וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאית מרב מיכאלי מצטרפת למפלגת העבודה

טל שלו

30.10.2012 / 11:33

אחרי יאיר לפיד, מיקי רוזנטל ועפר שלח, גם מרב מיכאלי עושה את המעבר מהתקשורת לפוליטיקה. "אני מזדהה עם ה-DNA האידיאולוגי של העבודה – צדק חברתי ושלום עם שכנינו"

עוד עיתונאית נכנסת לפוליטיקה: מרב מיכאלי הודיעה הבוקר (שלישי) כי תתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19. "כל חיי הבוגרים אני פעילה חברתית ופמיניסטית, במקביל לעבודתי העיתונאית. בשני התחומים פעלתי לתיקון עוולות, לשוויון, להעצמה של נשים ושל מגזרים מוחלשים אחרים", כתבה מיכאלי בדף הפייסבוק שלה הבוקר. "עכשיו אני רוצה לעשות את זה בפוליטיקה, איפה שדברים נקבעים ותקציבים מחולקים. זה המקום שבו מעצבים את הדמוקרטיה הישראלית, זה המקום שבו מחליטים על מלחמה וצריך לנסות שיחליטו בו גם על שלום".

מרב מיכאלי. נמרוד סונדרס
מחכה לאישור מזכירות המפלגה. מיכאלי/נמרוד סונדרס

מיכאלי, בת 46, החלה את דרכה העיתונאית בגלי צה"ל, ומחזיקה בקריירה תקשורתית ארוכת שנים. בשנים האחרונות, היא כותבת בקביעות מאמרים ב"הארץ" והיא נכדתו של ישראל קסטנר, ממצילי יהדות הונגריה. "אני באה למפלגת העבודה כי אני מזדהה עם ה-DNA האידיאולוגי שלה לאורך השנים – צדק חברתי ושלום עם שכנינו", כתבה היום מיכאלי, שנחשבת לבעלת דעות שמאליות ופמיניסטיות מוצקות. "אני באה למפלגה דמוקרטית, שבוחרת את נציגיה ונציגותיה, מפלגה שמשלבת עכשיו בכירים ותיקים בעלי ניסיון עם תנופת התחדשות. ולא פחות חשוב בשבילי, אני באה למפלגת העבודה בתקופה שעומדת בראשה אישה", הוסיפה מיכאלי, שבעבר הביעה תמיכה חזקה ביריבה הפוליטי של יחימוביץ?, עמיר פרץ.

העבודה: כל מקרה ייבחן לגופו

על אף ששמה הוזכר לא אחת בשבועות האחרונים בהקשר של כניסה לפוליטיקה, מיכאלי סירבה לאשר את כוונתה להתמודד עד היום. מועמדותה בפריימריז כפופה לאישור מזכירות לשכת מפלגת העבודה, שכן לפי חוקת המפלגה, מועמד מוכרח להיות חבר מפלגה שישה חודשים טרם יום הבחירות. מיכאלי, כמו מצטרפים נוספים שלא צברו חצי שנת ותק, דוגמת אורי שגיא, איציק שמולי, נחמן שי ונינו אבסדזה - תיאלץ להמתין להכרעת מזכירות הלשכה, שתתכנס לקראת סוף השבוע הבא, כשיסתיים מועד הגשת המועמדות לפריימריז.

במפלגת העבודה הדגישו היום "נוכח ההצלחה הרבה של מפלגת העבודה, מועמדים רבים שאינם חברי מפלגה מבקשים להצטרף לשורותינו ולהתמודד. כל מקרה ייבחן לגופו בהתאם לטובתה של מפלגת העבודה".

מיכאלי מצטרפת ליאיר לפיד, מיקי רוזנטל, ועפר שלח, שהם קבוצת העיתונאים ש"חצו את הקווים" לקראת הבחירות לכנסת ה-19. גם בכנסת ה-18 עשו שורה של אנשי תקשורת את המעבר החד לפוליטיקה, ובהם ציפי חוטובלי, אורי אורבך, ניצן הורביץ ונינו אבסדזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ועידת העבודה תתכנס לאשר את התקנון

הערב תתכנס ועידת מפלגת העבודה לאישור התקנון לפריימריז לבחירות 2013. הוועידה תיפתח באירוע טקסי לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בו תישא דברים נכדתו של רבין, נועה בן ארצי, ולאחר מכן גם יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', תנאם לזכרו. רק לאחר מכן, יתחיל החלק הפוליטי בוועידה, בו תציג יחימוביץ' את הצעתה לשינוי מבנה הרשימה, וכן ייערכו בחירות על 400 צירי הוועידה.

לפי הצעת ההחלטה של יחימוביץ', השריונים במפלגה יבוטלו, ובמקומם תונהג שיטה של "הבטחת ייצוג". כל המתמודדים ירוצו ברשימה ארצית מאוחדת, וכן יאוחדו חלק ממחוזות הבחירה שהיו נהוגים עד כה. כלל חברי המפלגה יבחרו את כלל המועמדים, ולמחוזות ולמגזרים יישמרו מקומות ברזל אליהם יוקפצו אם לא ייבחרו למקומות ריאליים.

בשבועות האחרונים, הצטרפו עוד ועוד "כוכבים" לעבודה, שעל פי הסקרים האחרונים צפויה לקבל כ-23 מנדטים בבחירות הבאות, ומלבד שבעת החכים שינסו להשתלב ברשימה שוב, יש צפי ל-12-16 מקומות ריאליים חדשים. המצטרפים החדשים - בהם אורי שגיא, מיקי רוזנטל, סתיו שפיר ואיציק שמולי, נאבקים על מקומות אלה עם שורה של פעילים ותיקים בעבודה - בהם דני עטר, לאה פדידה, רועי בן דוד ואחרים. מבחינת יחימוביץ', שינוי מבנה הרשימה נועד לצמצם את השפעת כוחם של מגזרים ודילים פוליטיים, אך השינוי מעורר לא מעט מתח בין ותיקים וחדשים במפלגה, וצפוי לעורר דיון סוער בוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully