וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב פרי מצטרף ללפיד: "מצאתי נבחרת עם קפטן מצוין"

פנחס וולף

16.10.2012 / 18:30

ראש השב"כ לשעבר הודיע במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר מפלגת "יש עתיד" על הצטרפותו לרשימת המפלגה לכנסת. על אירן אמר: "איננו עומדים עדיין בשאלת פצצה או הפצצה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

יו"ר בנק מזרחי-טפחות, ומי שכיהן בעבר כראש השב"כ ונשיא סלקום, יעקב פרי, אישר הערב (שלישי) את הצטרפותו לרשימת "יש עתיד" לכנסת. במסיבת עיתונאים, הסביר פרי את החלטתו להיענות להצעתו של יו"ר המפלגה, יאיר לפיד. "לאורך השנים, קיבלתי הצעות רבות להצטרף למערכת הפוליטית. הפעם, לראשונה, מצאתי נבחרת עם קפטן מצוין", אמר. לדבריו, מפלגתו של לפיד היא "מסגרת פוליטית שלא רואה לנגד עיניה מטרות אישיות, אלא מסגרת כזו שרוצה להביא פוליטיקה חדשה לחיים הציבוריים במדינת ישראל".

"למעלה מ-30 שנה בהם שירתי את מדינת ישראל בתחום הביטחוני, ולמעלה משני עשורים בהם הכרתי מקרוב את הסביבה העסקית של מדינת ישראל, הרגשתי מה שבוודאי מרגישים אזרחים רבים - שמשהו בסיסי, יסודי, לא עובד כאן, והשיטה - לא רק שיטת הממשל, אלא האופן שבו חיינו מתנהלים כאן, חייבים להשתנות", הסביר פרי, והוסיף: "מדינת ישראל נמצאת באחד הצמתים היותר דרמתיים, ואני מאמין שכדי שהשינוי הזה יתבצע יותר ויותר, אנשים צריכים להצטרף לעשייה הפוליטית, כי רק משם יבוא השינוי".

יאיר לפיד מציג במסיבת עיתונאים את יעקב פרי. דרור עינב
"שינוי יבוא רק דרך עשייה פוליטית". פרי, הערב/דרור עינב

פרי אף התייחס לסוגיית הגרעין האירני, ואמר כי "ישראל צריכה לעשות הכל על מנת שלאירן לא יהיה גרעין, אבל איננו עומדים עדיין בשאלת פצצה או הפצצה". לדבריו, "ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה שהמאמץ לעצירת הגרעין יובל על ידי האמריקאים. ישראל צריכה לעשות הכל כדי שהמאמץ יובל על ידי הקהילה הבינלאומית. אני לא בטוח שישראל צריכה להוביל את המאמץ בעצמה".

על הקיפאון בתהליך המדיני, אמר פרי כי הוא "משוכנע שהעובדה שמדינת ישראל לא פעלה עם הפלסטינים היא בעוכרנו". לדבריו, "אנחנו דוהרים בכיוונה של מדינה דו-לאומית, שעלולה להוביל לסופה של הציונות. אני מבטיח שמפלגתו של לפיד לא רק שתתייחס לנושא, אלא תנסה לקדם אותו. זה קריטי. כולנו יודעים איך זה ייגמר וצריך לסיים אותו מהר ככל האפשר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לפיד: "פרי מביא איתו הרבה כוח ושכל"

את מסיבת העיתונאים, שהתקיימה בבית העיתונאים בתל אביב, פתח לפיד ושיבח את המצטרף החדש למפלגה. "מדובר באדם ששירת את מדינת ישראל עשרות שנים בתחום הביטחוני", אמר לפיד. "אני שמח שאדם כמוהו, שהציעו לו את התפקידים הכי מבטיחים, בוחר לעזוב קריירה עסקית מצליחה ולשרת את ישראל במסגרת 'יש עתיד'. הוא מביא איתו הרבה כוח ושכל".

לשאלת וואלה! חדשות כיצד שני אנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, כמותו וכמו פרי, יכולים לפנות למעמד הביניים, השיב לפיד כי "לפי התיאוריה הזאת, אדם לא יכול להיות רופא, אלא אם הוא גם חולה. עזבנו את כל עיסוקנו כדי לתרום למען ישראל. אני לא מקבל את זה שנפתח חברה אנושית שרוצה להעניש אנשים על כך שהצליחו בחיים. זה בלתי סביר, גם כתפיסה כלכלית ולא רק חברתית".

פרי גויס לשב"כ ב-1966, ושימש בארגון בתפקידים שונים. ב-1981 מונה למפקד מרחב ירושלים ויהודה ושומרון, וב-1987 למשנה לראש השירות, יוסף הרמלין. באפריל 1988 מונה לתפקיד ראש השב"כ, בו כיהן עד נובמבר 1994. מיד לאחר שחרורו מהשירות, הצטרף לסלקום בתור נשיא ומנכ"ל החברה, תפקיד בו נשא עד 2003. כיום הוא משמש כיו"ר בנק מזרחי טפחות.

לאחרונה פורסמו אישים נוספים כמועמדים להצטרף לרשימת "יש עתיד" לכנסת. בין המועמדים האפשריים הוזכרו הרב שי פירון, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ד"ר איתן חי-עם, ניצב (בדימוס) מיקי לוי, העיתונאי עופר שלח, ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, ועורכת הדין קארין אלהרר. הסקרים צופים למפלגתו של לפיד מספר דו-ספרתי של מנדטים, ולכן אישים נוספים צפויים להצטרף לרשימה. לפיד הכריז בעבר כי לא יצרף לרשימה פוליטיקאים מכהנים, וכי הוא מעוניין להרכיב נבחרת של אנשי מקצוע מתחומים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully