת העבודה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully