וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל Now: יודע מה אתם צריכים עוד לפניכם

מנגנון גוגל Now של אנדרואיד מצליח להבין איזה מידע אתם צריכים כרגע - מה שהופך אותו לכלי בעייתי לפרנואידים

גוגל שואלת אם אני רוצה לחזור למיטה. לא הביתה, אפילו שהחברה כנראה יודעת איפה אני גר (כמו שהיא יודעת איפה רובכם גרים), אלא למקום בו ביליתי את הלילה האחרון - דירה בשכונת וויליאמסבורג בניו יורק. החברה אפילו אומרת כמה זמן בדיוק ייקח לי להגיע לשם בתחבורה הציבורית, ובאילו קווים כדאי להשתמש. וזה לא שביקשתי מגוגל את המידע הזה - לבקש זה כל כך תחילת 2012. בסך הכל לחצתי על הכפתור של Google Now.

תיאורטית, מה ש-Now עושה נשמע מעט יומרני - מטרתו של המנגנון הזה היא לספק לכם את המידע שאתם צריכים כשאתם צריכים אותו. הוא הושק כחלק מגרסה 4.1 של מערכת ההפעלה אנדרואיד (הקרויה "ג'לי בין"), והגיע בימים האחרונים לישראל באופן רשמי, לאחר ששני מוצרים עם ג'לי בין הושקו בארץ - הגלקסי Note 2 של סמסונג והנקסוס 7 של אסוס. אם שפת הממשק שלכם היא אנגלית, תוכלו לגשת אליו (בכל אחד מהמכשירים דרך הגישה שונה).

אם תשתמשו ב"נאו" רק בישראל, כנראה שה"מידע שאתם צריכים" יסתפק במזג האוויר והפגישות הקרובות. רק כשמגיעים למקום בו לשירותי גוגל השונים יש אחיזה הרבה יותר טובה, כמו ארה"ב, מבינים את הפוטנציאל האמיתי של השירות. והאמת היא שזה קצת מפחיד.

שימוש אינטליגנטי במידע האישי שלכם

איך גוגל ידעה איפה ישנתי? זה טריק לא מסובך. כאשר אישרתי לחברה "לשפר את החוויה" של שימוש בשירות גוגל על ידי שאיבת מיקום גיאוגרפי של המכשיר, נתתי לחברה את האפשרות לבדוק איפה הטלפון שלי נמצא במהלך הלילה. ואם הוא שוכב באותו המקום במשך שעות שמוגדרות כשעות שינה של בני אנוש - כנראה שגם אני שם.

יש לסייג כי מידע גיאוגרפי יכול להועיל רק עד גבול מסויים. נכון, זה מרשים כשיוצאים מבית הקולנוע וגוגל נאו מציג את לו"ז תחנת הרכבת התחתית הקרובה, וגם כשהוא מעלה את כרטיסיות בתי עסק שנמצאים בקרבת מקום. זה אפילו יותר מרשים כשגוגל נאו מבין שיש לכם פגישה על ידי "מבט" ביומן גוגל, וקביעת מסלול תחבורה ציבורית אל הפגישה בלי שבכלל ביקשתם אותו, או הבנה שהדרך אל העבודה תתארך בגלל תאונה והתראה על כך.

אבל גוגל לא מספקת בזה. כחלק מהשימוש ב-Google Now, מבקשת החברה גם להשתמש במידע אותו היא יכולה להסיק מתוצאות החיפוש שלכם. הכוונה אינה לסטיות מיניות, אלא, למשל, לקבוצת הספורט שאתם אוהדים, או לטיסה עליה אתם מתכוונים לעלות. בכל אלה החברה משתמשת בצורה אינטליגנטית מאוד. לפני המשחק של הקבוצה האהודה יש תזכורת והצעה לקנות כרטיסים, במהלכו - עדכונים, ואחריו - התוצאה. ואם יש שינוי במצב הטיסה שמעניינת אתכם, גוגל תספר לכם גם את זה.

כלי מפחיד לפרנואידים

בהיעדר פרנויה, כל זה מאוד מגניב. ברגעים אלה, למשל, גוגל מבינה שאני לא נמצא במדינה בה אני גר, וחוץ מלהציג לי את שעון ישראל בכרטיסיית נאו, היא מציגה גם את שער החליפין של השקל. מעכשיו, זה כבר מידע שלא צריך לבקש בשאילתא או באמצעות אפליקציה, אלא מידע אליו פשוט ניגשים בלחיצת כפתור, וסומכים על כך שהוא יופיע שם כשהוא רלוונטי.

אך הפרנויה, היא שם. לא מפני גוגל - אותה אתם לא באמת מעניינים כאנשים, כי אם רק כקהל יעד של פרסומות - אלא מפני אנשים אחרים. מידע Google Now שמגיע לידיים הלא נכונות, בין אם זה מטלפון שאבד או כזה שנגנב בכוונה, יאפשר לבעלים החדש של הטלפון לקבל עליכם מידע אותו אתם באמת לא רוצים לתת, כמו מסלול הנסיעה לעבודה והכתובת בה אתם מבלים את הלילה.

מה שמציל את המצב היא הבעיה של גוגל נאו - רמת הדיוק. בשמונה השעות האחרונות, למשל, הוא מציג מסלול לחנות דונאטס לאחר חיפוש בגוגל, ולא ברור מתי הוא יפסיק. גם עם הערכות הזמנים הוא מפשל מדי פעם, ובמשך כמה שעות סתם סירב להציג את מזג האוויר. ואם אתם לא תמיד יכולים לסמוך על כך שהמידע נכון, גם בידיים לא נכונות אמינות המידע תהיה בספק.

עבור המשתמש הישראלי, מוקדם עדיין לחשוב באמת על הפוטנציאל של Google now בחיי היום-יום. בארץ לגוגל אין אפילו מפות תחבורה ציבורית (זאת למרות שהנתונים זמינים, ועוד בפורמט אותו גוגל בעצמה פיתחה), שלא לדבר על הבנת כתובות בעברית בתוך יומנים ומעקב מתמיד אחר המשחקים של קבוצת ליגת העל האהובה עליכם. את ההצצה לעתיד תוכלו לקבל רק באירופה וצפון אמריקה. ואז לחזור הביתה, ולחכות שלאט לאט, גם אל ארץ הקודש תגיע הבשורה החדשה על פי גוגל.

* * * * *

תוספת, 14:35: בתגובות לטור עלו הטענות על כך שהיכולות של גוגל נאו בישראל נרחבות יותר משצוין. הדבר נכון בעיקר אם יש לכם כלי רכב - אז המנגנון אכן מציין זמני נהיגה. אך תחבורה ציבורית עדיין לא מופיעה, כמו גם קבוצות ספורט מקומיות, ומנוע ההמלצות על מקומות בסביבה עובד הרבה פחות טוב מבניו יורק. בנוסף, בבדיקות שלנו בישראל גוגל נאו ממש התקשה להבין איפה נמצא "הבית" של המכשיר, ואילו הן בארה"ב והן באנגליה זה קרה אחרי לילה אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully