וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים עשור ל"Justified", אלבום הבכורה של ג'סטין טימברלייק

חגיגות העשור ל"Justified", האלבום שהפך את ג'סטין טימברלייק מילד מהונדס על חוט לגבר אמיתי ומולטי טאלנט, רק מחזקות את התחושה שהגיע הזמן שהאיש יחזור לעשות מוזיקה

בסינגל הראשון ששחרר ג'סטין ביבר מתוך האלבום החדש שלו הוא לובש מעיל עור, מציג את התספורת הקצרה והחדשה, נצמד ומרפרף על שפתיה של בחורה לוהטת ולא שוכח ללחוש בקול נמוך מה היה מעדיף לעשות לה בזמנו הפנוי. זאת ועוד - הקליפ התזזיתי והמושקע מתרחש במגרש מכוניות אפל בחברתם של ניצבים שיודעים לרקוד יפה וניצבות שיודעות להתלבש בקושי.

נדמה שרק אתמול היה ביבר ילדון חמוד, והנה, לפני שהספקנו להגיד "מקיא חלב על הבמה", הוא אימץ לעצמו מנהגים שרחוקים מאוד מהדרך המוזיקלית והאסתטית בה הלך עד כה. אלא שביבר לא המציא את הגלגל הזה. הוא רק שינן ממש טוב את התנ"ך שכתב לפני עשור ג'סטין אחר, טימברלייק בשבילכם, עת הוציא את אלבום הבכורה שלו, "Justified". באלבום הזה עשה ג'סטין טימברלייק את מה שאף אחד לא ציפה ממנו לעשות: הוא הפך לאמן לגיטימי, מעניין, פורה וממש ממש טוב. החיקוי של ביבר, אגב, דהוי וכושל באופן שרק מדגיש את ההצלחה של טימברלייק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנ"ך של ג'סטין ביבר. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Like I Love You", והקליפ שליווה אותו, הותירו את עולם המוזיקה מבולבל. טימברלייק דפק פרסה חריפה מהפופ המלוקק והמתוכנת שאפיין את הלהקה בה צמח, אן סינק. מי יכול היה להעלות על הדעת שהנער הצנום בעל תלתלי הטלה הצהובים, עיניי העגל המתחנפות, הג'ינסים הקרועים בקפידה והסולואים היללניים יהפוך לגייזר הסקס אפיל שפרץ ממנו שנים אחר כך? מי יכול היה לתאר לעצמו שהאקס של בריטני ספירס הולך לכתוב עליה להיט פסיכי ועוצר נשימה? מי יכול היה לנחש שטימברלייק יהפוך לסמל סקס לגיטימי, לבחור הקול הזה שבנות רוצות להיות מתחתיו ובנים רוצים להיות לידו, ושני המינים רוצים לצאת איתו לשופינג? אולי רק אורן זריף.

אבל כאמור, קהל המעריצים של טימברלייק ומבקרי המוזיקה לא התברכו בחושים על טבעיים. הסינגל הראשון שטימברלייק שיחרר לאוויר העולם, שהיה הפקה של הנפטונז וכלל אירוח של פארל וויליאמס בקליפ, התקבל בביקורות מעורבות. כשטימברלייק בחר להופיע עם השיר בטקס פרסי הוידאו של MTV באותה שנה, עם תפאורה של רדיו עצום מאחוריו ושיחזור משונה של התלבושת שלבש בקליפ, משהו עדיין לא התחבר לגמרי, והוא הואשם (קצת בצדק) בכך שהוא יותר מידי מנסה להידמות לאליל נעוריו, מייקל ג'קסון. נסיעת המבחן הראשונה של טימברלייק לא הלכה חלק, אבל הוא התאפס על עצמו במהירות האור, הוריד את הכובע (מילולית), והתחיל להתנהג באמת כמו עצמו, כמו שאנחנו אוהבים.

הסינגל הבא מתוך האלבום היה הבלדה "Cry Me A River", שנכתבה על המיתולוגית, ספירס, שככל הנראה בגדה בטימברלייק (ייתכן וזה היה הסימן הראשון לאי השפיות החלקית שלה). בסינגל הזה טימברלייק פשוט הפגיז בצורה שלא הותירה מקום לספק: הוא כאן להישאר, ויש לו את מה שאין לרוב השחקנים במשחק - אופי. המהפך המוזיקלי הושלם. סכרת הפופ הושלכה לפח וטימברלייק שלף את מזרק האדרנלין שלו ותקע אותו בלב של כולנו – וגם, בצורה מטאפורית, בלב של ספירס. טימברלייק הציג שיר אר אנ' בי סוחף, בוגר ומרגש. לראשונה אפשר היה באמת להאמין שטימברלייק הוא יודע כאב מהו. את המימיקות המוגזמות מהקליפים של אן סינק הוא השאיר בבית, ובמקומן הביא טקסט חכם וממזרי.

בקליפ המשיך טימברלייק לבסס את התדמית החדשה שלו; עכשיו, הוא לא רק מסתובב עם גלח קשוח ומסתחבק עם פארל מהנפטונז ועם טימבלנד. הוא גם יכול להיות מרושע אם מעצבנים אותו. אליל הנערות שפעם פרנץ' טוסט חצי אכול שלו נקנה ב-eBay על ידי גרופית ביותר מ-1,000 דולר, הוא גם קצת בן זונה. וזה מה שהופך אותו לאנושי, נגיש ומעניין.

הסינגלים הבאים ששוחררו מתוך האלבום, "Rock Your Body", "Señorita" ו"I'm Lovin' It", השלימו את טקס החניכה של טימברלייק והכניסו אותו סופית אל עולם המבוגרים. טקסטים באווירת "זה קורע את ליבי כשאני איתך, אך כשאנחנו לחוד אני חש זאת גם", התחלפו בהצהרות קונקרטיות יותר כמו "אני רוצה שתהיי ערומה עד סוף השיר הזה" ושלל פריימים של טימברלייק טופח על ישבנן של הבחורות שרוקדות לצידו בקליפים. אגב, השורה לעיל אף יצרה מהומה רבתי עת טימברלייק ביצע את השיר ממנו היא לקוחה, "Rock Your Body" עם ג'נט ג'קסון בסופרבול 2004, ותלש את חזייתה ממקומה. בעבר, כחבר להקת בנים, יש לשער שטימברלייק היה מעדיף להנחות את "דייט בחשיכה" מאשר להיתפס עם חזייה ביד.

טימברלייק לא השלים את המהפך לבדו, ועל הבכורה שלו עבד יחד עם שורה של מפיקים מוזיקליים מצוינים: צוות הנפטונז וטימבלנד, שחתימת ידם ניכרת מאוד לאורך כל האלבום, ויחד איתם שמות כמו סקוט סטרוך, האנדרדוגס, קלאוס נורין ובריאן מקנייט. שיתוף הפעולה המוצלח עם טימבלנד המשיך לאלבומו השני של טימברלייק, "FutureSex/LoveShow", שהתאפיין בהפקות מעניינות ומורכבות עוד יותר.

"Justified" היה לטימברלייק אקט של בגרות, בר מצווה שהפכה אותו מילד מהונדס על חוט לגבר אמיתי ומולטי טאלנט. הקריירה של טימברלייק הותנעה מחדש עם האלבום הזה. פתאום נהיה הגיוני להודות שהקשבת לשיר האחרון של ג'סטין טימברלייק, ואפילו נהנית מזה. מה שפעם היה גילטי פלז'ר חשאי, הפך באחת לתענוג בפרהסיה שאין בו שום פסול – מה שסלל לטימברלייק גם את הדרך להצלחה בקולנוע, ממנה הוא נהנה עד היום. מעריציו של טימברלייק, אגב, לא שוכחים לו את השיאים ההם, וקוראים לו בעקביות להפסיק לשחק בסרטים ולחזור למוזיקה. מתי זה קורה באמת?

אוהבים את "Justified"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully