וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה של השר איתן: סיכול האיחוד עם ישראל ביתנו

פנחס וולף

26.10.2012 / 15:53

השר מיכאל איתן החל לאסוף חתימות של חברי המפלגה כדי לקיים הצבעה חשאית בוועידת הליכוד, מה שלדעתו ימנע האיחוד. "יוצאים למאבק דמוקרטי", כתב בפייסבוק. "האיחוד הוא טעות"

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק

מאבק בליכוד נגד האיחוד עם ישראל ביתנו. ביום שני הקרוב תתכנס ועידת המפלגה כדי לאשר את ההצעה לאחד בין רשימת הליכוד בבחירות לכנסת לבין רשימת המועמדים של מפלגת ישראל ביתנו, אך יש מי שפועל לסיכול היוזמה של ראשי שתי המפלגות - בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. השר הממונה על שיפור השירות לציבור, מיכאל איתן, החל היום (שישי) לאסוף חתימות באמצעות עמוד הפייסבוק שלו כדי לקיים בוועידת הליכוד הצבעה חשאית בנושא. איתן מתנגד לאיחוד הצפוי ומאמין כי באמצעות הצבעה חשאית היוזמה תיחסם.

על פי ההערכות, המהלך של ראש הממשלה וליברמן, שהטילו פצצה פוליטית שתפסה את מרבית יריביהם הפוליטיים לא מוכנים, תאושר בוועידה. נתניהו מטיל את כל כובד משקלו בעניין ואילו שר החוץ מפעיל את אנשיו הרבים בליכוד כדי לאשר את היוזמה.

נתניהו וליברמן רצים יחד: "כוח להנהיג". גדעון צנטנר
האיחוד צפוי לעבור בוועידת הליכוד. נתניהו וליברמן/גדעון צנטנר

השר איתן, ראש המתנגדים בליכוד למהלך שהחל להחתים חברי ועידה בדרישה לקיים הצבעה חשאית, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "אנו יוצאים למאבק דמוקרטי בוועידת הליכוד. המטרה היא לשכנע את צירי הוועידה ואת נתניהו שהאיחוד עם ליברמן הוא מקח טעות, יפגע בתנועת הליכוד ולא יביא את התוצאות שמבטיחים לנו". בפנייה לחברי הוועידה מבקש מהם איתן לחתום על עצומה הקוראת לקיום הצבעה חשאית. "כך נדאג שההחלטה הזו תתקבל בצורה דמוקרטית", הוסיף.
אתמול, שעות ספורות לפני ההודעה של נתניהו על האיחוד הצפוי, טען השר איתן כי "אם האיחוד עם ישראל ביתנו ייצא לפועל, יהיה זה הסכם לחיסול תנועת הליכוד". לדבריו, "זהו איום על הדמוקרטיה הישראלית".

איתן הוא לא היחיד במפלגה שמתנגד למהלך. גורמים בליכוד סיפרו כי גם המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, וכן שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אינם מתלהבים מהרעיון. אך עד כה שניהם לא יצאו באופן פומבי נגד נתניהו. במערכת הפוליטית מחכים לשמוע את עמדתם בנושא של השרים דן מרידור ובני בגין, שליברמן כינה בעבר "פיינשמקרים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully