וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אחד מצטרף: נחמן שי עוזב את קדימה לטובת העבודה

טל שלו

27.10.2012 / 19:24

אחרי שח"כ נינו אבסדזה הודיעה שהיא עוזבת את הסיעה הגדולה בכנסת לחיקה של שלי יחימוביץ', הצטרף אליה גם שי. "זה הזמן לחשוב בגדול, לפעול בגדול ולאחד כוחות", אמר הערב

נמשכת הנהירה למפלגת העבודה: ח"כ נחמן שי (קדימה) הודיע הערב על עזיבת מפלגתו והצטרפותו למירוץ על כיסא ברשימת העבודה בכנסת ה-19. כמו ח"כ נינו אבסדזה, שהודיעה על מהלך דומה ביום חמישי, גם שי התלבט בחודשים האחרונים על המשך פעילותו בקדימה תחת שאול מופז, והמתין להכרעתה של יו"ר המפלגה הקודמת, ציפי לבני, אך בעקבות האיחוד הפוליטי בין הליכוד לישראל ביתנו, הודיע הערב שי ליחימוביץ' על החלטתו הסופית, "זה הזמן לחשוב בגדול, לפעול בגדול ולאחד כוחות מתוך אחריות לאומית וערכית. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה חדה וברורה למפלגת נתניהו-ליברמן", אמר הערב שי, והוסיף: "אני מאמין ששלי יחימוביץ' היא האדם הנכון כיום להוביל את מדינת ישראל לשינויים הנדרשים, ואני תומך בה לראשות הממשלה".

חבר הכנסת נחמן שי בדיון מיוחד בעקבות הדיווחים על סחר של חברות ישראליות עם איראן, מאי 2011. מגד גוזני
עורק לעבודה. נחמן שי/מגד גוזני

שי, הזכור מעברו הצבאי כדובר צה"ל במהלך מלחמת המפרץ, הצטרף הצטרף לקדימה לקראת בחירות 2009, ונחשב לאחד מתומכיה הבולטים של לבני. לפני כניסתו למערכת הפוליטית, הוא כיהן בשורה של תפקידים בכירים בתקשורת הישראלית, ובין היתר שימש גם כמפקד גלי צה"ל, מנכ"ל רשות השידור ומנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. בכנסת האחרונה היה פעיל במיוחד בנושאי דיפלומטיה והסברה, שימש כיושב ראש השדולה לקידום הדיפלומטיה של ישראל והיה חבר בשדולה למען נכי צה”ל ויתומי צה"ל. בדומה לאבסדזה, גם שי נחשב סמן שמאלי בקדימה, שקל לעזוב את המפלגה לא אחת בשנה האחרונה, והיה מהמבקרים החריפים של ההחלטה להצטרף לממשלת אחדות עם הליכוד במאי האחרון.

יחימוביץ' בירכה: "מהח"כים המצטיינים בכנסת"

יחימוביץ', שהגיבה לאיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו בקריאה לגוש המרכז-שמאל לעמוד מאחוריה, ברכה הערב על הצטרפותו של שי, אותו הגדירה "מהח"כים המצטיינים בכנסת, ולאור עמדותיו בתחומים השונים היה צפוי כי ימצא בית במפלגת העבודה. ח"כ שי פעל בשנים האחרונות לקידום ישראל דמוקרטית, מתקדמת, עם שפיות מדינית".

שי מצטרף לשורה של אישים שהודיעו בשבועיים האחרונים על הצטרפותם למפלגה, שכבר זוכים לתואר "כוכבי העבודה" - בהם פעילי המחאה החברתית סתיו שפיר ואיציק שמולי, העיתונאי מיקי רוזנטל, ראש אמ"ן לשעבר אורי שגיא, ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, ואחרים.

ביום שלישי הקרוב, יתכנסו בגני התערוכה כ-2,000 חברי ועידת מפלגת העבודה, כדי לדון בתקנון הפריימריז במפלגה ולאשרו. יחימוביץ' מבקשת להחיל שיטת שיבוצים חדשה, המבטלת את שריוני המחוזות שהיו נהוגים עד כה ומאחדת בין חלק מהמחוזות, כך שכלל המתמודדים בפריימריז ייבחרו ברשימה ארצית בהליך "הבטחת ייצוג", ונציגי המגזרים והמחוזות "יוקפצו" למקומות שנקבעו להם, אם לא יקבלו מספיק קולות ברשימה הארצית. המטרה של יחימוביץ' היא הרחבת הרשימה הארצית שתאפשר לקלוט את "הכוכבים" החדשים ותקטין את השפעת כוחם של מגזרים ודילים פוליטיים, המגבילים את השיבוץ ברשימה הארצית. שינויים אלה מעוררים תרעומת בקרב נציגי המגזרים בעבודה, ובפרט במגזר הקיבוצים, ובדרך לאישור התקנון צפויה לה מלחמה פוליטית לא פשוטה.

לקריאה נוספת
הגיוס נמשך: ח”כ אבסדזה עוזבת את קדימה לעבודה
יחימוביץ’: ”אין סיכוי שנחבור לנתניהו וליברמן”
יחימוביץ’ מציגה: רשימה ארצית מאוחדת במקום שיריונים

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully