וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אובמה מגדיל את הפער, אך הקרב נותר צמוד

28.10.2012 / 22:56

הנשיא המכהן זוכה ל-49% תמיכה - לעומת 48% יממה בלבד קודם לכן - וממשיך להוביל בקרב מול המועמד הרפובליקני, מיט רומני, שזוכה ל-46%. בקרב פוקדי הקלפיות אובמה פתח פער

תשעה ימים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, והנשיא ברק אובמה ממשיך להוביל בקרב צמוד על יריבו, המועמד הרפובליקני מיט רומני, ואף להגדיל את הפער במעט. לפי סקר שערך מכון IPSOS ואשר התפרסם הערב (ראשון), אובמה זוכה ל-49% תמיכה - עלייה של אחוז מיום שבת - לעומת 46% תמיכה לרומני.

העימות השלישי לקראת הבחירות בארצות הברית בין הנשיא אובמה ומיט רומני, פלורידה, 22.10.2012. Marc Serota, GettyImages
שומר על ההובלה, אם כי טווח הטעות והפער לא משאירים מקום למנוחה. הנשיא אובמה ורעייתו, מישל/GettyImages, Marc Serota

הקרב בין השניים צמוד עוד יותר, נוכח טווח טעות הדגימה המירבית, שעומד על 4%. אם להסתמך על נתוני הסקר, הנדנדה צפויה להימשך עד ליום הבחירות בעוד 15% מבעלי זכות ההצבעה ציינו כי הם עדיין יכולים לשנות את דעתם ולהצביע למועמד השני.

בקרב פוקדי הקלפיות: 54% לאובמה, 39% לרומני

הנשיא המכהן יכול לנשום לרווחה בעקבות המדגם שפרסמה אמש סוכנות הידיעות רויטרס, ממנו עולה כי אובמה מוביל ב-15% על יריבו הרפובליקני מיט רומני בקרב מצביעים שכבר פקדו את הקלפיות ברחבי המדינה במסגרת ההצבעה המוקדמת. לפי הסקר, שנערך גם כן בשיתוף מכון IPSOS, אובמה זוכה ל-54% מקולות המצביעים ואילו רומני מסתפק רק ב-39%.

הסקר, שנערך בשבועות האחרונים, כולל 960 אמריקאים שכבר מימשו את זכות הצבעתם. ההערכה היא כי כ-40% מהמצביעים הפוטנציאליים צפויים לקחת חלק בבחירות במוקדמות – שיא של כל הזמנים. זאת לאחר ששני המועמדים האיצו בתומכיהם לממש את זכות ההצבעה כבר בהצבעה המוקדמת, בייחוד במדינות המפתח. כ-18% מהמצביעים הרשומים כבר עשו זאת, על פי הסקר.

ההצבעה המוקדמת, שהחלה במספר מדינות כבר בספטמבר, אפשרית כעת כבר כמעט בכל 50 המדינות בארה"ב. מומחים בתחום מדעי המדינה העריכו כי 35%-40% מהמצביעים האמריקאים יממשו את זכותם כבר בהצבעה המוקדמת. "בחלק ממדינות המפתח, השיעורים אפילו גבוהים יותר", אמרה פרופ' מישל מקדונלד מאוניברסיטת מאסון שבווירג'יניה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully