וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי ומשעל לצד סודן: "המתקפה הישראלית ברברית"

ניר יהב

26.10.2012 / 10:37

נשיא מצרים התקשר למקבילו הסודני וגינה את "המתקפה" על מפעל הנשק בחרטום. ראש הלשכה המדינית של חמאס שוחח אף הוא עם הנשיא: "ביטוי לברבריות של ישראל נגד חפים מפשע"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

מצרים וחמאס מתייצבות לצד סודן: נשיא מצרים מוחמד מורסי שוחח אמש (חמישי) עם נשיא סודן עומאר אל-בשיר וגינה את "המתקפה הישראלית" על המפעל שבבירה חרטום. סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי מורסי הבהיר לנשיא סודן שמצרים "עומדת לצד סודן בהתמודדותה עם כל האתגרים".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, התקשר אף הוא לנשיא סודן וגינה את המתקפה על המפעל "ירמוכ" בחרטום, שלטענת סודן בוצעה על ידי ישראל. לדבריו, המתקפה מבטאת "את הברבריות של האויב הישראלי ואת האופן שבו הוא מבהיל אזרחים חפים מפשע". משעל הביע בשיחה עם נשיא סודן "סולידריות מלאה עם הנהגת סודן, ממשלתה ועמה - אל מול המתקפות והפשעים הישראלים". בנוסף הודה לאל-בשיר על תמיכתו בעם הפלסטיני.

"הישות הציונית נוקטת בטרור מדינתי"

בימים האחרונים גינה ארגון חמאס בחריפות את המתקפה הישראלית על המפעל בסודן. "המתקפה הבוטה הזו מוכיחה מחדש שהישות הציונית ממשיכה להפר את החוק הבינלאומי ונוקטת בטרור מדינתי לא רק נגד עמנו ואדמותינו, אלא נגד מדינות ועמים ערבים ואיסלמים אחרים", נמסר בהודעה מהארגון.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אתמול כי מזל"ט ישראלי הפציץ בחודש שעבר שיירה שהובילה אמצעי לחימה בדרום בירת סודן, חרטום. על פי הדיווח, שמסרו מקורות מודיעין זרים, כתוצאה מהפיצוץ הושמדו 200 טון של אמצעי לחימה, ובהם טילים, אשר יעדם הסופי היה רצועת עזה.

פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
מפעל "ירמוכ" בליל הפיצוץ/רויטרס

הדיווח התפרסם על רקע הפיצוץ המסתורי שאירע ביום רביעי לפנות בוקר במפעל, שככל הנראה היה מיועד לייצור תחמושת, בדרום הבירה חרטום. הפיצוץ גרם נזק רב למפעל ועל פי דיווחים שונים גם הוביל למותם של שני בני אדם. בסודן מיהרו לייחס את תקיפת המפעל לישראל והודיעו כי לא יהססו להגיב לתקיפה. כמו כן, הודיעה סודן כי תפנה למועצת הביטחון של האו"ם בנושא. עם זאת, גורמים בהנהגה הישראלית, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סירבו להתייחס לדיווחים.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח אתמול כי מומחים מאירן שהו במפעל, וכי הנשק שיוצר במחסניו הועבר לארגונים שונים ברשות הפלסטינית, ובראשם חמאס. יצוין כי לפי פרסומים רבים, המגובים על ידי ארגונים בינלאומיים לזכויות אדם, סודן עשתה שימוש נרחב בנשק להפגזת אזרחים באזור שכיום תחום עם שכנתה החדשה, דרום-סודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully