וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העקיצות ההדדיות בעימות הסגנים: "גיבוב שטויות"

יעל אבן-אור, ארה"ב

12.10.2012 / 10:01

ביידן וראיין קיימו עימות ברוח טובה, אך סיפקו גם כמה רגעים פחות מנומסים שלא יישכחו במהרה. סגן הנשיא התפרץ לדבריו של יריבו, שהשיב: "אתה מנסה לפצות על נקודות אבודות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעימות בין הסגנים למועמדים לנשיאות ארצות הברית, שנערך לפנות בוקר (שישי) בקנטאקי, נפגשו סגנו של הנשיא אובמה, ג'ו ביידן, ויריבו, פול ראיין, שנבחר להיות סגנו של המועמד הרפובליקני מיט רומני, כאשר כל אחד מהם נחוש להציג את השני באור השלילי ביותר. ביידן היה נחוש במיוחד לתקן את נזקי העימות בין המועמדים לנשיאות, בו הייתה ידו של מיט רומני על העליונה, והצליח להיראות נינוח, רגוע וחייכן אל מול יריבו. רוב הזמן שמרו ביידן וראיין על ארשת מנומסת, אך כמו בכל עימות טלוויזיוני, הם לא עשו אחד לשני הנחות בתחום ההערות העוקצניות. כמה משורות המחץ בעימות ודאי ייזכרו עוד זמן רב.

ג'ו ביידן:

1. כאשר ראיין ציין שהנשיא ג'ון קנדי (המכונה ג'ק קנדי) קיצץ במסים, הגיב ביידן בדרמטיות: "או, אז עכשיו אתה ג'ק קנדי!".

2. "ראיין אמר ש-30% מהציבור האמריקני הם אנשים שיודעים רק לקחת. האנשים האלה הם ההורים שלי, האנשים שגדלתי איתם, השכנים שלי, הם משלמים שיעור מס גבוה יותר מהמס הפדרלי שהמושל רומני משלם".

3. בשלב מסוים איבד ביידן את סבלנותו כאשר ראיין תקף בחריפות את מדיניות החוץ של הממשל האמריקני ופשוט אמר לו: "עם כל הכבוד, זה גיבוב של שטויות".

4. "למקרה שלא הבנת את זה עד עכשיו, יש לנו חילוקי דעות חריפים. אבל בטח שמת לב לתסכול שלי מהגישה שלכם כלפי העם האמריקני".

5. "קרו בקמפיין הזה דברים שאני בטוח ששנינו מצטערים עליהם, בכל קמפיין יש דברים כאלה. במיוחד על הקבוצות החדשות האלה שיכולות לצאת, לגייס כמה כסף שאפשר מבלי להזדהות, ולהשמיע שקרים גסים על המועמד השני. זו תועבה", אמר ביידן בהתייחסות לסרטוני תעמולה בעד רומני ששודרו מטעם ארגונים לא רשמיים.

פול ראיין וג'ו ביידן בעימות הסגנים בדנוויל, קנטאקי. 12 באוקטובר 2012. GettyImages
ביידן וראיין מתעמתים/GettyImages

פול ראיין:

1. "אם אנחנו מותקפים על ידי טרוריסטים, נקרא לילד בשמו: התקפת טרור", תקף ראיין את התגובה של הממשל הנוכחי לרצח השגריר האמריקני ושלושת עובדי השגרירות הנוספים בבנגזי.

2. כאשר ביידן הזכיר את אמירתו המקוממת של רומני לפיה "47% מהאמריקנים מצפים שהממשלה תספק את כל צרכיהם", השיב ראיין בעקיצה אישית: "עם כל הכבוד לציטוט הזה, אני חושב שסגן הנשיא יודע היטב שלפעמים המילים לא יוצאות מהפה בדיוק כמו שצריך".

3. ראיין תקף גם הרפורמה במערכת הבריאות שהעביר רומני, המכונה בפי הרפובליקנים "אובמה קר" ואמר: "זאת הבעיה: היד שלהם נתקעה בצנצנת העוגיות, והפכה את הביטוח הרפואי לקופת חיסכון עבור אובמה-קר".

4. "סגן הנשיא, אני יודע שאתה לחוץ כדי לפצות על נקודות שאבדו לך, אבל יהיה עדיף לכולם אם פשוט ניתן זה לזה לדבר".

5. "הנשיא אוהב להגיד שיש לו תכנית. מה שיש לו זה נאום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully