וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת לפיד: למה ביטחוניסטים נמשכים למנהיג אזרחי?

פנחס וולף

12.10.2012 / 12:36

אף שהוא מתמודד בבחירות על מצע שכולו אזרחי, הצליח יו"ר יש עתיד לגייס לשורותיו לא מעט בכירים לשעבר במערכת הביטחון. "ברק המאיס עצמו על כולנו, מופז מזגזג", הם מסבירים

יאיר לפיד, העיתונאי לשעבר, חסר רקע ביטחוני, רץ לכנסת בעיקר על מצע של נושאים אזרחיים, אך לא נדרש זמן רב מאז הכריז על כניסתו לביצה הפוליטית, כדי שלא מעט בכירים לשעבר במערכת הביטחון יחברו אליו. הבכיר ביותר שהצטרפותו למפלגת "יש עתיד" נשקלת כעת על ידי המפלגה ועל ידו, הוא ראש אגף כוח אדם לשעבר, אלוף (מיל') אלעזר שטרן. הרומן עם שטרן החל ממש בתחילת הכניסה של לפיד לפוליטיקה, והוא אף התבקש לכתוב את עקרונות עמדת המפלגה בנוגע לחובת הגיוס לצה"ל.

כשלפיד הכריז בכנס פעילים לפני כחצי שנה על תכניתו, לפיה חרדים שיגיעו לגיל 18 יקבלו פטור משירות צבאי למשך חמש שנים אשר בסופן ישרתו כשנתיים ולאחר מכן ישללו קצבאות וזכויות מאזרחים שיסרבו לשרת בצבא או בשירות לאומי, הוא התבסס, בין היתר, גם על תכניתו של שטרן. כעת הגיע רגע האמת, ושני הצדדים בוחנים את נושא הצטרפותו של שטרן לרשימת המפלגה לכנסת. "פנו אלי ממספר גורמים. כרגע לא שיניתי את ההחלטה לא ללכת לפוליטיקה", אמר שטרן בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה נכון שהמציאות קצת מורכבת, אבל באמת עוד לא החלטתי לשנות את דעתי".

יאיר לפיד בכנס יש עתיד ברשפון. דרור עינב
"אם לא הייתה לו אסטמה הוא בטוח היה לפחות מג"ד או מח"ט". לפיד/דרור עינב

שטרן הוא הבכיר ביותר, אבל לא הביטחוניסט היחיד המקושר למפלגה. מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב (בדימוס) מיקי לוי, משמש כראש מטה ירושלים ב"יש עתיד". תא"ל (מיל') יוסי סילמן, לשעבר מפקד חטיבה 500 בשריון, משמש כראש מטה השטח. ראש מטה פיקוד הצפון לשעבר, תא"ל (מיל') הלל קוברינסקי, הוא מנהל הקמפיין, ואילו קובי מויסה, אל"מ במילואים, משמש כמנכ"ל המפלגה. מלבדם קיימים עוד שישה אלופי משנה וחמישה סגני אלופים שמאיישים את ראשי מטות תל אביב, הגליל התחתון, הרצליה, תל מונד, השפלה, רמת השרון, תל אביב וראש העין.

על הכוונת: נתניהו, ברק ומופז

אז מה מושך ביטחוניסטים דווקא אל מחוזות המנהיגות האזרחית ולא לעבר מנהיגים פוליטיים בעלי רקע ביטחוני עשיר? "אנחנו הביטחוניסטים האמתיים", הסביר יוסי סילמן. "במפלגת 'יש עתיד' חברו להם יחד מיטב מפקדי השטח בצה"ל, מח"טים ומפקדי אוגדות. אנו המפקדים זכינו לאמון חיילנו, אנו חיברנו בין הלוחמים מהפריפריה, מהקיבוצים ולוחמי גוש דן ויצרנו יחידות מעולות. מאסנו בפוליטיקאים הישנים, ואנחנו מאמינים ביאיר ובמנהיגותו ובעתיד מדינת ישראל. אני מציע שביבי יפסיק להפחיד אותנו. אנחנו עשינו, הוא רק מדבר".

מויסה אמנם אלוף-משנה במילואים, אך הוא נמצא בחברה האזרחית כבר שנים, ולכן פחות מפתיע למצוא אותו לצד לפיד. כך או כך, הוא מסביר את המשיכה של אנשי צבא לעבר לפיד. "יש כאן קבוצת אנשים שבילתה שנים רבות בצבא ומאוכזבת מאוד מהמנהיגות הנוכחית", אמר. "לכאורה, אהוד ברק הוא באמת מנהיג צבאי, אבל הוא נכשל בכל מה שהוא נגע מחוץ לצבא. ברק, שהיה תקווה ב- 99', הצליח להמאיס את עצמו על כולנו. עובדה שהוא ריסק את העבודה וביטחוניסטים לא הולכים אחריו. זאת אומרת שיש כאן כשל מנהיגותי. גם מופז נכשל ברמה הפוליטית. אנשי צבא, באופי שלהם, הם בעלי חוש ריח מפותח למנהיגות אמיתית, ואני חושב שיאיר לפיד מציג מנהיגות כזו בגובה העיניים. זאת הסיבה הכמעט עיקרית שהחבר'ה האלה נמשכים ליאיר".

"עם ישראל חייב הרבה למופז ולברק", מבהיר מנהל הקמפיין, הלל קוברינסקי. "הם גם היו מפקדים שלי וברמה הביטחונית אני מעריך ומוקיר אותם. ברמה האזרחית, אני מזועזע מההתנהלות הפוליטית הקלוקלת בקדימה, ואם זה לא היה מופז שאני מכיר מהצבא הייתי מתבטא בצורה חריפה הרבה יותר. אני מדבר על הזיגזגים ומה שנראה כאופורטוניזם, זה לא מופז שאני מכיר. יש לנו עיניים מיומנות בזיהוי מנהיגים, וליאיר יש את זה. זה שחייו התגלגלו והוא לא היה מפקד סיירת מטכ"ל – בסדר, גם אני לא - אבל הוא קורץ מחומר של מנהיגים. הנה, ב-9 בינואר הוא הודיע שהולך לבחירות, ותשעה חודשים אחר כך יש פה ארגון ענק, אחרי שהוא עמד ערב-ערב בכנסי פעילים, והצליח להוציא אנשים ולגרום להם לפעול. אם לא הייתה לו אסטמה והוא היה הולך ל'במחנה', הוא בטוח היה לפחות מג"ד או מח"ט".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קדימה: "אין בישראל אופורטוניסט גדול מיאיר לפיד"

בתגובה לדברים על ברק, מסרו מקורביו כי כל השנים הוא פעל ופועל לחיזוק וביצור ביטחונה של מדינת ישראל וחיזוק כוחם, עוצמתם וכוח ההרתעה של צה"ל ומערכת הביטחון. "בשנים שברק מכהן כשר ביטחון, ביטחון ישראל חוזק והתעצם והיחסים הביטחוניים בין ארצות הברית לישראל חזקים ועמוקים אי פעם", ציינו.

מקדימה נמסר בתגובה: "מעולם לא צמח בישראל אופורטוניסט גדול יותר מיאיר לפיד, ומן הראוי שיעשה דבר מה במקום להטיף מוסר לרמטכ"ל, שר ביטחון וסגן ראש ממשלה לשעבר, שמגן על מדינת ישראל ועוסק בביטחונה כבר למעלה מ-40 שנה בכל צמתי ההחלטות. לגבי מר מויסה האלמוני - הוא מוכר רק בשל כישלונו העסקי המהדהד ומן הראוי שינהג בצניעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully