וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטחוניסט הגיע: אורי שגיא מצטרף למפלגת העבודה

טל שלו

22.10.2012 / 19:31

האלוף במילואים וראש אמ"ן לשעבר הודיע על הצטרפותו ליחימוביץ', באומרו כי "הגיע הזמן להשיב את ישראל לנתיב הנכון". יו"ר מפלגתו לא נשארה חייבת: "הוא תוספת כוח משמעותית"

מצאה את הביטחוניסט שחיפשה: אלוף במילואים אורי שגיא הודיע הערב (שני) ליו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', על הצטרפותו לשורותיה ועל כוונתו להתמודד בפריימריז של המפלגה על מקום ברשימתה לכנסת ה-19. שגיא בן ה-69, ששימש בעבר ראש אמ"ן ואלוף פיקוד הדרום, ואף עמד בראש צוות השיחות של ישראל עם סוריה בין השנים 2000-1999, מצטרף לרשימה ארוכה של שמות שהודיעו בשבועיים האחרונים על הצטרפותם ליחימוביץ', אך הוא הראשון בעל הרקע הביטחוני והמדיני ארוך-השנים, שצפוי לאייש את עמדת "הביטחוניסט" במפלגה, שעד כה התמקדה בעיקר במסרים כלכליים-חברתיים.

יחימוביץ' בירכה על הצטרפותו של שגיא, שבעברו הצבאי שימש גם כמפקד סיירת גולני במלחמת ההתשה, ראש ענף מבצעים במלחמת יום הכיפורים, מפקד חטיבת גולני באנטבה, וראש חטיבת המבצעים במלחמת לבנון. היא אמרה כי מדובר ב"תוספת כוח משמעותית למפלגת העבודה. הוא מביא איתו רקע צבאי ומדיני מרשים ותרומה רבה לביטחון ישראל, משולבים בתפיסת עולם מגובשת על החברה הישראלית ומודעות חברתית עמוקה".

שגיא: הגיע להעלות את ישראל חזרה לנתיב הנכון

שגיא, מצדו, תקף בקיץ האחרון בחריפות את ראש הממשלה ושר הביטחון בעקבות תמיכתם בתקיפה ישראלית עצמאית באירן וכינה אותה בראיון ל"הארץ" "היסטריה מתוזמרת ומתוזמנת המכניסה את המדינה לחרדה, מלאכותית ותו לא". היום אמר שגיא כי הוא מאמין בכוחה של מפלגת העבודה ושל יחימוביץ' להוביל לשינוי. "הספינה על סיפונה אנו נמצאים משייטת ליעד שאינו ברור לי, ועתה זה הזמן להרתם ולהשפיע על הדרך, כדי שמדינת ישראל תעלה שוב על הנתיב הנכון", אמר שגיא, שמאז פרש מהשירות הצבאי ומתפקידיו הציבוריים משמש כמרצה למזרח תיכון וממשל, וחיבר שני ספרים - "אורות בערפל" ו"היד שקפאה" - במקביל להתנדבות במוסדות רווחה ועיבוד משק חקלאי בכפר ביאליק, שם הוא מתגורר.

"אני שואב עידוד רב מן העובדה שנמצא כוח רענן ששם לו מטרה לטפל באיום הגדול ביותר, לראייתי, על החברה הישראלית - מעבר לעניינים המדיניים והביטחונים – ואלה הפערים החברתיים, איכות החיים, החינוך, ומשבר זהות עמוק", אמר היום.

שגיא מצטרף לרשימה מכובדת של "כוכבים" שהודיעו על הצטרפותם ליחימוביץ' מאז נודע על הקדמת הבחירות, ובהם מובילי המחאה החברתית, סתיו שפיר ואיציק שמולי, והעיתונאי מיקי רוזנטל. עם זאת, שגיא הוא הביטחוניסט הראשון שמצטרף לרשימה, שצפויה למקד את הקמפיין שלה באתגור מדיניותה הכלכלית של ממשלת נתניהו. בשבוע שעבר דווח כי גם עומר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ובנו של הרמטכ"ל לשעבר חיים בר לב, שוקל להצטרף למפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully