וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "לוקחת אחריות על כישלון המודיעין בבנגזי"

מזכירת המדינה האמריקאית התייחסה לראשונה להתקפה בראיון ל-CNN וטענה כי הנשיא וסגנו לא מעורבים בהחלטות ביטחוניות של מחלקת המדינה. היא לא ציינה כי בכוונתה להתפטר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לוקחת על עצמה אחריות לכישלון המודיעיני שהוביל לרצח השגריר כריס סטיבנס בקונסוליה בבנגזי, כך אמרה הלילה (שלישי) בראיון לרשת CNN. בהודעה לא נאמר כי בכוונתה להתפטר. קלינטון הבהירה כי אין בלקיחת האחריות תעלול פוליטי, שנועד להציל את הנשיא אובמה ערב הבחירות.

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
לוקחת אחריות על הכישלון המודיעיני. המתקפה בבנגזי/רויטרס

"אני לוקחת אחריות" אמרה מזכירת המדינה האמריקאית לכתבת CNN, מיד עם הגעתה לביקור בלימה בירת פרו. הראיון, אחד מסדרת ראיונות שניתנו לרשתות אמריקאיות הלילה, היה הראשון בו התייחסה קלינטון להתקפה על הקונסוליה האמריקאית בבנגזי. לדבריה, הנשיא ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן לא מעורבים בהחלטות ביטחוניות של מחלקת המדינה.

מזכירת המדינה הדגישה כי משימתה היא לדאוג שהתקפה כזו לא תקרה שוב, אך גם שדיפלומטיה באזורים מסוכנים כמו בנגזי לא תחדל. "אנחנו לא יכולים שלא לעסוק בזה. אנחנו לא יכולים לסגת", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ספגה ביקורת רבה

בשבועות האחרונים ספג הממשל האמריקאי, ובפרט מזכירת המדינה הילרי קלינטון והנשיא ברק אובמה, ביקורת רבה עקב הסתירות החוזרות ונשנות בהצהרות הרשמיות על חקירת רצח השגריר האמריקאי בלוב. בהודעה נדירה, הודה בסוף החודש שעבר ראש מערך המודיעין הלאומי בארה"ב, ג'יימס קלאפר, כי מקור הבלבול היה במידע מודיעיני שגוי ולא בבית הלבן. לדבריו, בניגוד לדיווחים הראשוניים, היה מדובר במתקפת טרור מתוכננת היטב.

הרפובליקנים קראו זה זמן רב לזמן את קלינטון לשימוע בקונגרס ולחקור אותה באזהרה. הקיצוניים טענו שיש להדיח אותה בשל העובדה שהשגריר סטיבנס שירת תחת פיקודה. יצוין שקלינטון אמרה כמה פעמים כי בכוונתה ממילא לפרוש מתפקידה בתום הקדנציה הנוכחית של הנשיא אובמה. לפי כמה פרשנים, פסק זמן זה יכין עבורה את הקרקע כדי להתמודד לנשיאות בשנת 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully