וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה המורה הוותיקה לפיתוח קול רמה סמסונוב

21.10.2012 / 12:27

הזמרת, המורה לפיתוח קול וסופרת הילדים, שהייתה מורתו של יהורם גאון, הלכה לעולמה בגיל 91. "אמי היתה שגרירת המוזיקה של ישראל בכל העולם", ספד לה בנה

רמה סמסונוב, מורת פיתוח הקול הוותיקה, הזמרת וסופרת הילדים, הלכה לעולמה בגיל 91. סמסונוב. סמסונוב, אשר הופיעה בין היתר עם התזמורת הפילהרמונית, הייתה נשואה ליצחק ישר המנוח, מחשובי דור הביניים של אדריכלי ישראל שהלך לעולמו לפני כשנתיים, והיא אמו של האדריכל אבנר ישר, שספד לה היום (ראשון): "אמי היתה הכהנת הגדולה של האופרה והמוזיקה הקלאסית והייתה לי הזכות להיות בנה. אמי היתה אישה ענקית היתה שגרירת המוסיקה של ישראל בכל העולם. אהבתי אותה מאוד והיא תחסר לנו".

"בית צבי מרכין ראש לזכרה של זמרת ענקית ומורה מיתולוגית של פיתוח קול שהעמידה דורות של זמרים ושחקנים", אמר מנכ"ל בית צבי, מיכה לבינסון. "היא הייתה המורה מיתולוגית לפיתוח קול בבית צבי, היא לימדה במוסד יותר משלושים וחמש שנים. אני הגעתי לבית צבי בדיוק לפני שהיא פרשה מהוראה".

סמסונוב לימדה בבית הספר למשחק בית צבי עד גיל 88, היא נולדה בחדרה והוריה היו ממייסדי העיר. בהמשך למדה מוזיקה וזמרה בבית הספר ג'וליארד בניו יורק, באוניברסיטת ויסקונסין ואצל רוזה פאולי באקדמיה למוזיקה בירושלים. במסגרת הקריירה שלה לימדה בבית הספר דוד ילין בבית הכרם בירושלים ואף הייתה מורתו של יהורם גאון.

לאורך השנים הופיעה סמסונוב עם תזמורות שונות, ובהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת רשות השידור והתזמורת הסימפונית של חיפה. ב-1965 הייתה מראשוני המייסדים של התזמורת הקאמרית הישראלית שנקראה אז אנסמבל. סמסונוב הקליטה שירים רבים, אך אלבומה היחיד יצא לאור בשנות השבעים ולא הופץ באופן מסחרי. בשנת 1976 כתבה את ספר הילדים "לא הספיקה לי היד" וב-1981 את "השן הראשונה". לפני כעשור זכתה סמסונוב בתואר יקירת העיר תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully