וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: טיפול רשלני הביא ללידת תינוקת מתה

גלעד גרוסמן

17.10.2012 / 15:32

על-פי כתב התביעה, האישה שוחררה מבית החולים לביתה למרות שתסמיניה היו עלולים להצביע על רעלת הריון. היא ילדה בת ללא רוח חיים, כשחבל הטבור כרוך סביב צווארה

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה נגד מחלקת היולדות של בית החולים לניאדו בנתניה, בטענה שטיפול רשלני ולקוי הביא ללידת תינוקת מתה בשל כריכת חבל הטבור סביב צווארה.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד ענת קאופמן, התובעת, כיום בת 40, פנתה בחודש יולי 2009 למיון נשים בלניאדו בשל הרגשת סחרחורת, חולשה ולחץ דם מוגבר. היא נבדקה ושוחררה לביתה. כחודשיים לאחר מכן, בהיותה בשבוע ה-40 להריונה, פנתה האישה לצורך מעקב בשל הריון עודף (הריון שעובר את זמן הלידה המשוער), ולצורך בדיקת לחץ דם. הבדיקות היו תקינות, אולם בשל העובדה שבהריונות קודמים היא סבלה מלחץ דם גבוה, הומלץ לה לשוב לביקורת כעבור יומיים.

לפי התביעה, כעבור יומיים האישה שבה לבית החולים ונבדקה פעם נוספת. הפעם נמצא שהיא סובלת מלחץ דם ומהפרעה בתפקודי הכבד, והומלץ לאשפזה. למרות זאת, האישה שוחררה לביתה וחזרה לבית החולים כעבור כשעה, מבלי שהוסבר לה על מצבה, ולמרות שתסמיניה היו עלולים להצביע על רעלת הריון.

לאחר שהאישה חזרה לבית החולים, בוצעו לה כמה בדיקות נוספות, ובשלב מסוים לא הצליחו הרופאים להבחין בדופק אצל העובר. רק כעבור שעה וחצי החליטו הרופאים לנסות לזרז את הלידה, ובשעות הבוקר האישה ילדה בת ללא רוח חיים, כשחבל הטבור כרוך סביב צווארה.

"נגרמו לתובעת ויגרמו לה במשך כל ימי חייה כאב וסבל"

בתביעה נטען כי הרופאים התרשלו בכך שלא לקחו בחשבון שמדובר ברעלת הריון ולא החלו בזירוז הלידה בשלב מוקדם יותר. התובעים טענו כי הרופאים לא ביצעו ניטור רצוף לדופק העובר, צעד שהיה עשוי להוביל לגילוי מצוקת העובר ולניתוח קיסרי שהיה מציל את חייה של התינוקת.

לטענת ההורים, בעקבות מות בתם הם סבלו מבעיות נפשיות קשות, והם נזקקים לטיפולים פסיכאטריים ופסיכולוגים, וכן רוכשים תרופות רבות. עוד נטען, כי האם נעדרה במשך מספר חודשים מעבודתה והאב סגר את העסק שבבעלותו. "כתוצאה מרשלנותם של הנתבעים ומהחוויה הנוראה של פטירת התינוקת ותהליך הלידה לאחר קבלת הבשורה הנוראה ובשל מצבה הנפשי הקשה עקב כך, נגרמו לתובעת ויגרמו לה במשך כל ימי חייה כאב וסבל חמורים ביותר. מאישה שמצב בריאותה טוב, ואשר נהנתה ועמדה להוסיף ליהנות מחייה, היא הפכה לאדם מוגבל ביותר הסובל מבעיות נפשיות קשות, אינה מסוגלת לעבוד ולממש את פוטנציאל השתכרותה ואשר תסבול בעתיד במשך כל ימי חייה. הנאתה של התובעת מן החיים נפגעה באופן חמור ביותר ולצמיתות", נכתב בתביעה.

מהמרכז הרפואי לניאדו נמסר בתגובה כי בית החולים לומד את התביעה ויגיב בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully