וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי סי.קיי צופה ב"אמריקן איידול" ומתפקד כהורה למופת - ראיון

למרות שסוף סוף אחרי 20 שנה בביזנס, לואי סי.קיי קוצר את פירות ההצלחה, עדיין יש לו אפס עניין לשחק את המשחק ההוליוודי. אבל הוא לא מתבייש להודות בחיבתו לריאליטי. ראיון

סביב הדומיננטיות של "הומלנד" ו"משפחה מודרנית" בטקס האמי האחרון, כמעט שלא נותרו מספיק זרקורים לכוכב טלוויזיוני נוסף שכיכב השנה בטקס: הקומיקאי לואי סי.קיי, שסיים את הערב עם שני פסלונים, זכה סוף סוף השנה לקצור את פירות ההצלחה אחרי שני עשורים בביזנס שכללו כתיבה עבור קונאן אובריאן, דיוויד לטרמן וחברו הטוב, כריס רוק.

סי.קיי (45) זכה בפרס אחד על הסדרה הסמי אוטוביוגרפית שכתב ויצר עבור עצמו - "לואי", ופרס נוסף על ספיישל הסטנד אפ שלו. שני הפסלונים הוענקו לו על כתיבת התסריט - כעין אישור מחודש מהאקדמיה לכישרון הקומי שלו, עליו כבר תוגמל ב-1997 כשזכה באמי על תסריט לתכנית של כריס רוק. אבל היה זה דווקא ספיישל הסטנד אפ שהיווה פריצת דרך חדשה בקריירה של סי.קיי. הקומיקאי הדעתן צילם את המופע, שהוא עצמו כתב, ערך, ביים וכמובן ביצע, והעלה אותו לאתר הרשמי שלו, שם ניתן היה להוריד אותו באופן חוקי לחלוטין תמורת חמישה דולרים בלבד, ללא דמי תיווך, ועם הרבה אג'נדה.

סי.קיי הסביר את המהלך החריג בכך שהוא מעוניין לחסוך עלויות של גורמי תיווך בצורה הפשוטה ביותר, מאותה סיבה גם ההופעות שלו מוצעות למכירה ישירות דרך האתר. התוצאה הפתיעה לטובה: רבים בחרו לשלם את התשלום הסמלי ולא להוריד את ההופעה באופן לא חוקי ולהביע אמון בסי.קיי ובדרכו השונה בשואו ביזנס. סי.קיי נמנע מהחיים ההוליוודיים על כל מה שמשתמע מכך: הוא לא נהנה ממשחק יחסי הציבור ותמיד יעדיף קשר ישיר ככל האפשר ובלתי אמצעי עם מעריציו, ויש רבים כאלה.

"אני מצטער שאיחרתי, הגעתי מניו יורק, הבת הגדולה שלי נמצאת שם במחנה קיץ כבר שלושה שבועות", הוא מתנצל בפתיחת הראיון שמתקיים איתו בחודש יולי האחרון במסגרת ועידת מבקרי הטלוויזיה האמריקאים, "אני כל כך מתגעגע אליה ולא הייתי מוכן לפספס את הביקור אצלה".

הקשר הקרוב לבנות שלך הוא כמו שאנחנו רואים בסדרה?

"מדובר בשלוש מערכות יחסים שאני מנהל. האחת עם בנותיי במציאות, השניה עם הדמויות של בנותיי בסדרה והשלישית עם הבנות שמגלמות אותן. כל אחת היא יקום בפני עצמה. בגלל שהסדרה היא לא פרובוקטיבית כמו סדרות ב-HBO למשל, הבנות שלי צפו בחלקים ממנה. זאת הגרסה למבוגרים של החיים עם הבנות שלי וכשהן צופות בי כועס או מגיב בצורה מוגזמת זה מצחיק אותן כי הן אומרות שאבא שלהן הוא ממש לא כזה".

כמה התפקיד כהורה משפיע עלייך מקצועית?

"כשאתה מתבגר יש עלייך יותר לחצים מהחיים עצמם, ואתה לא עוד אותו בחור שרק חיפש להיות בדרן. זה מה שהשתנה אצלי בשנים האחרונות ולחשוב שרק אחרי 20 שנה עליתי על זה. כנראה שזה הזמן שלוקח, זה והוותק שאתה צובר על הבמה - כמה אתה בכושר וכמה אתה במגמת שיפור. כריס רוק לימד אותי למשל תמיד להרים את הראש כשאני על הבמה, כי אחרת אתה שובר את קשר העין עם הקהל. הטריק שהוא נתן לי הוא תמיד לבהות בקצה האולם ולא לעבר השורה
הראשונה".

זה גם נתן לך תובנות כשחקן מול מצלמה?

"קומיקאים מצליחים בתור שחקנים כי הם נתונים תמיד ללחץ. שחקנים רבים זקוקים לאווירה טובה סביבם כדי להוציא הופעה מוצלחת. אבל ברגע שבמאי יגיד לקומיקאי 'אתה מפשל' זה יגרום לו להשתפר. זה הערך של קומיקאים וזו הקהילה שלי. כשהופעתי בשיקגו לא מזמן שילמו לי המון כסף, ובחרתי לצרף גם את סטיבן רייט וריצ'ארד לואיס. אני לא זקוק לכל הכסף הזה, אני מעדיף להיות מוקף באמנים מוכשרים על אותה במה".

ב-2006 כיכבת בסיטקום "לאקי לואי" ב-HBO שלא שרד. מה היה שונה הפעם בחזרה שלך לטלוויזיה?

"היה לי מופע סטנד אפ בלוס אנג'לס והיו לי כל מיני פגישות לגבי רעיון לסדרה. אבל רשת הכבלים FX הציעה לי סדרה בתקציב דל אבל עם המון חופש. ביקשתי מהם את כל התקציב ולתת לי לעשות הכל בדרך שלי, ואחרי שהפיילוט היה גמור, הוא מצא חן בעיניהם. לסדרה מתווספים אלמנטים חדשים כל עונה וככל שאני מתקדם בכתיבה זה מתרחק מהחיים האישיים שלי. בעונה הנוכחית רואים כמה הדמות של לואי בסדרה כמהה למשפחה ולמערכת יחסים. אני שמח שצברנו קהל צופים שחוזר אלינו כי הוא נהנה ממה שהוא רואה".

הערב תעלה העונה השלישית של "לואי" ב-yes, בארה"ב היא הסתיימה בחודש שעבר וזכתה לביקורות מהללות. אולם הצופים ייאלצו לחכות זמן רב עד לחומרים חדשים, שכן לפני ימים אחדים הודיע סי.קיי כי בכוונתו לקחת הפוגה שתאפשר לו לכתוב את העונה הרביעית, שתתחיל להצטלם רק בעוד שנה, ותעלה לאוויר באביב 2014. השאיפה שלו לקחת זמן ארוך מן הנהוג על מנת להתפתח ולצמוח באה לידי ביטוי גם בעונה הנוכחית. "זו עונה יוצאת דופן כי היו סיפורים שדרשו יותר זמן להיבנות", הוא מסביר, "זה קונספט חדשני עבור הסדרה, ועדיין יש את אותם סיפורים קצרים, אבל המסגרת נשברה מעט".

במהלך העונה מופיעים גם כוכבים אורחים כמו רובין וויליאמס, שרה סילברמן וג'יי לנו בתפקיד עצמם. ישנן עוד הפתעות?

"זה מאוד מרגש אותי, נוכחותם של כל האורחים, ומבלי לעשות ספוילר לצופים, אני לא ארחיב, אבל גם ג'רי סיינפלד מופיע לקראת סוף העונה. הוא חלק מהעלילה הכי גדולה שעשינו עד כה ושהכי השקענו בה. זו נקודת מפנה משמעותית לדמות. ג'רי עושה משהו מאוד שונה ממה שרגילים לראות ממנו והוא נתן הופעה משובחת. מאוד שמחתי".

עד כמה רשת הכבלים, בה משודרת "לואי", מאפשרת לך לעשות מה שאתה רוצה?

"אני בקשר איתם כמובן, אבל רוב הזמן אני בקצה השני של היבשת בניו יורק, בעוד המנהלים הגדולים בלוס אנג'לס. כשהם מגיעים לעיר אני תמיד מזמין אותם לבקר בסט, כי אני מאמין שהם נהנים גם רק לצפות. במובן הזה בעבודה על סדרה לאחת הרשתות המסחריות הגדולות יש הליך ארוך של תסריטים, טיוטות, חזרות, ניתוח הצילומים מידי יום, כך שעד שמגיעים לשלב העריכה, זה כבר לא מהנה. הם לא מעורבים בתהליך אבל הם הראשונים שמקבלים את הפרקים לצפייה".


איך נראה תהליך הכתיבה שלך?

"זה מטורף לחשוב שאני צריך להעביר סיפור תוך 22 דקות, לכן לעתים יש בפרק יותר מעלילה אחת. אני אוהב שלצופה אין תמיד אינדיקציה לגבי כמה זמן תימשך כל עלילה, זה שומר על מתח. כמובן שבתבנית הקבועה של סדרה זה מנחם את הצופה שהוא יודע בדיוק למה הוא נכנס, אבל אצלי אף פעם לא ברור אם הדמות שכעת על המסך בכלל תופיע שוב בהמשך העונה. זו טלוויזיה יותר אורגנית, כך גם החיים שלנו בנויים. אתה נשאר לצפות בסדרות שממשיכות לשכנע אותך להישאר וזונח כאלה שלא".

אלה הדברים שאתה נהנה לצפות בהם?

"האמת שאני מאוד אוהב את 'פרויקט מסלול', אני מאוד נהנה מאופנה ולצפות באנשים ברוכי כישרון ויצירתיות, והכל באווירה תחרותית, זה כיף גדול. לפעמים אני צופה גם בתכניות כמו 'אמריקן איידול' או 'הדבר הגדול הבא', כי אני פריק של דברים מלאי רגש כאלה. כשאני מול מסך טלוויזיה אני פשוט צופה אמריקאי ממוצע".

"לואי" משודרת כל יום ראשון ב-23:15 בערוץ yes oh

לואי סי. קיי לא רק מצחיק אלא גם קודר ומרגש
אוהבים את ההומור של לואי סי.קיי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully