וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פעלו מנגנוני הליכוד לסיכול ההצבעה החשאית

פנחס וולף

29.10.2012 / 22:51

השר מיכאל איתן הצליח להשיג 450 חתימות לצורך הצבעה חשאית על האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו, אולם בעקבות עתירה של ועדת הבחירות של המפלגה, נערכה הצבעה מהירה בגלוי

עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מחטף או לא מחטף? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זכה הערב (שני) לרוב עצום בוועידת הליכוד לאיחוד הסיעות "הליכוד ביתנו". הוא ככל הנראה היה זוכה ברוב גדול גם בהצבעה חשאית – איש מהשרים, מחברי הכנסת ומפעילי הליכוד הבולטים לא הסכים לעמוד מול נתניהו – אך לא מעט חברי ועידה זעמו על כך שדקדקו עם השר מיכאל איתן ולא אפשרו לבצע הצבעה חשאית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א ,אוקטובר 2012. דרור עינב
איש מחברי המפלגה הבולטים לא הסכים לעמוד מולו. נתניהו בוועידת הליכוד, הערב/דרור עינב

אז מה אירע מהמחשבה שלא תהיה בעיה לגייס את מספר החתימות הדרוש ועד להצבעה המהירה? עד אתמול בערב, היה ברור שכמו תמיד השר איתן יוכל להגיש את החתימות עד לתום הנאומים ותחילת ההצבעה. נתניהו אמור היה להגיע לוועידה בשעה 19:30 ולנאום בסביבות השעה 20:00. לשעה זו, או לפחות לשעה 18:30 כיוון איתן את צעדיו.

אלא שאתמול בערב, מסרה ועדת הבחירות של הליכוד ללשכת איתן הודיעה לפיה עליו להגיש את החתימות עד השעה 12:00, היום בצהריים. איתן לא ויתר, והגיש עתירה לבית הדין של התנועה, שהחליט היום בצהריים לאפשר את הגשת החתימות עד לתום הנאומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השר איתן: "הרוב קובע"

גם ועדת הבחירות לא ויתרה: היא עתרה לבית הדין, בטענה כי נדרש זמן לבדיקת מהימנות החתימות. בעקבות כך, הורה בית הדין להגביל את זמן הגשת החתימות עד לתום הנאומים, או לשעה 17:30, המוקדם מבין שניהם. מובן שזו החלטה לגיטימית, אלא שפעילים בליכוד, חלקם אף תומכים באיחוד, טענו הערב כי ההחלטה ניתנה רק בסביבות השעה 17:00, וזאת לאחר שהיה עיכוב מצד השומרים בכניסת עוזרי שרים למתחם ההצבעה, וביניהם גם עוזריו של איתן - דבר שהקשה עליהם לספק את החתימות בשעה היעודה. בסופו של דבר, בסביבות השעה 18:30, הגיש איתן 450 חתימות - יותר מהנדרש על פי החוקה, אלא שלפי החלטת בית הדין זה היה מאוחר מדי.

איתן הודיע כי אין בכוונתו לצאת נגד החלטת הוועידה, והוא לא יעתור לבית הדין של הליכוד בעניין. "המאבק שלי היה על עקרונות, הוא ייצג הרבה מאוד אנשים", אמר לאחר הוועידה. "הרוב קובע. אני מקבל את ההכרעה בצורה דמוקרטית ונמשיך הלאה. אני לא יודע אם זה הורס. אמרתי מה שאני מאמין. משנת 66' אני פעיל בליכוד. לפעמים הייתי בצד של המנצחים, לפעמים במפסידים, אבל תמיד נשארתי בליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully