וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף המסע: אובמה מחה דמעה, רומני קרא לשינוי

הנשיא ערך את עצרת הבחירות האחרונה בחייו באיווה, בעוד רומני נשא נאום מסכם בפני הקהל בניו המפשייר: "הדבר היחיד שחסר לנו הוא הנהגה". סקר ארצי חדש: אובמה מוביל ב-3%

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מסע הבחירות הארוך והיקר הגיע לסיומו: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ויריבו הרפובליקני מיט רומני, פנו הלילה (שלישי) למצביעים בפעם האחרונה לפני פתיחת הקלפיות. בעוד העצרת שערך הלילה אובמה באייווה תהיה אירוע הבחירות האחרון שיערוך בחייו, רומני לא הסתפק בעצרת המסכמת בניו המפשייר, וצפוי לבקר היום פעם נוספת במדינות המתנדנדות אוהיו ופנסילבניה.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אן ומיט רומני בעצרת המסכמת של הקמפיין הרפובליקני בניו המפשייר, נובמבר 2012. רויטרס
מיט ואן רומני בעצרת בניו המפשייר, הלילה/רויטרס

"לא רק שאקבל את המשרה ב-20 בינואר – אני אקבל אחריות על המשרה הזו", אמר רומני לקהל המריע בניו המפשייר. רומני פנה לנוכחים בקריאה לשכנע את חבריהם להצביע: "אמרו להם לשכוח מהנאומים והמתקפות והפרסומות, ולהסתכל על ההישגים. דיבורים הם זולים, אבל ההישגים הם אמיתיים, והם הורווחו באמצעות מאמץ". לדבריו, "הדבר היחיד שעומד בינינו ובין השנים הטובות ביותר שיכולנו לדמיין הוא מחסור בהנהגה, וזו הסיבה שהבחירות הללו נערכות. זהו הרגע להביט אל העתיד".

"נמשיך להניע את אמריקה קדימה"

באותה שעה, הזיל אובמה הנרגש דמעה בעצרת הבחירות האחרונה שלו באיווה, כשאשתו מישל עומדת לצדו על הבמה לראשונה מאז הוועידה הדמוקרטית. בנאום בן חצי שעה, בו נמנע מלהזכיר את יריבו, פנה אובמה למצביעיו בקריאה להגיע לקלפיות: "מחר, ממחצבות הגרניט של ניו המפשייר להרי הרוקי בקולורדו, מחופי פלורידה לגבעות של וירג'יניה, מהעמקים של אוהיו לשדות של אייווה – אנחנו נמשיך להניע את אמריקה קדימה".

לצד זאת, לאחר תקופה ארוכה בה ניבאו הסקרים שוויון ולעתים אף יתרון למיט רומני, במטה אובמה מעודדים מהסקרים המסכמים לקראת הבחירות. על פי סקר של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" שפורסם אתמול, אובמה מחזיק ביתרון משמעותי של 3% על רומני בקרב מצביעים פוטנציאליים מרחבי ארה"ב – עם 50% תמיכה מול 47%. לשם השוואה, הסקר המשותף שפורסם בסוף השבוע ניבא לשניים שוויון עם 48% תמיכה ארציים לכל אחד מהם.

ברק ומישל אובמה בעצרת סיכום הקמפיין של הנשיא באיווה, נובמבר 2012. רויטרס
אובמה בעצרת באיווה, הלילה/רויטרס

הפתעה חיובית נוספת לאובמה עשויה להגיע מהמצביעים הלטיניים, כך עולה מסקר חדש שפרסמה רשת "אימפרמדיה" הלטינית בשיתוף מכון "לטינו דסיז'נס". על פי הסקר המסכם, 73% מהמצביעים הלטיניים שכבר הצביעו בעבר ציינו כי יתמכו באובמה, בעוד 24% בלבד ציינו כי יצביעו לרומני. אם נתונים אלה יתממשו, יהיה זה אחוז התמיכה הגבוה ביותר בקרב הקהילה הלטינית עבור מועמד דמוקרטי אי פעם.

היום יצביע רומני בעירו בלמונט שבמסצ'וסטס, ולאחר מכן ימשיך לביקור נוסף באוהיו. כמו כן, הודיע רומני כי יערוך ביקור של הרגע האחרון בפיטסבורג, פנסילבניה. ממטה אובמה נמסר כי הנשיא, שכבר הצביע בבחירות המוקדמות, מתכנן לבלות את היום בעיר שיקגו עם משפחתו. כמו כן נמסר כי כמיטב המסורת מימי בחירות קודמים בהם התמודד, אובמה ישחק כדורסל עם חבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully