וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון לא מתמודד: "לא הייתה מפלגה חדשה"

פנחס וולף

4.11.2012 / 0:01

"היו סקרים שלא אני הזמנתי", אמר השר משה כחלון, בהתייחסו לדיווחים שיפעל להקים מפלגה חדשה. "הליכוד הוא הבית - קורא להצביע לנתניהו". תגובות מימין ומשמאל לא איחרו לבוא

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

השר משה כחלון, שהחליט אתמול בערב (שבת) לדבוק בהחלטתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות, פרסם הצהרה רשמית בה הוא מתייחס לבחירתו: "ב-14 באוקטובר הודעתי על פסק זמן מהחיים הפוליטיים ועל כך שלא אתמודד לכנסת ה-19. אני דבק בהחלטתי זו. לא במקרה לא שמעתם אותי בשבוע האחרון מדבר על מפלגה חדשה. הסיבה היא שלא הייתה מפלגה חדשה. היו פניות, היו סקרים, שבניגוד לפרסומים לא אני הזמנתי, היו לחצים".

משה כחלון שוקל הקמת מפלגה: "יקבל 20 מנדטים". דרור עינב
"היו לחצים", כחלון/דרור עינב

"אני כדרכי הקשבתי לכולם, אבל את דעתי לא שיניתי", המשיך כחלון. "הליכוד הוא הבית, המדיני והחברתי, בבחירות הקרובות אפעל לניצחון הליכוד בראשות נתניהו ואקח חלק פעיל בצוות מאה הימים במטרה לגבש רפורמות שיקלו על יוקר המחייה וכן לשינוי שיטת הממשל. בכוונתי להמשיך ולפעול גם מחוץ לממשל ולכנסת לקידום סדר היום החברתי. אני קורא לאזרחי ישראל לתמוך בליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"כחלון הצביע אי אמון בנתניהו וליברמן"

בש"ס ציינו בהודעה מטעם המפלגה כי העובדה שכחלון "אינו פותח מפלגה שתייצג את החלשים והמזרחיים, אינה משנה את העובדה שבבחירות הקרובות מי שמחפש מפלגה שדואגת לשכבות החלשות, למסורת ישראל ולצביונה היהודי של מדינת ישראל, יש לו רק כתובת אחת: ש"ס חזקה ומאוחדת".

ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה כי "השר כחלון תרם רבות לתנועת הליכוד, בדגש על המחנה החברתי ולאזרחי מדינת ישראל. עם זאת, יש לכבד את החלטתו", אמרה. "אני בטוחה כי הוא ימשיך לתמוך ולסייע לתנועת הליכוד ולאזרחי מדינת ישראל, גם מחוץ לזירה הפוליטית".

בכירים בליכוד אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות בעקבות החלטת כחלון כי, "אנחנו מברכים על זה שנשאר בליכוד. ברור שברגע שעוזבים את הליכוד, גם אם קדנציה אחת מצליחים, אחרי זה נעלמים. החלטה להקים מפלגה נפרדת היא לא פשוטה. זה נחת עליו במפתיע: באו אליו עם על הפיתויים, אבל הוא זכר מה קרה למפלגות קדימה והמרכז ולכל מי שיצא מהליכוד - לא שרדו בסוף. מן הסתם היו עוד שיקולים, אבל הדבר המשמעותי זה שברגע שהוא הודיע על לקיחת פסק זמן וגיבה את הליכוד ואת ראש הממשלה, מרחב התמרון שלו היה מצומצם. הוא קיבע את עצמו. אם הוא היה רץ בנפרד, היו מעמתים אותו עם האמירות הללו, וזה משהו שלוקחים בחשבון".

ומצדה השמאלי של המפה הפוליטית, אמרה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', כי "כעת, כפי שמתברר שוב ושוב, נשאר רק כח אחד חברתי, אמין חזק ואמיתי שאכפת לו מהציבור והוא מפלגת העבודה". לדבריה, "ספין בא וספין הולך אבל הציבור אינו טיפש ויודע מי מתכוון באמת לכונן כאן סוף סוף ממשלה שתדאג לאזרחיה, עניים ומעמד ביניים, ולא תשרת רק את האלפיון העליון".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה אף היא לפרישת השר ואמרה כי "משה כחלון כפוליטיקאי, הוכיח נאמנות לציבור כשעמד איתן מול הטייקונים שמורגלים לשלוט בפוליטיקאים". לדבריה, "הכרזתו על פרישתו הסופית מהפוליטיקה מעידה בעיקר על הליכוד בראשות בנימין נתניהו, שרמסה את מעמד הביניים וטיפחה את המתנחלים והחרדים. כחלון הצביע אי אמון בנתניהו ובליברמן, אבל מפלגות המרכז רבות ביניהן מי תהיה השותפה הבכירה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully